قول وزیر صمت برای اجرایی کردن نفلین سینیت سراب/وجود ۱۱ هزار معدن و پهنه معدنی غیر فعال در کشور

وزیر صمت گفت: پروژه نفلین سینیت سراب اجرایی خواهد شد؛ کار را شروع می کنیم، مصوبه هیات دولت را هم در دستور کار قرار می دهیم و می گیریم.

به گزارش مشرق، علیرضا رزم حسینی، امشب در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی بر لزوم ایجاد انعطاف پذیری در قوانین و مقررات تاکید و اظهار کرد: نمایندگان باید قوانین را به نفع توسعه استان خم کنند.

وی افزود: برای توسعه صادرات به کشورهای آذربایجان و ارمنستان ستاد صادرات کشور آذربایجان را در استان آذربایجان شرقی قرار می دهیم و هر کاری می کنیم تا سرعت صادرات با این کشورها افزایش یابد.

 لزوم تکمیل زنجیره فولاد در آذربایجان

رزم حسینی با اشاره به موضوع نخاله فروشی در معادن ابراز داشت: در اکتشافات عمقی و فرآوری معادن بویژه در آذربایجان شرقی که یک قطب معدنی است عقب افتادگی هایی داریم.

وزیر صمت همچنین بر لزوم تکمیل زنجیره فولاد در آذربایجان شرقی و ایجاد توازن در صنایع معدنی تاکید کرد. 

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: ایدرو و ایمیدرو دو سازمان توسعه ای هستند که در جریان تحریم های شدید و برخی دیگر از مشکلات دچار لطمه شدند و باید در جهت احیای مجدد این سازمان ها تلاش کنیم تا نقش توسعه ای خود را ایفا کنند.

وزیر صمت گفت: پروژه نفلین سینیت سراب اجرایی خواهد شد؛ کار را شروع می کنیم، مصوبه هیات دولت را هم در دستور کار قرار می دهیم و می گیریم.

وی با بیان اینکه برای کاهش بوروکراسی اداری و رفع موانع توسعه کشور نمایندگان مجلس باید قوانین مزاحمی که وجود دارد رفع کنند، افزود: چرا دستگاه مجوز دهنده باید از ۲۳ دستگاه دیگر استعلام کند و در عین حال پاسخگوی بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات باشد.

این مسوول تاکید کرد: تا زمانی که شفافیت نباشد این مشکلات وجود خواهند داشت.

فرصت مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری با آزادسازی معادن راکد/  ۱۱ هزار معدن و پهنه معدنی غیر فعال در کشور 

وی با بیان اینکه مصوبه آزادسازی معادن غیرفعال ابلاغ شده است، گفت: مهلت فعال سازی معادن راکد بر اساس این مصوبه به زودی تمام می شود و معادن غیرفعال توسط استاندار و شورای معادن به مزایده برای فعال سازی گذاشته می شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار معدن و پهنه معدنی غیر فعال در کشور وجود دارد که با اجرای مصوبه، آزاد خواهد شد، اضافه کرد: آزادسازی این معادن فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری خواهد بود.

تقویت سازمانهای توسعه ای برای ایفای نقش واقعی خود

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان های توسعه ای باید تقویت شوند تا نقش توسعه ای خود را به خوبی ایفا کنند، بیان کرد: پروژه‌ های ایدرو و ایمیدرو در آذربایجان‌شرقی پیگیری و گزارشات لازم ارائه خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    7 0
    این پروژه نزدیک 20 ساله راکد مونده میشد با افتتاح این کارخانه عظیم موجب اشتغالزایی گسترده در این شهرستان شد که رشد منفی جمعیتی داره و اکثرا بخاطر بیکاری اهالی به تهران و کرج مهاجرت گسترده ای میکنند درحالیکه میتونند همینجا صاحب کار شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس