کد خبر 1159800
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
یزدانی: دوست نداشتند استقلال قهرمان شود/ فکر می‌کنم ایران‌مال وابسته به فدراسیون کشتی است

سرمربی تیم کشتی استقلال گفت: احساس می‌کنم که فدراسیون کشتی دوست نداشت تیم استقلال قهرمان لیگ شود.

به گزارش مشرق، رضا یزدانی، سرمربی تیم کشتی استقلال در مورد خداحافظی‌اش از کشتی اظهار داشت: برای المپیک هدف داشتم. بعد از عمل جراحی ریسک بزرگی کردم و به میدان بازگشتم. در سال گذشته در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور پیدا کردم و مقام اول را کسب کردم، اما اتفاقاتی رخ داد که انصراف دادم. احساس می‌کردم می‌توانم به تیم ملی کمک کنم، اما از ناحیه گوش مصدوم شدم و به عرصه مربیگری وارد شدم. امسال با توجه به شرایط وارد عرصه مربیگری شدم. من تجربیات زیادی دارم. در تیم های‌ مختلف به عناوین مختلف فعالیت کردم، اما هیچ سالی اتفاقاتی همچون مسابقات امسال ندیدم.

بیشتر بخوانید:

۴ عضو تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کرونا گرفتند

وی ادامه داد: روزی که استقلال کارش را در لیگ کشتی شروع کرد صحبت‌هایی با من انجام شد. مدتی بعد مسابقات جهانی به تعویق افتاد و قرار بود من با تیم امید استقلال وارد لیگ شوم. با مسئولان فدراسیون جلسه‌ای برگزار کردیم و در نهایت استقلال تیم کاملی را روانه مسابقات کرد. از همان اول با اتفاقات عجیبی روبرو شدیم؛ اتفاقاتی که در این سال‌ها ندیده بودم. کشتی‌گیران برای ثبت قرارداد باید رضایتنامه داشته باشند، اما ما در این موضوع با مشکل روبرو شدیم و تا فینال هم از این بابت لطمه خوردیم. 

سرمربی تیم کشتی استقلال گفت: کشتی‌گیر ما با استقلال قرارداد بست و مدتی بعد چون سرباز بود به تیم پاس رفت و بعد از حذف تیم پاس به استقلال بازگشت، اما رضایتنامه وی صادر نشد. مدیران استانی هم باید در این بین کمک می‌کردند که این کار را نکردند. با دبیر هم تماس گرفتم و شرایط را توضیح داد. دو مورد دیگر هم داشتیم که امامی در وزن ۷۰ کیلو و یزدانی را در اختیار نداشتیم و به همین دلیل خواهان لغو مسابفات بودیم. یونس امامی دور رفت برای ما کشتی گرفت و بعد از مدتی عمل جراحی بینی کرد و برای دور رفت در شرایطی که آمادگی خوبی داشت به وی استراحت دادیم. با این شرایط ما مبلغ قرارداد وی را دادیم تا برای نیمه نهایی و فینال آماده‌تر شود.

یزدانی عنوان کرد: وی پس از اینکه مبلغ قرارداد خود را دریافت کرد از دسترس خارج شد و مدتی بعد گواهی پزشکی آورد که باید دور از تمرینات سنگین باشد. یونس امامی وقت عمل غیرضروری‌اش را هم خودش تعیین کرد. او انحراف بینی داشت که موردی طبیعی برای همه است. حتماً کسی به وی چیزی گفته بود که این کار را بکند؛ دقیقا دو روز بعد از فینال گواهی پزشکی وی تمام می‌شد و به همین دلیل خواهان تعویق مسابقات بودیم تا بتوانیم از وی استفاده کنیم. او مدتی هم از دسترس خارج بود و در نهایت مربی او با واسطه با ما صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیرمحمد یزدانی کشتی‌گیر بازیگوشی است، اما وظایف خودش را می‌داند و برای کارهایش با من مشورت می‌کند. وی هم تا دور برگشت در اختیار تیم بود و هر روز پیشرفت می‌کرد و در انتخابی تیم ملی هم عنوان نخست را کسب کرد، اما برای نیم فصل دوم از دسترس خارج شد. وی بدون اطلاع وارد اردوهای تیم ملی شد، اما مسئولان تیم استقلال از شرایط وی اطلاعی نداشتند. برای نیمه‌نهایی و فینال ما سرگروه شدیم، اما نمی دانم چه اتفاقاتی افتاد که کشتی‌گیران ما یکی پس از دیگری از دور خارج شدند.

سرمربی تیم کشتی استقلال گفت: یزدانی بدون اطلاع باشگاه وارد اردوی تیم ملی شد. به همین دلیل ما درخواست کردیم که یا یزدانی با تیم ملی به مسابقات اعزام نشود و یا مسابقات لیگ به تعویق بیفتد تا ما تمام نفرات خود را در اختیار داشته باشیم. فکر نمی‌کنم این اتفاقات سهوی بوده باشد. پس از اعتراض ما به شرایط یزدانی به ما اعلام کردند که تست کرونای وی مثبت شده است! وقتی وی به خانه برگشت از وی تست گرفته شد و پزشکان اعلام کردند که تست وی منفی است، اما فدراسیون به ما گفته بود که تست کرونای او مثبت شده است. مدارک پزشکی وی موجود است و می‌توانیم ارائه کنیم. 

یزدانی تصریح کرد: باقر یخ‌کشی هم درگیر رضایتنامه بود و در مجموع ما ۳ کشتی‌گیر اصلی خود را در اختیار نداشتیم و در واقع با تیم سوم خود وارد مسابقه فینال شدیم. حریف ما در فینال یعنی تیم ایران مال ملی‌پوشان بیشتری داشت، ما هم دو ملی‌پوش داشتیم که آنها را هم در اختیار نداشتیم. احساس می‌کنم فدراسیون دوست نداشت استقلال قهرمان شود. دبیر پیشکسوت است و هر صحبتی کند برای ما قابل احترام است، اما مفهوم رایگان برای قرارداد یک سالن به تیم ما را نمی‌دانم. ما به حساب فدراسیون پول واریز کردیم و معنی رایگان را متوجه نمی‌شوم. ما در طول هفته از چند آزمایشگاه تست می‌گیریم. از امیر محمدی تست گرفتیم و جواب آن منفی بود، اما در سالن به وی اجازه کشتی ندادند. علی سوادکوهی و رمضانی را هم در اختیار داشتیم و چند روز مانده به فینال تست آنها منفی شد. 

وی در پاسخ اظهار داشت: فکر می‌کنم ایران مال وابسته به فدراسیون است. افرادی که در کادر فنی این تیم هستند از اعضای فدراسیون هستند. احساس می‌کنم ایران مال از سوی فدراسیون حمایت شده است. چند بار هم در طول برگزاری لیگ،اساسنامه را بخاطر این تیم تغییر دادند و تعداد ملی‌پوشان هر تیم افزایش پیدا کرد. تیم ما هم می‌توانست شرایط بهتری داشته باشد، چون برای هر مهره‌ای که گرفته بودیم برنامه داشتیم. حداقل پیش‌بینی ما نتیجه ۵ بر ۵ در فینال بود، اما در فدراسیون ارنج را تغییر دادند و بر سر مربیان استقلال فریاد زدند که زیبنده ورزش پهلوانی کشتی نیست. توهین‌هایی به مربیان پیشکسوت ما شد که اصلاً زیبا نبود. آنها به ۲ سال محرومیت تهدید شدند و با این شرایط ما در فینال یک مسابقه نابرابر داشتیم. احساس می‌کنم باشگاه استقلال رغبت ادامه حضور در لیگ کشتی را نداشته باشد، اما امیدوارم همه کمک کنند تا این تیم‌های محبوب به کار خود ادامه دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    اینهایی که میگه که فساد عجیب و غریبیه. جای تاسف داره
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 0
    سلطانی فر نه وزیر لنگی اینجام از اسم استقلال انتقام میگیره دیگه خیلی عقده ای تسریف دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس