کد خبر 1163255
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
شکست‌های تحقیرآمیز سال ۲۰۲۰

برخی از تیم های بزرگ در سال ۲۰۲۰ شکست های سنگینی را تجربه کردند و تحقیر شدند.

به گزارش مشرق، در سال عجیب ۲۰۲۰ نتایج دور از انتظاری هم رقم خوردند، شکست های تحقیر آمیز از جمله آن ها بود که برای نخستین بار در تاریخ یک تیم اتفاق می افتاد یا دوباره پس از سال ها چنین کابوسی برایشان تکرار می شد. در ادامه به سنگین ترین شکست های سالی که گذشت اشاره می شود. 

هافنهایم ۴-۱ بایرن مونیخ

نخستین شکست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سپتامبر مقابل هوفنهایم رقم خورد که با یک گلباران همراه شد. تیم تحت هدایت سباستین هوینس، یک رونوشت از تاکتیک سویا در سوپرجام اروپا برابر بایرن ارائه داد. این تیم که همیشه به دفاع منسجم و جنگنده در دوئل ها معروف است در میانه میدان شروع به توپ ربایی کرد تا کراماریچ و دابور را در عمق پیدا کند. بایرن بدون لواندوفسکی و گروتسکا مانند همیشه  عمل نکرد و بهایش را پرداخت. ضربه بیکاچیچ و دابور نتیجه را در عرض هشت دقیقه ۲ بر صفر کردند و کیمیش پیش از پایان نیمه اول اختلاف را به حداقل رساند. حتی با حضور لووی و گروتسکا هوفنهایم توانست ریتم خود را تا پایان تا بالاترین سطح حفظ کند. این تیم با ضربه کراماریچ نتیجه  را ۳ بر یک کرد. نتیجه بازی مشخص شده بود اما هوفنهایم خواهان گل های بیشتری بود که این اتفاق رخ داد. نویر، ببو را در محوطه جریمه سرنگون کرد و کراماریچ با گلزنی از روی نقطه پنالتی دبل کرد.

بیشتر بخوانید:

لیورپول- یونایتد؛ شانه به شانه تحقیر می شویم!

بایرن مونیخ ۸-۰ شالکه

بایرن فصل را همانطور شروع کرد که به پایان رساند و حریفانش را یکی پس از دیگری سرنگون کرد. باواریایی ها شالکه را با هشت گل تحقیر کردند. جشنواره گل با گلزنی گنابری در دقیقه چهار شروع شد، بازیکنی که توانست یک هت تریک به نام خود ثبت کند. نوبت به گروتسکا رسید و در ادامه کاباک، لواندوفسکی را در محوطه جریمه متوقف کرد. مهاجم لهستانی سومین گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. برای ششمین فصل پیاپی بود که این بازیکن در شروع فصل گلزنی می کرد. مولر و سانه در نیمه دوم دروازه شالکه را باز کردند و موسیالا بزرگترین پیروزی یک تیم در شروع فصل بوندسلیگا را تکمیل کرد. 

بارسلونا ۲-۸ بایرن مونیخ

به نظر می رسید بدتر از آنفیلد و رم وجود نداشته باشد اما بارسلونا آن را تجربه کرد. اگر این تیم یک سقوط را برابر لیورپول پس از پیروزی ۳ بر صفر در بازی رفت تجربه کرد برابر بایرن از ابتدا تحت فشار قرار گرفته بود و در نیم ساعت با شکست ۴ بر یک روبرو شد. احتمال سنگین تر شدن این شکست وجود داشت و در پایان نتیجه ۸ بر ۲ به ثبت رسید. اثر این تحقیر هنوز هم در بارسا باقی مانده است‌. اولین قربانی این اتفاق کیکه ستین (سرمربی) بود که اخراج شد. با این حال خوسپ ماریا بارتومئو به سرعت باشگاه را ترک نکرد و پس از چند ماه از سمتش استعفا کرد. گل های هفتم و هشتم توسط فیلیپ کوتینیو به ثمر رسید تا همه چیز به یک جهنم برای تیم کاتالانی تبدیل شود. 

استون ویلا ۷-۲ لیورپول

شکست ۷ بر ۲ لیورپول مقابل استون ویلا در ماه اکتبر آدریان سن میگل را در مرکز طوفان قرار داد. دروازه‌بان اسپانیایی در آن روز جانشین آلیسون مصدوم شده بود. با وجود این که یورگن کلوپ تمام تیم را مقصر عنوان کرد اما همچنان دروازه‌بان اسپانیایی در راس این شکست قرار داشت. در این دیدار هت تریک اولی واتکینس، قهرمان لیگ قهرمانان را از هم گسست. جشنواره گل استون ویلا چهار گل دیگر داشت و دبل محمد صلاح تنها از بزرگی این شکست کمی کم کرد.

منچسترسیتی ۲-۵ لسترسیتی

این فصل برای سیتی پپ گواردیولا آسان نخواهد بود؛ فصلی که به بدترین شکل ممکن آغاز شد چون نخستین شکست با یک پنج تایی همراه شد. در این دیدار سرمربی اسپانیایی نتوانست از هیچ مهاجمی استفاده کند. هم سرخیو آگوئرو و هم گابریل ژسوس مصدوم بودند. گواردیولا چاره ای نداشت تا رحیم استرلینگ را در خط حمله قرار دهد. همچنین از دقیقه ۵۰ از لیام دالپ جوان بهره برد. با وجود این که ریاض مهرز گل نخست بازی را به ثمر رساند گل های جیمی واردی یکی پس از دیگری وارد دروازه سیتی شد تا جایی که یک جشنواره گل در اتحاد رقم خورد. آکه با یک ضربه سر نتیجه را ۴ بر ۲ کرد اما این گل فایده ای نداشت. درخشش واردی اجازه کار به سیتی نداد و مهاجم انگلیسی شکست سنگینی را برای تیم پپ گواردیولا رقم زد. جیمز مدیسن و تیلمنز دو گل دیگر لستر را به ثمر رساندند تا دوباره این تیم یک پیروزی شیرین را برابر سیتی به دست آورد. 

ونلو ۰-۱۳ آژاکس

خبری از فان د بیک، دی لیخت و دی یانگ در آژاکس نیست اما تیم هلندی در لیگ کشورش به راحتی کار می کند و تنها آیندهوون می تواند با این تیم رقابت کند. برای ونلو همه چیز بد پیش رفت و شروع بدی داشت اما آژاکس بهترین آغاز را داشت و با ۱۳ گل حریفش را شکست داد تا نتیجه ای تاریخی در فوتبال هلند رقم بخورد. آخرین جشنواره گل به این شکل در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد که آیندهوون با نتیجه ۱۰ بر صفر فاینورد را شکست داد. آژاکس زمانی که تیم حریف در دقیقه ۵۴ مجبور شد با یک بازیکن کمتر بازی کند ۴ بر صفر پیش بود. سپس هر حضورش در محوطه جریمه ونلو تبدیل به یک گل می شد. ترائوره پوکر کرد و در این جشنواره گل هونتلار (دبل)، لیساندرو مارتینس، بلیند، آنتونی و اکلکامپ شرکت کردند.

آرژانتین ۲۵-۱۵ نیوزلند 

نام آرژانتین در تمام کتاب های تاریخ جام جهانی راگبی نوشته شد. این تیم در شروع یک پیروزی تاریخی مقابل نیوزلند به دست آورد و با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ حریفش را شکست داد. از آن پس آرژانتین نشان داد تیمی است که می تواند هر گروهی را شکست دهد. آلبی سلسته بازی را پرقدرت شروع کرد، مالکیت توپ را در اختیار داشت و نیوزلند را تحت فشار قرار داده بود. از طرفی حریفش پر اشتباه ظاهر شد و اشتباه های کودکانه ای داشت. آرژانتین از این فرصت بهره کامل را برد تا چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰ به یک روز تاریخی برای راگبی این کشور تبدیل شود. 

کلیپرز ۷۳-۱۲۴ ماوریکس

دالاس ماوریکس در استپلس سنتر لس آنجلس کلیپرز را تحقیر کرد و پیروزی با اختلاف ۵۱ امتیاز به دست آورد (۱۲۴ بر ۷۳). در حقیقت یک کشتار واقعی بود زمانی که نیمه اول با نتیجه تاریخی ۷۷ بر ۲۷ به پایان رسید. این بیشترین اختلاف امتیاز در دو کوارتر نخست در تاریخ NBA بود. همچنین سنگین ترین شکست تاریخ کلیپرز در این رقابت ها به حساب می آمد. لوکا دونچیچ در این دیدار درخشید و جاش ریچاردسون با کسب ۲۱ امتیاز بهترین عملکردش را نشان داد. کلیپرز بود در حالی این شکست تحقیر آمیز را تجربه کرد که  پیش از این شروع خوبی در فصل جدید NBA داشت و دو پیروزی کسب کرده بود که یکی از آن ها مقابل همشهری شان لیکرز رقم خورد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس