کد خبر 1160547
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
طرح واکسیناسیون جمعی در اروپا/ آغاز زودتر از موعد واکسیناسیون در آلمان

در حالی که قرار بود طرح واکسیناسیون جمعی از امروز (یکشنبه) در سراسر اروپا و به صورت هماهنگ آغاز شود، اما یک زن ۱۰۱ ساله روز گذشته به عنوان اولین نفر در خانه سالمندانی در آلمان واکسینه شد.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، ادیت کوویسالا اولین کسی است که روز گذشته در آلمان واکسن به او زده شد. این زن ۱۰۱ ساله در خانه سالمندان در ایالت زاکسن-آنهالت زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آغاز واکسیناسیون گسترده با واکسن روسی "اسپوتنیک" در آرژانتین

توبیاس کروگر، مدیر این خانه سالمندان گفته است هر یک روز که برای واکسینانسیون صبر کنیم، اضافی است. حدود ۴۰ ساکن این خانه و همچنین ۱۰ تن از پرسنل و پرستار آن در روز شنبه ۲۶ دسامبر واکسینه شدند. در همین روز ده‌ها هزار دوز واکسن کرونا به این ایالت تحویل داده شد که توسط مقام‌های مسئول ایالتی در مراکز واکسیناسیون و تیم های سیار توزیع می شوند.

ببینید:

عکس/ واکسیناسیون کرونا در کویت

در آلمان ابتدا واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، افراد دارای بیماری های زمینه‌ای و کادر درمان انجام می شود.

دولت آلمان برای انجام سریع و سازماندهی شده واکسیناسیون تمهیدات بسیاری در نظر گرفته است. از جمله ایجاد مراکزی که بتوان در آنها واکسن فایزر بیونتک را نگهداری کرد که باید در سرمای منفی ۷۰ درجه ذخیره شود. همچنین ارتش آلمان نیز برای خدمت در این زمینه به کار گرفته می‌شود و سربازان در مراکز واکسیناسیون یا تیم‌های واکسیناسیون سیار فعال خواهند بود.

قرار است از امروز واکسیناسیون در همه ایالات آلمان آغاز شود.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان از نمایش قدرت ملی برای ایمن سازی هر چه بیشتر افراد در برابر ویروس کرونا سخن گفته است.

وی واکسیناسیون را کلید مهمی برای شکست کرونا اعلام کرده است.

دولت آلمان با شعار "آستین بالا" به صورت خاص برای مشارکت شهروندان در طرح واکسیناسیون جمعی تبلیغ می کند. به گفته کارشناسان برای ایمنی جامعه در برابر کرونا باید ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان در برابر این بیماری واکسینه شوند.

وزیر بهداشت آلمان اعلام کرده که از آغاز زودتر از موعد واکسیناسیون در ایالت زاکسن-آنهالت غافلگیر شده است. وی در عین حال برای خانم ۱۰۱ ساله‌ای که اولین واکسن کرونا در کشورش را دریافت کرده آرزوی همه خوبی ها را کرد.

وزیر تحقیقات آلمان هم شروع واکسیناسیون در کشورش را به عنوان شانسی برای بازگشت تدریجی به شرایط نرمال اعلام کرده است.

وزیر کشور آلمان هم اعلام کرده کسی که علیه ویروس کرونا واکسینه می شود از هیچ حقوق ویژه‌ای نسبت به سایر شهروندان برخوردار نخواهد بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس