سخنگوی نخست وزیر ارمنستان استعفای «پاشینیان» را تکذیب کرد

نخست وزیر ارمنستان می‌گوید در صورت تجاوز قوای بیگانه به خاک این کشور، روسیه مداخله خواهد کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر ارمنستان می‌گوید در صورت تجاوز نیروهای خارجی به خاک کشورش، روسیه مداخله خواهد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به تازگی در گفت‌وگویی مدعی تمایل روسیه برای درگیر شدن در صورت بروز چنین حمله‌ای شد. پاشینیان با اشاره به واقع شدن استان «سیونیک» در جنوبی‌ترین قسمت این کشور و در مرز با جمهوری آذربایجان  و مواضع ارتش ارمنستان گفت: «اکنون ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که در صورت حمله به سیونیک، نه تنها نیروهای مسلح ارمنستان، بلکه روسیه نیز مداخله می‌کند.»

این  درحالی است که جمهوری آذربایجان به تازگی مدعی نقض آتش بس از سوی ارمنستان  و حمله 6 نظامی ارمنستانی به نیروهای این کشور و کشته شدن یکی از آن‌ها شد. ارمنستان البته این گزارش‌ها را تکذیب کرده است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد در حمله یک گروه مسلح غیر قانونی ارمنستانی به نظامیان جمهوری آذربایجان در منطقه «خوجاوند»، یک  نظامی این کشور کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز گفته که روابط دوستانه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با باکو و ایروان برای دستیابی به آتش بس بین دو کشور بسیار حیاتی است. 

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در باره منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند. جمهوری آذربایجان و ارمنستان سه بار توافق آتش بس امضا کردند اما هر دفعه این توافق‌ها نقض شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آنها متهم کردند. با این وجود توافق آتش بس چهارم با میانجیگری رسمی روسیه به امضا رسید.

به دنبال توافق سه‌جانبه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش‌بس، نظامیان روس به منظور نظارت بر این آتش‌بس و ایجاد منطقه حائل بین نیروهای درگیر در منطقه قره باغ کوهستانی مستقر شدند. تاکنون وضعت صلح در این منطقه پابرجا بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • م IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    32 47
    آ ذربایجان مراقب داعشی های ترکیه باشد. آنها عقربند وضدیت باشیعه دارند.
    • ناشناس IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      49 36
      داعشی شما هستین. جنگ هم تموم شده، لشکر اسلام پیروز شده. رو سیاهی برای کسانی بمونه که کشور درگیر قوم‌گرایی کردن و لشکر از پشت لشکر به مرزها فرستادن، برای کشوری که برای آزادی خاکش مشغول جنگ بود.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      9 58
      بی جهت نگفتند پانترکیسم ملغمه ای است از بیسوادی و بیشعوری !
    • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      10 31
      مطمینی این لشکر اسلام بود ؟؟؟!!!چون شما قومگراها خلیفه اسلام را رجب می‌دانستید اما رجب داره التماس اسراییل میکند آنهم با وساطت همین ریس جمهور باکو که فرمانده لشکر اسلام باکو است مشرق مدیونی اگر پیام نمایش مدنی
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      3 24
      پانترک های مجازی سینه چاک رجب خان ! لشگر تکفیری های سوری و ترکیه و اسرائیل رو لشگر اسلام معرفی می‌کنند !!! آقا رجب هم که امروز افتاده به التماس عادی سازی و التماس ایجاد روابط با رژیم اسرائیل رو یک مسلمان و معتقد !!! پانترکیسم قومگرا تحت هر شرایطی دوست داره از افکار احمقانه و نژادپرستانه خودش دفاع کنه خصوصا از رجب سلطان عثمانی !
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      2 15
      وقتی روز عاشورا عمر سعد فریاد زد لشکریان خدا بر حسین خارجی بتازید و وقتی میرحسین اتش زنندگان مسجد و خیمه اباعبدالله را در شش دیماه (عاشورای ) 88 مردم خدا جو نامید یقینا به گفته این عزیز 8:32 میشود لشکر متشکل از اسراییل و تکفیری و اردوغان و علی اف را لشکر اسلام نامید
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      19 2
      جناب پان متوهم بیسواد به این حرف قاشینیان این در ترکی میگند با چیز دیگران داماد شدن
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      25 6
      شما بهتر است نگران تروریست های پ ک ک باشی که در ارمنستان ول می گردند وگرنه کشوری با ۹ میلیون جمعیت برای جنگیدن با کشوری که۳ میلیون جمعیت و وضعیت اقتصادی داغانی دارد نیازی به تروریست ندارد
  • US ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    21 1
    آبنبات روسیه برای ارمنستان
  • AU ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    27 1
    داره سیگنال ضعف میرفسته که به خاک اصلی ارمنستان هم حمله بشه.
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    22 20
    عاقبت همه کشورک های کوچک و قومی و قبیله ای همین هست که سران و حکام آنها قادر به ایجاد امنیت مردم خود نیستند و ناچارا" باید امنیت را از کشورهای بزرگتر و نیرومندتر گدایی کنند ! همین نکته درس بزرگی است برای معدود افراد تجزیه طلب خودفروخته به بیگانگان گروه های کوچک و حقیر قومگرا نفرت پراکن تجزیه طلب پانترکیسم، پانکردیسم، پانعربیسم و ...، شیر خاورمیانه است ایران زمین ( غرب آسیا )
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      20 14
      متوهم بودن خوبه؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      4 9
      درود بر شما ، متاسفانه معدود افراد بی خرد و نادان بی هویت قومگرا قبیله پرست اگر عقل و شعور، فهم کافی داشتند که به سمت قومگرایی قبیله پرستی نمی‌رفتند ! ایران عزیز بزرگترین قدرت منطقه است معدود افراد قومگرا کاسه لیس بیگانگان راه به جایی نخواهند برد .. پاینده ایران..
  • IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    23 1
    چقدر مضحک و تلخ ! نخست وزیر مقام ارشد یک کشور برای تامین امنیت مردم و سرزمینش عاجز و درمانده باشد و از یک کشور دیگر ( روسیه ) درخواست و توقع تامین امنیت کشور خود را داشته باشد !!! جنگ کوتاه ارمنستان و آذربایجان و بازیگران دیگر چون ترکیه و اسرائیل درس های بزرگی برای منطقه و جهان داشت که نمی‌توان به هیچ کشور مانند روسیه و فرانسه و غرب مجموعا" شرق و غرب اعتماد و تکیه کرد ! کشورهای قومی و کوچک و ضعیف جایی در آینده این جهان نخواهند داشت، تنها راه بقا در این جهان قوی شدن هست، قوی شو گر راحت جهان طلبی که ضعیف پامال است ...
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    12 2
    کشوری که از خودش نتونه دفاع کنه کشور نسیت یه دفعه به گفته الهام علی اف ریس جمهور آذربایجان اگه اورزشو نداری به یه کشور دیگه به پیوند وزیر پرچم اون کشور مردمت با ارامش زندگی کن چون شماارامنه هیچ وقت نه اورزشو داشتین ونه همدلی رو
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    7 1
    جناب پاشنیان با اعتماد به روسیه نمی توان در بخرانی ترین نقطه جهان کشور حفظ کرد اگر میتونی به عنوان یک کشور مستقل ادامه بدی عالی میشه و در غیر اینصورت به یکی از کشورهای بزرگ منطقه بپیوند و در زیر پرچم آنها زندگی کن
  • GB ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    5 0
    نژادپرستی ..سرشار از توهمات واسطوره سازی ..هویت سازی ..توهمات بی پایان ..ضد تفکر وضد منطق ضد دین .........افت وحدت ملی ... .ایران نیاز به نژاد پرست ندارد
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    11 5
    داداش...جناب پاشی .. روسیه دیگه مثل سابق نیست .فقط اسمش مونده ..علنا نتوانست کاری انجام دهد اچمز شد ...
  • موسی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    18 4
    خدا را شکر کشور حق آذربایجان بر کشور جنایتکار و بی رحم و منفور ارمنستان پیروز شد که ان شاالله یه روزی ارمنستان از روی جهان حذف شود این آروزی کل مسلمان جهان هست.
    • عباس IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      7 3
      والله آرزوی ما نابودی هیچ بنی بشری نیست.ان شاءالله که بین دو کشور صلح برقرار بشه.
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      5 12
      پانترک های عشق طورکیه چقدر نژادپرست هستند آرزوی مرگ و نیستی برای همه جهان می‌کنند گویا فقط خود حق زندگی دارند
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      7 0
      عباس جان تا دیروز که برا اسراییل روزشمار معکوس هم میزاشتید الان آرزوی صلح دارید
  • امیر IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 11
    پان ترکیسم فتنه اسرائیل و ترکیه است.
  • علی ایرانپوریان IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    11 6
    دوستان موافق و مخالف عزیز پان گرامی حضرت علی میفرماید؛ تعصب چشم ها را کور میکند، نباید چون من از آذری ها متنففرم و طرفدار ارمنیا هستم چشمم رو رو واقعیت ببندم ،ج.آذربایجان از همه لحاظ بر ارمنستان تفوق دارد جمیعیت ،قلمرو،تولید ناخالص ملی ،و... آذربایجان طی این ۳۰ سال اشغال با صبر وحوصله توانست ارتش مدنی و حرفه ای فراهم بیاورد ،تصاویر منتشر شده از هر دو طرف درگیر نشان داد که جریان جنگ تکنولوژی پایه است و ما حتی به ندرت نیرو هی مسلح طرفین دیدیم و اون هم از دریچه پهپاد های بایراکتار و ناشیانه چند کلیپ جهت تخریب وجهه آذربایجان و از همه مهمتر رقیب دیرنه خود ترکیه درست کردند اما کاملا مشخص بود که ساختگی است از همه مضحک تر اون فایل اقراق شده صوتی بود ما تصویر از درگیری معمولی پشت خاکریز ها رو هرگز ندیدم ،ما باید فقط به منافع ملی ایران فکر کنیم وبس ارمنستان یه کشور ورشکسته و...است و آذربایجان دارای مزیت اقتصادی و ...ما باید این دو کشور را در دو کفه ترازو بذاریم ،ببینیم کدوم یکشون در درازمدت برای کشور سودمند خواهد بود ما با این ملاحظه کاری ها و جبهه گیری خلاف منافع ملی در دراز مدت ضررخواهیم دید پس با چشم باز ببینیم ،با عقلمون تصمیم بگیریم ،نه احساس.زنده باد ایران و ایرانی اندیشمند و پاینده جمهوری اسلامی ایران .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس