عراقی1 (1).jpg

در حالی که پارلمان عراق پس از شهادت فرماندهان مقاومت به خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی رای داد اما واشنگتن با وقاحت به دنبال سناریوی عقب راندن نیروهای بسیج مردمی از مناطق غربی و شمالی عراق است.

به گزارش مشرق، با وجود عملیات های متعدد نیروهای مسلح عراق در سال های گذشته برای پاکسازی مناطق آلوده به عناصر مخفی داعش، برخی نقاط مرکزی، غربی و شمالی این کشور همچنان صحنه حملات مستمر تروریست ها و ناامنی است.

هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش که توانی برای اشغال و حفظ یک منطقه ندارند و بر روی انجام عملیات های مستمر با حجم خسارت بالا متمرکز شده اند، بیشتر در مناطق صعب العبور، بیابانی و متروکه مستقر هستند تا از دسترس نیروهای عراقی دور بمانند.

استقرار در این مناطق دور افتاده باعث شده عناصر مخفی داعش بتوانند تا حدودی تجدید قوا کنند و از سویی دیگر این نقاط محلی مناسبی برای رشد و آموزش دوباره تروریست ها به شمار می آیند تا بتوانند بار دیگر برای حمله به نیروهای عراقی آماده شوند.
 

محدوده منطقه آلوده در مناطق مرزی مشترک بین استان های کرکوک و صلاح الدین

به گفته منابع میدانی، مناطق مرزی مشترک جنوب غرب استان کرکوک و شرق استان صلاح الدین یکی از مهم ترین نقاطی محسوب می شوند که محل جولان هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش و پمپاژ ناامنی به سایر مناطق شده اند.

به گزارش مشرق، در این محور مهم و حساس به ویژه مناطق شرقی استان صلاح الدین از جمله منطقه «العبث» ، تروریست های داعش فعالیت بیشتری دارند و از این نقطه به دیگر مناطق مانند جنوب غرب استان کرکوک نفوذ می کنند.

اهمیت مناطق آلوده در شرق استان صلاح الدین و جنوب غرب استان کرکوک به دلیل قرار گرفتن در حومه رشته کوه های حمرین دو چندان شده است؛ این مناطق مرموز دروازه های شرقی شهرهای مهمی از جمله «سامراء، تکریت و بیجی» به شمار می آیند.

با امن شدن و برقراری آرامش در این محور به خصوص منطقه «العبث» ، امنیت به حومه شرق سامراء، تکریب و بیجی و همچنین جاده راهبردی و مهم مرکز - شمال (بغداد - سامراء - تکریت، بیجی، الشرقاط، القیاره، موصل، دهوک و ترکیه) باز خواهد گشت.

مساحت مناطق جنوب غرب کرکوک و شرق صلاح الدین حدود ۷ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع است و نیروهای عراقی در سال های اخیر چندین عملیات را برای پاکسازی کامل این مناطق انجام داده اند اما به بخش هایی از این محور همچنان به عناصر مخفی داعش آلوده است.
 

یا شیوع بیماری کرونا و قدرت گیری جریان های مورد حمایت دولت آمریکا، پشتیبانی از هسته های مخفی داعش در محور جنوب غرب کرکوک و شرق استان صلاح الدین افزایش یافته و تروریست ها به میزان تحرکات در این محور حساس افزوده اند.

با توجه به شرایط به وجود آمده به نظر می رسد، ائتلاف غربی - عبری - عربی با حمایت از تروریست های داعش در این محور به دنبال افزایش تعداد حملات است و تلاش می کند فشار به رزمندگان بسیج مردمی عراق را همزمان با سایر سناریوهای ضد حشد پیش ببرد.

به گفته منابع میدانی، هدف اصلی محور ضد مقاومت از افزودن به حمایت ها از تروریست های داعش و افزایش ناامنی ها، فشار بر رزمندگان بسیج مردمی برای خارج شدن از مناطق غربی و شمالی عراق است که تاکنون ناکام مانده است.

همزمان با تدارک ائتلاف و عناصر مخفی داعش برای انجام حملات بیشتر، نیروهای بسیج مردمی عراق نیز عملیات های گسترده و مستمری را در محورهای مختلف به ویژه در شرق صلاح الدین و چنوب غرب کرکوک انجام داده اند که همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای اشغالگر آمریکایی در حالی ماجراجویی های ضد حاکمیت و تمامیت ارضی عراق را پیش می برند و برای بیرون راندن بسیج مردمی از مناطق شمالی و غربی عراق برنامه ریزی می کنند که پارلمان عراق پیش‌تر رآی به خروج آنان از خاک این کشور داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    14 6
    واشنگتن با کمک افراد نفوذی مثل الکاظمی باوقاحت دنبال به دنبال سناریوی عقب راندن نیروهای بسیج مردمی از مناطق غربی و شمالی عراق است.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
      7 1
      از مقتدی الصدر هم نمی‌شود غافل شد !
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
      1 0
      آلمان
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    4 1
    اشغالگران آمریکایی برای تقویت داعش طی این چند سال سعی در تضعیف نیروهای حشدالشعبی داشته و دارد ، حشدالشعبی تا کنون مانع اجرای طرح های خرابکارانه تروریستی و طرح تجزیه عراق توسط آمریکایی ها بوده ، باعث تاسف که برخی جریانات فریب خورده عراقی جریانات به اصطلاح پانعربیسم مدعی وطن پرستی طی این سالها همراه و هم صدا با اشغالگران آمریکایی سعی در تضعیف نیروهای مجاهد حشدالشعبی داشتنه و دارند ! حشدالشعبی تبدیل به ستون مستحکمی شده برای عراق و البته جبهه مقاومت ..
  • رضا IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    4 0
    مناطق صعب العبور و بیابانی رو با پوشش مداوم پهبادی باید رصد کرد تا به موقع و با کمترین هزینه، عملیات پاکسازی انجام شود.
  • رضا IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 0
    اگر عراق رآ از نظر پدافند هوایی و جنگ چریکی علیه داعش آمریکایی قوی کنیم، هواپیماهای آمریکایی بدون اجازه عراق پرداز نخواهند کرد و با جنگ چریکی علیه داعش آمریکایی عراق را ترک خواهندکرد
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    2 2
    این یانکی‌ها تا اونجا یه دولت تروریست کرد درست نکنن که از صبح تا شب موی دماغ ایران و عراق و سوریه و ترکیه نشه دست برنمیدارن، همین الان که هنوز جاپاشون محکم نشده بزنین بندازیشون بیرون چه عمودی، چه افقی!!!
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    4 1
    اقلیم کردستان عراق، اسرائیل دوم در منطقه هست و به آنها مخصوصا بارزانی ها اعتماد نکنید
  • CA ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    3 0
    هدف آمریکا در عراق و سوریه تجزیه شمال این دو کشور هست و در واقع نخست وزیر فعلی عراق یعنی الکاظمی با کارهای خود کمک به تجزیه عراق توسط ترویست های آمریکایی را دارد مینماید. حشد الشعبی تنها نیروی قابل اتکا جهت از بین بردن هسته های داعش در شمال این کشور میباشد نیروهای ارتش عراق نشان داده اند که این قابلیت را جهت مقابله با نیروهای داعش را به تنهایی ندارند چون داعش با جنگ کلاسیک از بین نمی رود و الکاظمی در واقع به ضرر منافع مردم عراق و به نفع منافع آمریکا دارد کار میکند هر چند تجزیه عراق به ضرر منافع ایران و ترکیه نیز هست.هدف داعش مستهلک کردن نیروها هست که البته نمیتواند نیروهای حشد را مستهلک کند ولی نخست وزیر میتواند مشکلاتی برای این نیروها بوجود آورد که البته احزاب سیاسی عراق بایستی در مقابل این نخست وزیر و اهداف پشت پرده اش بایستند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    2 0
    هدف آمریکا در وهله اول خروج از مناطق شیعه نشین و در مرتبه ی دوم ایجاد یک منطقه ی سنی احاطه شده با نیروهای سلفی تندرو و ایجاد وگسترش پایگاههای نظامی در آن.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    2 0
    الکاظمی مهره غربی عبری عربیست و خائن است . حشدالشعبی و حزب الله این را هشدار دادند قبل از نخست وزیری الکاظمی
  • DE ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    این چجور نقشه ای هست که ما داریم می بینیم الان نقشه را دیدیم درس آمریکایی ها را خوندیم
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    2 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    مرگ بر امریکا.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    یکی از کسانی که توصیه کرد عراق را به سه کشور تجزیه کنند همین بایدن بود. آن موقع ها سال 2006 فکر کنم بایدن سناتور بود.
  • Arash IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس