ترامپ نمایه

یک سناتور جمهوریخواه به شدت از اقدام ترامپ در بخشش و عفو متحدان سیاسی اش از جمله پل مانافورت رئیس سابق کمپین انتخاباتی و راجر استون مشاور سیاسی انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق،  بن ساس سناتور جمهوریخواه نبراسکا روز چهارشنبه به شدت از اقدامات اخیر دونالد ترامپ در بخشش متحدان سیاسی اش انتقاد کرد و گفت: این اقدام نشان می‌دهد که این دولت تا هسته پوسیده است.

بر اساس این گزارش، اشاره اصلی بن ساس به بخشش و عفو پل مانافورت و راجر استون بوده است.

وی افزود: بخشش افرادی مثل مانافورت و استون نشانگر آن است که این دولت تا هسته پوسیده است. افرادی مثل مانافورت و استون بارها قانون را نقض کرده و به آمریکایی ها خسارت و ضربه وارد کرده‌اند.

بن ساس نخستین سناتور جمهوریخواه است که از اقدام اخیر ترامپ انتقاد کرده و پیش بینی می شود سایر نمایندگان جمهوریخواه نیز از این اقدام ترامپ انتقاد خواهند کرد.

آدام شیف نماینده دموکرات نیز بخشش مانافورت را یک اقدام کاملا ظالمانه و عصبانی کننده توصیف کرده است.

وی در این باره توئیت کرد: در جریان تحقیقات رابرت مولر، وکیل ترامپ توانست برای مانافورت عفو و بخشش بگیرد. مانافورت همکاری خود را با دادستان ها قطع کرد، به آنها دروغ گفت، محکوم شد و سپس ترامپ او را به خاطر عدم حمله به دولت مورد ستایش قرار داد. بخشش او توسط ترامپ اکنون این حلقه فساد را تکمیل کرد.

پیش از این تعدادی از نمایندگان ارشد جمهوریخواه نیز از ترامپ خواسته بودند تا برای استفاده از قدرت و اختیارات خود در زمینه بخشش افراد، از توصیه های وزارت دادگستری استفاده کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که واپسین روزهای دوران ریاست جمهوری خود را سپری می‌کند، با استناد به اختیارات ریاست‌جمهوری، «چارلز کوشنر» پدر جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد خود را عفو کرد.

چارلز کوشنر در سال ۲۰۰۵ به اتهام فرار مالیاتی به دو سال زندان محکوم شده بود و فقط ۱۴ ماه از این مدت را در زندان سپری کرد.

در فهرست عفو شدگان از سوی ترامپ، همچنین نام‌ «رجر ستون» مقام سابق کارزار انتخاباتی و «پل مانافورت» رییس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ نیز دیده می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا دیروز نیز ۱۵ نفر از جمله مشاور ستاد انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ را مورد عفو قرار داد.

ترامپ چندی پیش نیز «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی اسبق این کشور را که به درغگویی خود به اف‌بی‌آی اعتراف کرده بود، مورد عفو قرار داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس