امروزه، سئو سایت اهمیت زیادی پیدا کرده است زیرا کسب و کارها، فضای آنلاین را به عنوان جایگاه اصلی برای ارائه کالا و خدمات خود در نظر گرفته اند. تمامی کسب و کارها تلاش می کنند تا با سئو مناسب به رتبه های نخستین موتور جستجوی گوگل ارتقا پیدا کنند. اما در این میان همیشه سوالاتی برای کسانی که می خواهند از این خدمات استفاده کنند مطرح می شود. یکی از پرتکرارترین سوالات این است که هزینه سئو سایت چقدر است و بر اساس چه معیارهایی مشخص می گردد. در اینجا تلاش می کنیم تا شما را با معیارهایی که بر هزینه سئو اثر می گذارد آشنا کنیم.

تعیین قیمت بر اساس کلمه کلیدی

یکی از روش های تعیین قیمت سئو سایت بر اساس کلمه کلیدی است که سایتی می خواهد در آن کلمه به جایگاه نخستین رتبه گوگل برسد. ممکن است این کلمه، کلمه ای پرجستجو و یا کم جستجو باشد. در نتیجه، هر چقدر که کاربران بیشتری کلمه ای را جستجو کنند، میزان رقابت در آن کلمه افزایش پیدا می کند و همین امر سبب می شود که کسب رتبه در آن کلمه دشوار باشد. بنابراین، هزینه سئو در کلمه کلیدی پرجستجو افزایش پیدا می کند. اما بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که تعیین قیمت بر اساس کلمه کلیدی کار مناسبی نیست. زیرا در صورتی که فرد به نتیجه رسد، آن کسب و کار نسبت به سئو کار بدبین می شود.

تعیین قیمت بر اساس میزان بازدید

یکی دیگر از روشهای تعیین قیمت سئو سایت بر اساس میزان بازدید است. در این زمینه سئوکاران تلاش می کنند تا با افزایش بازدید ورودی به سایت قیمت سئو سایت را مشخص کنند. میزان بازدید سایت را می توان با استفاده از نرم افزارهای متعددی از جمله Google Search Console سنجید. مسئله این است که ممکن است بعد از چندین ماه موفقیت میزان بازدید در رنج مشخصی باقی بماند، در نتیجه بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که این روش سبب می شود سئو کاران از ادامه کار دلسرد شوند.

تعیین قیمت بر اساس میزان فروش سایت

یکی دیگر از روشهایی که سئوکاران بر اساس آن میزان قیمت را تعیین می کنند فروش سایت است. در این روش با استفاده از نرم افزارهای مختلفی از جمله گوگل آنالیتکس می توان مشخص کرد که یک سایت پس از سئو شدن چه مقدار افزایش فروش داشته است. در نتیجه می توان بر اساس این میزان دستمزد سئوکار را مشخص کرد. به این نکته توجه داشته باشید که سئوکاران در این روش در سود و زیان کسب و کار سهیم هستند.

تعیین قیمت بر اساس خدمات ارائه شده

با توجه به این موضوع که سئوکاران سایت را از تمامی جوانب مورد بررسی قرار می دهند، این امر تاثیر بسیار زیادی در بهبود بازدید و کیفیت سایت دارد. در واقع، در روند سایت کدنویسی و محتوای سایت بررسی می شوند و سئوکار تلاش می کند تا سایت را بر اساس الگوریتم جدید گوگل به روز رسانی کند. در نتیجه، قیمت در این روش بر اساس کارهایی که بر روی سایت انجام می شود مشخص می گردد.

تعیین قیمت به صورت تلفیقی

بسیاری از سئو کاران قیمت تلاش می کنند برای تعیین از روشهای تلفیقی استفاده کنند. در این روش دو یا چند روشی که پیشتر به آنها اشاره کردیم، مبنای کار قرار می گیرند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که هر یک از این روشها دارای مزیت ها و محدودیت هایی هستند. در نتیجه توصیه ما به شما این است که در مورد هر روش به خوبی جستجو کنید و معایب و مزایای هر کدام را در نظر داشته باشید.

آیا سایت باید زیر نظر سئو کار باشد؟

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که پس از سئو سایت دیگر به آن نیاز ندارند و سایت آنها برای همیشه سئو شده می ماند. بهتر است بدانید که سئو سایت بر اساس الگوریتم های گوگل انجام می شود و گوگل دائما در حال تغییر الگوریتم های خود است. در نتیجه برای اینکه سایت شما مطابق با این الگوریتم ها پیش برود شما به یک سئو کار نیاز دارید تا دائما سایت شما را بررسی کند و تغییرات لازم را بر آن اعمال کند. همچنین، شما باید دائما محتوای سایت خود را به روز رسانی کنید تا بتوانید محتوای مناسب با نیازهای کاربران را در اختیار آنها قرار دهید. با تمام این موارد باید بدانید که سایت شما به طور دائم به یک سئو کار نیاز دارد.

جمع بندی

عوامل موثر بر تعیین قیمت سئو سایت مختلف هستند و هر یک از آن ها با توجه به تشخیص کارشناس سئو برای سایت در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید برای سئو سایت اقدام کنید، باید از مشاوران و افراد حرفه ای مشورت بگیرید تا بتوانید به نتیجه مورد نظر برسید. شرکت ایران سایت شرکتی معتبر در زمینه ارائه خدمات در سئو سایت است. این شرکت با بیش از 22 سال سابقه در زمینه ارائه خدماتی مانند طراحی سایت و سئو سایت توانسته است به برندی معتبر در این زمینه تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس سایت iransite.ir مراجعه فرمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس