ایرج مسجدی

سفیر ایران در عراق از برپایی مراسم های متعدد گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس در عراق خبر داد و گفت: در کنار این مراسم ها، بناست مراسمی هم در میدان تحریر بغداد برگزار شود.

به گزارش مشرق، سفیر ایران در عراق از برپایی مراسم های متعدد گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس در عراق خبر داد و گفت: در کنار این مراسم ها، بناست مراسمی هم در میدان تحریر بغداد و همچنین محل شهادت که جاده فرودگاه است، برگزار شود.

«ایرج مسجدی» در گفت و گو با برنامه سرباز روح الله گفت: آنچه که ما امروز در عراق شاهدیم، برپایی مرام های بسیار متنوع و با شکوه برای بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس توسط عراقی ها است.

وی ادامه داد: در عراق توسط مسئولین، جریانات مختلف و مردم مراسم بسیار گسترده ای به مدت یک هفته تا ۱۰ روز در بغداد و سایر شهرها برای بزرگداشت شهید سلیمانی و ابومهندس در حال انجام است. تا به حال به هر مراسمی که رفته ایم با استقبال بسیار و گسترده ای از سوی مردم و مقامات مواجه بوده ام. مراسم باشکوهی قرار است در نجف برپا شود و دیروز در کربلا مراسم باشکوهی برگزار شد و چهارشنبه نیز در بغداد. قرار است در میدان تحریر و خود محل شهادت که جاده فرودگاه است هم مراسم های باشکوهی برگزار شود.

وی همچنین از حال و هوای عراق در آستانه شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز عنوان داشت: یاد و نام و پوستر شهدای عزیز در جای جای این کشور نصب شده و همه جا اسم سردار سلیمانی و ابومهدی بر زبان ها جاری است. امروز یک مراسم بر مزار ابومهدی در وادی السلام بود و جمعیت بسیار عظیمی جمع شده بودند و مراسم بسیار باشکوهی با حضور زنان و مردان و جوانان بود و برای شهدا سنگ تمام می گذارند.

مسجدی تصریح کرد: امروز محور و جریان مقاومت تبدیل به یک قدرت بسیار عظیم منطقه ای شده و یک بخش قابل توجهی از آن مرهون تلاش و فعالیت های مستمر و جدی شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس است. جبهه مقاومت اسلامی امروز از قدرت دفاعی قوی برخوردار شده و از اتحاد و همگرایی و توان بازدارنده قوی در منطقه برخوردار شده و دشمنان کینه توز و بخصوص صهیونیست ها نگران قدرت جبهه مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس در جهت تقویت جبهه مقاومت تلاش بسیاری کردند؛ اظهارداشت:امروز جبهه مقاومت به یک خود اتکایی رسیده و خود روی پای خود ایستاده و هم روی پای خود ایستاده و هم تجهیزات قدرتمندی در اختیار دارد که می تواند قدرت بازدارنگی داشته باشد و روند رو به رشد و تحکیم و تقویت بسیار زیادی را داشته است.

سفیر ایران در عراق درباره خروج آمریکا از عراق نیز گفت: پارلمان عراق یک مصوبه ای بلافاصله بعد از این شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس تصویب کرد که نیروهای خارجی باید از عراق خارج شوند. این مصوبه پارلمان بود و دولت که موظف به اجراست این موضوع را پیگیری کرد و طی مذاکراتی که انجام شده، دولت از آمریکایی ها خواست که در یک برنامه زمان بندی شده عراق را ترک کنند.

وی در پایان گفت: چیزی که دولت عراق امروز مطرح می کند این است که آنها خاک عراق را ترک کنند و این بحث کاملا در جریان است و در چند مرحله آمریکایی ها نیروهای خود را کاهش داده اند و از بعضی نقاط هم خارج شده اند و این موضوع در دستور کار عراق است و ان شاءالله روزی را شاهد خواهیم بود که حتی یک آمریکایی در عراق حضور نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    والله تا وقتی جماعت بارزانی و بعضی سلفی وهابی های طرفدار عربستان باشند اونروز( خروج آمریکایی ها از عراق ) نمیاد !
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    بنابراین بود که یک آمریکایی در منطقه نباشد، یعنی به همین زودی فراموش کردید؟! یا نکنه به عراق تخفیف دادید؟!
  • مجید IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    با این فرمانی که دولت فعلی داره پیش میره ، باید تا روز قیامت صبر کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس