علیرضا رییسی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر شهر با وضعیت قرمز کرونا نداریم و ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی هستند که امیدواریم این شهرهای نارنجی نیز به مرور به سمت وضعیت زرد حرکت کنند.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی درباره آخرین مصوبات و مباحث مطرح شده در ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: یکی از مصوبات جلسه امروز در این زمینه بود که با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در کشور و گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی، یکی از اقدامات بسیار موثر که هزینه کمی دارد و باعث ایجاد محدودیت شدید نمی‌شود، منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است که بسیار موثر بوده و امروز مصوب شد که در شهرهای زرد نیز این منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

پروتکل‌های بهداشتی که باید با رفع محدودیت‌های کرونایی رعایت شود

وی با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا که اروپا و آمریکا را در بر گرفته در جلسه امروز بررسی شد توضیح داد: با توجه به تغییراتی که در ویروس کرونا و رفتار آن اتفاق افتاده، مرور شده است. تعداد ابتلا در دنیا از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است. در کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که در حال حاضر در ۳۰ استان روند کاملا نزولی است. روند بیماری در استان مازندران نزولی نشده است.

شهر با وضعیت قرمز نداریم

رئیسی افزود: موارد متعددی در جلسه امروز بررسی شد. در حال حاضر شهر با وضعیت قرمز کرونا نداریم و ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی هستند که امیدواریم این شهرهای نارنجی نیز به مرور به سمت وضعیت زرد حرکت کنند و میزان ابتلا و بستری در شهرهای مختلف کمتر شود.

ببینید:

فیلم/ اجرای ممنوعیت تردد شبانه در شهرهای زرد

وی افزود: این دستاورد نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همه دستگاه‌های اجرایی و مردم و بازریان و اصناف و بسیج و نیروهای انتظامی و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی است.

مدارس همچنان غیرحضوری است

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: بحثی در هفته گذشته مبنی بر بازگشایی پایه‌های اول و دوم ابتدایی مطرح شده بود که دانش آموزان بتوانند در مدارس حضور داشته باشند که در کمیته تخصصی رای نیاورد و همچنان مدارس غیرحضوری خواهد بود تا شرایط بهتری فراهم شود. بعد از اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا امیدواریم در سال آینده به سمت بازگشایی مدارس حرکت کنیم. بنابراین مدارس همچنان غیرحضوری خواهد بود و پیشنهاد حضور پایه‌های اول و دوم ابتدایی هم مصوب نشده است.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم ما در ادامه نکات بهداشتی را رعایت کنند تا به سمت ایجاد محدودیت‌های شدید نرویم. در این مدت بازاریان همکاری خوبی داشتند و این همکاری باعث این دستاورد شده است. بعد از آرامش اردیبهشت ماه، ایجاد برخی تجمعات منجر به شعله ور شدن بیماری و افزایش مرگ و میر شد.

کاهش بستری و فوت به علت کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در حال حاضر میزان بستری در کشور روزانه بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته و مرگ و میر نیز بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: دورهمی‌های خانوادگی و شب نشینی‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد و اگر رعایت نشود، ممکن است شاهد پیک مجدد بیماری باشیم.

رئیسی اظهار کرد: اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، ۵۰ هزار بستری بیشتر داشتیم و با اجرای طرح‌های اخیر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بستری و در نتیجه ۷ هزار و ۵۰۰ مرگ و میر کمتر اتفاق افتاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    تردد با هر وسیله ای به غیر از خودرو شخصی آزاد است و با پرداخت جریمه می توانید با خودرو شخصی هم تردد کنید چگونه این طرح موثرترین عامل کاهش بیماری شده است؟
  • امید IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    همین جوری محدودیت ها را با شدت ادامه دهیم تا زمانی که به امید خدا این ویروس لعنتی از ایران عزیز ریشه کن شود.
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      1 0
      ظاهرا درآمد این جریمه ها خیلی به دولت چسبیده
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    شما مسولین که همه چیز برایتان تهیه است کلا مملکت را تعطیل کنید وشما هم در ستاد کرونا اعلام کنید همه دولت و اعضا در پاستور قرنطیه شوید مثل ان مجری کل کشور
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    فک کنم جریمه ها خوب مزه داده به دولت بزرگوار
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      0 0
      بله !!درامدی کلان چند صد میلیاردی هر شب !!!!!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 0
    این بازی ها و واکسن و دارو ها و ماسک و 00000. همه اب در هاون کوبیدن است. دکان خوبی برای مدیران بهداشت است و زجر و عذاب برای مردم .
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    یه سوال داشتم شاید بی ربط ولی از کجا میشه اخبار آپدیت شده رنگ بندی شهرها رو متمرکز دید و لازم نباشه مرتب سرچ نکنیم ؟ یه سایت مشخص نداره؟
  • NL ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 0
    ایا کوئید 20 و30 و70 و 000 ممکن نیست ایجاد شود؟
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    دقیقا کپی پیست اسناد راکفلر یهودی مو به مو در کشور اجرا میشود و این بزرگترین مصیبت برای کشور و خیانت به آرمانهای امام خمینی و شهدا است
  • کارشناس IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    جالبه میگن ممنوعیت تردد از 21 تا 4 صبح در کاهش مرگ و میر خیلی تاثیر داشته است. واقعا ؟
  • علی IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    چرا بعضیا فکر می کنند این دولت جدای از نظام است ؟ بهتره بگین این جریمه ها فعلا به مذاق نظام خوش افتاده مردم با وسیله عمومی سفر کنند کرونا نمی گیرند ولی با خودرو خودشون سفر کنند کرونا می گیرند و از اونجایی که مسئولین محترم نظام به فکر سلامتی مردم هستند جریمه رو وضع کردن جیب خودشون رو پر کنند.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    این امار ها را هم مانند امار 100000 نفر استخدامی ازمون استخدامی که همین فرد اعلام کرد قبول کنید !!!!!!!!!!!!! یعنی مرگ افراد با بیمار غیر کرونا ناگهانی زیاد شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    این ها برنامه دارند امیدوارم اشتباه کنم اول اصرار برای بگزاری ازمون استخدامی دوم افزایش بیماران کرونایی به دلیل ازمون سوم ایجاد مطالبه واکسن در مردم (در خبر ها هست) چهارم ممانعت از خرید واکسن توسط امریکا به بهانه fatf و مزاکرات هسته ای (در خبر ها هست) پنجم فشار به رهبری برای مذاکرات بیشتر موشکی .....(در خبر ها هست) ششم ایجاد دوگانهبرای انتخابات هفتم پیروزی در انتخابات
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    اینها که از دوهفته فبل می گن وضعیت برای ازمون استخدامی مناسبه چرا ازمون وکلا و ایرانخودرو که تعداد خیلی کمتر شرکت کننده داشت را تا اسفند تعویق کردند دیشب هم خبر واکسن ایرانی امد بیرون یعنی این ها نمی توانند 2 ماه ازمون را تعویق کنند یک واکسن تهیه کنند دوم واکسن ایرانی برای عموم اماده بشه سوم هم وضع هوا بهتر بشه مردم با خیال راحت بدوم ترس ازمون بدن ما هم خانواده داریم
  • سنا IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    یه‌ سوال دارم‌ میشه‌ از‌ شهر‌ وضیعت نارنجی به وضعیت زرد رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس