سردار سلامی

سردار سلامی گفت: ما در عمل نشان داده ایم و در بیان هم می‌گوییم که هر عملی از سوی دشمن علیه ما سر بزند، آن را قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای همرزمشان، در بازدید از یگانها، سامانه‌ها و تجهیزات نظامی مستقر در جزیره بوموسی؛ میزان آمادگی های دفاعی و رزمی آنان را  ارزیابی کردند.

فرمانده کل سپاه در حاشیه این بازید پیرامون راهبرد دفاع دریایی سپاه از جزایر سه گانه به ویژه جزیره راهبردی بوموسی گفت: جزایر سه گانه بوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک ، اجزای جدایی ناپذیر استقلال ملی و پیشانی دفاعی ما در مقابله با دشمنان فرامنطقه ای هستند.

وی افزود :همانطور که در پایتخت کشور عزیزمان یعنی تهران، هر یک وجب خاک به اندازه جان همه ملت ایران ارزشمند است، یک وجب خاک این جزایر هم برای آحاد مردم ایران به اندازه جانشان ارزشمند است.

سرلشکر سلامی وضعیت و آمادگی‌های دفاعی و رزمی در این جزایر را اطمینان‌بخش، قاطع، محکم و خلل ناپذیر توصیف کرد و افزود: امروز برای ارزیابی و اطمینان از آمادگی های قدرتمندمان در دریا و در مقابله با دشمنانی که گاهی رجزخوانی ها و لفاظی هایی همراه با تهدید انجام می‌دهند، در اینجا حاضر شده‌ایم، تا انشاالله از نزدیک با آمادگی‌های مدافعان آب‌های آسمانی سرزمین خود که در سطح مطلوبی قرار دارد، آشناتر شویم.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش به هر نوع دست اندازی به امنیت و منافع ملی کشورمان بویژه در حوزه دریایی تصریح کرد: ما هم در عمل نشان داده ایم و هم در بیان اعلام می کنیم هر عملی که از سوی  دشمن علیه ما سر بزند، آن را با ضربه ای متقابل، قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم و این موضوع بارها ثابت شده است که ما هیچ تهدید و تعرضی از سوی دشمنان را رها نکرده و او را به حال خود وا نمی گذاریم.

سرلشکر سلامی با  تشریح توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی و رزمی نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه بویژه در سال‌های اخیر به توانمندی‌ها و دستاوردهای فوق‌العاده‌ای نائل آمده است و آنچه امروز شاهد آن هستیم بخشی از توان و اقتدار سپاه در دریا است.

وی افزود: توانمندی مقابله با زیر سطحی‌های متخاصم و دستیابی به یک توان زیرسطحی قدرتمند که هم در حوزه کشف و هم اجرا، در زیر دریا حرکت می‌کند، از جمله توانمندی‌ها است.

فرمانده کل سپاه برخورداری از مین‌های انبوه هوشمند و تولید شده زیرسطحی که از قابلیت‌های عملیاتی فوق العاده برخوردار است را در کنار قابلیت رهاسازی  بمب های هوشمند از فراز آسمان توسط پرنده های با سرنشین و یا بدون سرنشین که قادر است اهداف متخاصم در عمق دریا را منهدم کند را از جمله مظاهر اقتدار نیروی دریایی سپاه دانست.

سرلشکر سلامی نسل جدید پهپادهای عمود پرواز که از روی شناورها قادر به عملیات در بردهای مختلف هستند  را از دیگر اجزاء اصلی توانمندی های نیروی دریایی سپاه برشمرد و خاطرنشان کرد: طیف متنوعی از موشکهای انداز های بیشمار همراه با نیروی انسانی مومن و رشید دریا دل که قادر هستند صحنه دریا را به میدانی برای نشان دادن شجاعت ها و شهامت های ملت تبدیل کنند،از دیگر جلوه های این اقتدار است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ظرفیت معنوی و رزمی  رزمندگان و دریادلان جوان نیروی دریایی سپاه و شور ، نشاط و انگیزه والای آن ها برای حضور در میدان های سخت و پر خطر، تاکید کرد: اینها همان رویش‌های هستند که نشان میدهد سردار سلیمانی ها همچنان در سپاه زنده و در حال رویش هستند و این سرزمین هرگز از وجود  این گونه مردان تهی  نخواهد شد.

فرمانده کل سپاه در پایان با گرامیداشت سالروز شهادت سردار پر افتخار و جاودانه سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی که صحنه های بزرگی را در جهان اسلام برای برای مقابله با دشمنان کینه‌توز اسلام پی ریزی کرد، گفت: حاج قاسم فتح و ظفر را برای  همه مسلمانان به ارمغان  آورد و دشمنان را در تغییر نقشه سیاسی جهان اسلام ناکام گذارد و شکست های آشکاری را به جبهه دشمنان امت اسلامی از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ویژه در صحنه مقابله با تروریسم تکفیری و داعش  تحمیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    20 8
    هیچ دشمنی جرات حمله به ایران ندارد کشور های حوزه ی خلیج فارس در صورت حمله بگفته عطوان از تشنگی هلاک خواهند شد آمریکا که میداند.حمله به ایران برایش گران تمام می‌شود
  • وحید IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    13 6
    قرار بود انتقام بگیریم.. حالا شد پاسخ قاطعانه به هرعمل دشمن
    • FR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      1 0
      عجله نکن اخوی
  • مهدی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    12 7
    در جنگ باید هزاران اسیر آمریکایی و اسرائیلی بگیریم
  • سیدمحمدمسعودگلمحمدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    9 5
    درود.برسپاه.ارتش.نیروهای.محورمقاومت.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    11 3
    اصلاحطلبا می گفتند بابرجام سایه جنگ ازکشور دور می کنند الهی این اصلاحطلبا خیر نبین درصورت جنگ اربابشان رابه خاک سیاه می نشانیم به فضل خدا انشالله
  • خلیج پارس iran IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    7 3
    درود بر سربازان و سرداران مدافعان آب و خاک آسمان ایران عزیز ارتش و سپاه نیروی انتظامی، درود بر سردار سلامی عزیز ، جزایر بوموسی تنب کوچک و بزرگ و ذره ذره خاک این سرزمین مقدس برای ما ایرانیان ارزشمند و مقدس ، طبق دستور مقام رهبری همه جزایر ایرانی باید قابل سکونت و آبادانی صورت بگیرند برای سکونت اقوام ایرانی.. انشاالله ...
  • ناشناس IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    7 2
    الله اکبر
  • مسعود IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    7 6
    انافتحنالک فتحامبینا خداباماست
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    12 3
    اگر مثل زمان جنگ تحمیلی قاطع بودید سردار دلها اکنون در بینمان بود
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      3 2
      چرا آیه یاس میخونی دشمن چون کم آورد واحساس خطرکرد دست به ترور زد وسرداران مقاومت را شهید نمود
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    5 3
    احسنت
  • ش. AE ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 0
    سردار عزیز خدا قوت فقط کافی است مقام معظم رهبری اشاره کنن میلیونها کفن‌پوش اعم از زن و مرد ،پیر و جوان و.............آماده هستن آیا برای شما سپاهان پشتوانه‌ای قوی تر نیاز هست برای انتقام خون به نا حق ریخته شده شهید حاج قاسم سلیمانی
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    5 0
    جزایرچهارگانه قشم بو موسی تنب بزرگ وتنب کوچک رو به نام استان خلیج فارس اعلام کنید وان چهارتا پاپتی روازبوموسی بیرون بیندازید وکل جزایررامناطق ازادتجاری ومسکونی اعلام کنید....یاعلی ع۶۶۶۲
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 0
    سردار عزیز دورد بر شما اونها سه سیلی برصورتمان زدند و ما فقط یک سیلی زدیم من معتقد به استراتژی دست برتر هستم ولی تا چند سیلی دیگه نزدند باید اقدام کرد.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 1
    درود بر سردار مومن و شجاع و پاینده باد ایران اسلامی.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 1
    سردار عزیز درود بر شما
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    2 1
    سردار عزیز درود بر شما
  • آریا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    2 0
    درود بر سپاه و ارتش و بسیج قهرمان و دلاور،اینجا جنگل خاورمیانه است دلار نفتی،کشورهای وابسته و خیانتکار و تا بن دندان مسلح،بایستی قوی باشی تا در صلح زندگی کنی،اینجا اگر ضعیف باشی بسرعت تجزیه و غارت و نابود می شوی.نیروهای مسلح ما مایه افتخار ما ایرانیان هستند.آذری و فارس و کرد و لر ترکمن و بلوچ عرب و گلیک و مازنی هیچ فرقی ندارند چونکه همه ایرانی هستیم و ریشه در تاریخ این آب و خاک داریم.
  • علی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اگر می‌توانست چهل سال پیش می کرد پیروزی با صابرین است
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      0 0
      امریکا چطور می‌تونه ثروتی که ۴۰سال حکومت ایران نصیبش کرده ول کنه بچسب به کشور دیگه به بهانه ایران سالانه صدها میلیارد دلار سلاح به کشورهای عربی میفروشه ثروتی که مال ملت مسلمانه به برکت ایران سرازیر میشه توجیب آمریکا ازنعمت حکومت ایران اسراییل داره یکی یکی با کشورهای عرب متحد میشه چطور میشه ازاین هلو برو توگلو دست برداشت
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    سردارخط نشون نکش تروخدا ازرهبردستوربگیربزنید خواهش میکنم ازتون دلم خنک بشه به خاطر خون هدرریخته سرداردلها مون
  • DE ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 1
    ایران هیچ دشمنی ندارد . ایران ، عمران و آبادی و ایرانیان امید و زندگانی برای فرزندانش می خواهند .
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    خدا بزرگ است
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    اگر با دستورات رهبری جلو برویم،وافراط وتفریط نکنیم،قطعا هیچ دشمنی جرآت حمله نخواهد داشت
  • محمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    ماباتمام قدرت اعم ازجان ومال پشتیبان ولایت فقیه بوده وگوش به فرمان شمافرمانده عزیز هستیم ..
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    سردار پرچم سپاه رو بالا بردی دمت گرم
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    نه میخاد کفن بپوشی ما خیلی وقط هس پوشیدیم فقط انتقام قول وعد ندید فقط انتقام خون عزیزانما الهی به فدای یک غتره خونت بشم حاج قاسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس