رمان «سعید تشکری» بعد از ۴۰ روز چاپ دومی شد

«چهار فانوس» به قلم سعید تشکری و به همت انتشارات جمکران که به زندگی و زمانه نواب خاص امام زمان (عج) می‌پردازد پس از ۴۰ روز به چاپ دوم رسید.

به گزارش مشرق، «چهار فانوس» به قلم سعید تشکری و به همت انتشارات جمکران که به زندگی و زمانه نواب خاص امام زمان (عج) می‌پردازد پس از ۴۰ روز به چاپ دوم رسید.

عصر غیبت صغری ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد: وحشت اولین مواجه جامعه شیعی خلاء ظاهری امام شیعه همراه با خفقان شدید حاکم بر شیعه، نیاز تدبیر خاص رهبری جامعه را دوچندان کرده بود. سازمان وکالت که از سالها قبل به تدریج در زیر پوست امت اسلامی ریشه دوانده بود، اکنون به مرحله بلوغ و آزمون سخت خود رسیده بود. در رأس این شبکه عظیم نواب خاص امام زمان بودند که یکی بعد از دیگری واسطه میان جامعه شیعی با امام زمان را به بهترین نحو ایفا کردند. شناخت این «چهار فانوس» برای هدایت شیعه در عصر طوفانی غیبت صغری آموزه های خاصی را به همراه خواهد داشت.

سعید تشکری به سفارش انتشارات جمکران به سراغ این برش خاص از تاریخ شیعه رفته و «زندگی نوشت چهار نایب خاص» امام زمان عج را به نحو شایسته به اتمام رساند.

در بخشی از کتاب آمده است:

«صدایی از جمع برخاست. ابومحمد بود، گویی دیگر تابی در سینه‌اش نمانده بود که منتظر بماند و حرف‌های باقی را به گوش خود فرو دهد. سکوت، جرم بود در هیاهوی گمراهی و باید قفل زبان را می‌گشود.

- حیا کنید و از خدا بترسید! این چه هنگامه‌ای است؟ نام شما را هم می‌شود گفت شیعه؟ شیعه اینگونه معنا می‌یابد در دوری از مولایش؟ آیا امام برای جانشینی هریکی از وکلایش از ما اجازه خواست که این‌گونه برسر یکدیگر فریاد می‌زنید و می‌خواهید یکدیگر را بدرانید؟ آیا نظر ما را پرسید که ابن روح را برگزید یا عَمری را یا فرزندش را، که حال به جان هم افتاده‌اید؟

تمام کنید این هنگامه را . هنوز کفن «ابن روح» خشک نشده که دو دسته شده‌اید و شاید چند دسته. خدا می‌داند که این فرقه فرقه کردن شیعه به دست شما تا به کی ادامه خواهد داشت؟ مگر هر کدام که عقلی برای خود می‌پندارد باید راهی جدا برای خود بسازد و عده‌ای ساده انگار و ساده لوح را در پی خویش کشد؟ حال باور می‌کنم که چگونه شک در عمق جان ملتی راه می‌یابد و ایمانشان را چون خوره نابود می‌سازد. کار را به جایی رسانده‌اید که دستور امام و وکیلش را زیر سوال می‌برید. مگر شما در مجالس خود، کوفیان را لعن و نفرین نمی‌کنید؟ ...»

اکنون «چهار فانوس» پس از ۴۰ روز به چاپ دوم رسید و کارشناسان از استمرار اقبال عمومی به این کتاب سخن می‌گویند. استقبال از این دست کتاب‌ها در شرایط اقتصادی فعلی جامعه نشان از استمرار جذابیت مطالب اصیل برای عموم مردم دارد، به شرط آنکه قالب مناسب و قلم توانا برای موضوعات بکر و جذاب انتخاب و استفاده شود.

«چهار فانوس» به قلم «سعید تشکری» و به همت انتشارات جمکران در ۲۷۲ صفحه به چاپ دوم رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس