ترامپ نمایه

یک مقام ارشد ناتو از اینکه دولت آمریکا در روند تحویل قدرت در پنتاگون به تیم رئیس‌جمهور منتخب این کشور تأخیر ایجاد کرده انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد ناتو که نخواسته نامش فاش شود از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت به تأخیر انداختن روند تحویل قدرت در پنتاگون به تیم «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب این کشور انتقاد کرد. 

بیشتر بخوانید:

بایدن دو معاون وزارت دفاع دولت خود را تعیین کرد

این مقام ائتلاف ناتو در گفت‌وگو با پایگاه «بیزنس‌اینسایدر» گفت: «لازم است دولت بایدن کاملاً در جریان گزارش‌ها قرار بگیرد تا برای مسائل خطرناکی که پیش روی امنیت ناتو قرار دارند آماده باشد.»

وی اضافه کرد: «امتناع از انجا همکاری‌های لازم جهت تحویل مسئولانه و متحد قدرتمندترین نیروی نظامی دنیا مسئله‌ای غیرقابل تصور است.»

این مقام ارشد ناتو در ادامه با لحنی عصبانی ترامپ را به عنوان فردی «خودخواه و مزخرف» توصیف کرده است.

این مقام ارشد ناتو گفته که اقدام دولت ترامپ در شرایطی رخ داده که ائتلاف ناتو در وضعیت حساسی قرار دارد. 

او گفت: «به شبکه‌های اصلی آمریکا نفوذ شده، نیروهای آمریکا و متحدان ناتو دارند با هم در عراق، افغانستان، سوریه و شرق آفریقا می‌جنگند و این اتفاقات در سالگرد ترور [سردار] سلیمانی رخ می‌دهند که ایران وعده داده بابت آن انتقام می‌گیرد.»

«جو بایدن» بامداد سه‌شنبه در اظهاراتی از عدم همکاری دولت ترامپ در انتقال قدرت به ویژه در پنتاگون انتقاد کرده بود. 

او گفت که ۴ سال پیش هنگامی که قراره بوده دونالد ترامپ و معاونش، «مایک پنس» به عنوان رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید شوند دولت «باراک اوباما» دسترسی آنها به اطلاعات لازم را فراهم کرده است. 

بایدن گفت: «چهار سال پیش ما از تیم ترامپ-پنس که قرار بود روی کار بیایند استقبال کردیم و دسترسی آنها به هر آنچه داشتیم را تسهیل کردیم.از بعضی دستگاه‌ها شاهد همکاری‌های مثال‌زدنی [در روند انتقال قدرت] بودیم. در بعضی از دستگاه‌ها به خصوص وزارت دفاع با کارشکنی مواجه شدیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «در حال حاضر دولت فعلی همه اطلاعاتی که ما در حوزه‌های کلیدی امنیت ملی لازم داریم را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. از نظر من این چیزی کم از عدم مسئولیت‌پذیری ندارد.»

حدود ۱۰ روز قبل‌تر یک رسانه آمریکایی گزارش داده بود «کریستوفر میلر»،  سرپرست وزارت دفاع آمریکا دستوری برای توقف همکاری با تیم انتقال قدرت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سراسر پنتاگون صادر کرده است.

مقام‌های ارشد آمریکایی به آکسیوس گفته‌اند کریستوفر میلر دستوری برای توقف همکاری‌ها با تیم جو بایدن در سراسر پنتاگون صادر کرده است.

منابع آگاه در آن زمان گفتند هنوز مشخص نیست کریستوفر میلر این تصمیم را به چه دلیل گرفته و آیا این تصمیم مورد تأیید ترامپ هم هست یا خیر.

اقدام میلر که باعث تحیر مقام‌های آمریکایی در پنتاگون شده جزو بزرگترین نشانه‌های بی‌اعتمادی به تیم بایدن در سطوح بالای دولت ترامپ است.

دیدارها میان تیم‌های بایدن و ترامپ در حال حاضر در بخش‌های مختلف دولت در جریان هستند. این دیدارها بعد از تأخیرهای اولیه آغاز شدند.

میلر که روز ۹ نوامبر بعد از اخراج «مارک اسپر» به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا منصوب شد روز ۲۸ دی‌ماه به مقام‌های پنتاگون دستور داد تمامی جلسه‌های مربوط به انتقال قدرت را لغو کنند.

یک مقام ارشد پنتاگون در تلاش برای کاستن از اهمیت این موضوع آن را تأخیری چند روزه تا زمان آغاز سال جدید میلادی دانسته است.

مقام وزارت دفاع آمریکا به آکسیوس گفت که در تقویم برنامه‌ریزی‌ها تعداد نشست‌هایی که قرار بود در پنتاگون برای انتقال قدرت برگزار شوند کمتر از ۱۲ نشست بود.  او گفت: «ما هنوز به انتقال قدرت به شکل سازنده متعهدیم.»

سرپرست وزارت دفاع آمریکا چند هفته قبل‌تر اعلام کرده بود که وزارتخانه تحت کنترلش با تیم انتقالی رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا همکاری خواهد کرد.

پایگاه آکسیوس بعد از روی کار آمدن میلر به دلایلی درباره تصمیم ترامپ برای جایگزین کردن او با مارک اسپر مطرح کرده بود.

این رسانه آمریکایی گزارش داد کریس میلر چند روز بعد از حضورش در پنتاگون فردی را به عنوان مشاورش انتخاب کرده که نشان می‌دهد هدف دولت ترامپ از پاکسازی‌های اخیر احتمالاً سرعت بخشیدن به روند خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه (غرب آسیا) قبل از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش در ماه ژانویه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    ازترس‌کابوسهای‌انتقام‌نمیتونه‌قبول‌بکنه‌که‌همچی‌روباخته‌چون‌دامادش‌بهش‌گفته‌که‌کار‌راخراب‌کرده‌با‌ترور‌کردن‌سردار؛سگ‌زرد‌از‌ترس‌انتقام‌‌بمیری‌انشاالله ‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس