کد خبر 1162720
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
هراس به رنگ سرخ

نوع اتفاقات دیدار برابر ذوب آهن و مخصوصا نمایش ضعیف پرسپولیس در نیمه دوم طوری بود که در آستانه دو بازی حساس برابر سپاهان و استقلال، زنگ خطر را برای سرخپوشان به صدا درآورد.

به گزارش مشرق، در مسابقه‌ای که به وضوح دو نیمه متفاوت داشت، پرسپولیس برابر ذوب‌ آهن تن به تساوی یک - یک داد تا بعد از باخت به اولسان هیوندای و توقف مقابل نساجی قائم‌شهر، سومین مسابقه دور از پیروزی‌اش را تجربه کند. نوع اتفاقات این دیدار و مخصوصا نمایش ضعیف پرسپولیس در نیمه دوم طوری بود که در آستانه دو بازی حساس برابر سپاهان و استقلال، زنگ خطر را برای سرخپوشان به صدا درآورد.

مهاجم ندارند که ندارند

مهم‌ترین مشکل پرسپولیس همانی است که از ابتدای فصل وجود داشت و به دفعات تکرار شده، اما علاجی نیافته است. این تیم مهاجم ندارد و بسیار سخت به گل می‌رسد. پرسپولیس در ششمین بازی‌اش در حالی به عدد ۶ گل زده رسید که هیچ‌کدام از آنها را مهاجمان نزده‌اند. پای مهدی عبدی در لیگ هنوز به گلزنی باز نشده است. او نسبت به سن و سالش تحرک کمی هم دارد و این مسئله برای پرسپولیس مشکل‌ساز شده. وحید امیری هم به‌ عنوان مهاجم سابق کمتر از فصول گذشته به‌ سمت دروازه ضربه می‌زند. در مورد آرمان رمضانی هم هیچ حرفی برای گفتن باقی نمانده است. حالا دیگر موقعیت خراب‌کردن او عادی شده و بین بازیکنان تیم هم حوصله‌ای برای گذاشتن استوری‌های حمایتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

افسردگی در چهره بازیکنان پرسپولیس مشهود است

جلال تا کی دوام می‌آورد؟

با توجه به سن و سال بالای جلال حسینی، روند استراحت دادن به او از ابتدای فصل گذشته آغاز شد. با این حال بعد از جدایی شجاع خلیل‌زاده، حسینی به‌ناچار در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان به‌عنوان مدافع ثابت در همه بازی‌ها به میدان رفته و روشن نیست که او تا چه زمانی این برنامه فشرده را تاب خواهد آورد. اگر پرسپولیسی‌ها یک گزینه جانشین برای حسینی رومی‌کردند و در برخی مسابقات از او سود می‌بردند، هم به جلال فشار کمتری می‌آمد و هم یک یار ذخیره برای روز مبادا باقی می‌ماند. پرسپولیس ۳ روز دیگر با سپاهان بازی دارد و ۱۰ روز دیگر با استقلال؛ در صورتی که این برنامه باعث مصدومیت سنگین جلال شود، چنین خسرانی برای پرسپولیس غیر قابل جبران خواهد بود.

بحران دفاع چپ

اخراج انضباطی و غیر ضروری سعید آقایی باعث شد پرسپولیس برای بازی حساس سه‌شنبه برابر سپاهان دفاع چپ در اختیار نداشته باشد. اگرچه کارت بازی محمد انصاری صادر شده، اما طبیعتا بازیکنی که چندین‌ ماه از میادین دور بوده، نمی‌تواند به شکل ناگهانی آن هم در چنین مسابقه سنگینی به زمین برگردد. بنابراین یافتن جانشین او کار دشواری خواهد بود. فعلا نزدیک‌ترین گزینه به ذهن، حضور وحید امیری در پست دفاع چپ است، هر چند او هر بار در این منطقه به بازی گرفته شده نمایش‌های ضعیفی داشته است. ضمن این که عقب نگه داشتن امیری، بخشی از همین مختصر نیروی تهاجمی پرسپولیس را هم از بین خواهد برد.

بشار بی‌جانشین

از حالا به بعد، پس از هر ناکامی پرسپولیس اسم بشار رسن یکی از پرتکرارترین کلیدواژه‌ها برای سرخپوشان خواهد بود. قبلا هم گفتیم و نوشتیم در فوتبال بدون بازیساز ایران، رسن یک مهره بی‌جانشین است اما به هر حال او یک روز باید می‌رفت و چنین روزی حالا فرارسیده است. در همین دیدار با ذوب‌ آهن جای خالی بازیکنی که بتواند توپ را نگه دارد و پاس‌های کلیدی ارسال کند، در میانه میدان پرسپولیس حسابی به چشم آمد؛ مخصوصا که احمد نوراللهی هم مدت‌هاست افت کرده و کیفیت سابق را ندارد. پرسش اینجاست که این روند تا کی ادامه خواهد یافت؟

ریسک‌ناپذیری یحیی

نهایتا می‌رسیم به بی‌علاقگی سرمربی پرسپولیس به ریسک کردن. یک سالگی حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس نزدیک است اما او هنوز پدیده‌ای که کشف خودش باشد در این تیم رو نکرده. نه یک دفاع میانی، نه یک مدافع چپ، نه یک هافبک بازیساز و نه یک مهاجم مستعد. سوگواری بابت جدایی بشار و محرومیت عیسی آل‌ کثیر و ... برای پرسپولیس امتیاز نمی‌شود. یحیی باید خلاقیت بیشتری نشان بدهد. پارسال در مسابقات تشریفاتی پایان فصل این فرصت را داشت و از آن سود نبرد. با این حال هنوز هم دیر نشده و او باید به جوانان اعتماد کند.

منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    26 23
    زنگ خطر از زمانی به صدا درآمد که به بازیکنان کلیدی و موثر تیم گفتن فصل جدید نمانند و در عوض تیم های کیسه و سپاهان تقویت شدند
    • علیرضا IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      23 26
      نه داداش امسال و4سال گذشته به لطف بابایی تون اخرین تیمی که بسته شداستقلال بود نگران نباشید اصلا چون تا بابایی هست شما مثلا قهرمانید
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      8 8
      لنگ که امسال اول از همه ، لیگ رو جارو زد اینقدر بازیکن گرفت .
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      4 2
      کلا بعد از 5 سال یه دونه از بازیکناتون چدا شده اینجوری افتادید به هوچی گری پس ببین طرفدارای تاج چی میکشن که هر فصل 7-8 تا از بازیکنای اصلی تیم رو فراری میدادن. حالا پیروزی یه بازیکنش رفته به جاش 16 تا بازیکن جدید گرفته
    • مصطفی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      1 4
      نمردیم معنی جدید کلا یه دونه بازیکن فهمیدیم( مهدی ترابی.شجاع.بیرانوند.علیپور.بشار ) بابا محمود یادت نره کیسه کش یواش تر کیسه بکش
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      0 0
      اینا هیجکدوم مهم نیستن مهم بابا مسعوده که هنوز هست
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    11 21
    جوری بشار رو تبلیغ میکنی انگار آقای پاس گل بود مگه چند گل و پاس گل داد تو این سه سال اونا روهم بنویس
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 5
    روزهای آخر بابا هست چطور طرفداران پیروزی ایران مثل مستند آبی به رنگ آسمان مستندی درست کنند اگر بابا نبود چقدر شما طرفداران این تیم با اصالت نمک نشناس هستید.
  • محمد استقلالی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    4 7
    پس بابا مسعود چیه؟ لنگیا تا بابا مسعود دارین غمی ندارین.چهار سال هست که مفت و مجانی جام میگیرید.چرا حامد لک داخل بازی .پای بازیکن مصدوم میگیره میکشه بیرون کارت نمیگیره.سید بلال از پشت سر خطای تک به تک میزنه اخراج نمیشه ؟ حامد لک توپ داخل زمین میندازه کارت نمیگیرهاینا همه از لطف بابا مسعودتونه.
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      1 1
      4 سال قهرمانی با بابا مسعود؟؟؟!!! شما کیسه ها اونقدر ضعیف و کوچیکید که بواسطه ضعفتون طبیعیه که این بهانه ها رو بیارید. و این بخشی از فرهنگ شماست و بهرحال درک میکنم که 4 سال پشت سر هم قهرمان شدن چقدر براتون سوزش داره.البته این ضعف فرهنگی نه فقط برای شما بلکه در کل لیگ ایران مشهوده. التماس دوری از جهل....
  • یاسر IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    3 7
    لنگی چرا غصه میخوری. بابا مسسسسسعععععععود براتون ازاین بازیکن خوبا میخره
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      4 0
      لابد تو هم شیخ دیاباباته
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    5 1
    فشار هواداران و نمایندگان طرفدار کیسه باعث شده تیم به این روز بیافته
  • بارسا IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    9 2
    پرسپولیس فقط میسوزونه پاختاکور یادتون بیارید
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    3 1
    برای اینکه سایت های شرط بندی و طرفداران گروه تاس راضی باشند . با مهره های کلیدی تیم تمدید نکردند و شاکله تیمو از بین بردن
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    3 3
    چه ببازیم چه ببریم عشق است یحیی به کوری چشم کیسه ها
  • GB ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 1
    اسم جعلی پیروزی استفاده نکنید..یونانی ناراحت میشن
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      0 0
      تراختور چی میگه
  • A IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    سلطان پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس