کد خبر 1159441
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
خطیب زاده:

خطیب زاده به ترامپ توصیه کرد که از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند و گفت: ایران دولت آمریکا را مسئول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه ای می داند.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در واکنش به گزافه گویی ها و ادعاهای ترامپ و همچنین بخش امور عمومی فرماندهی سنتکام علیه ایران اظهار داشت: اینگونه اظهارات و اتهام‌زنی‌های تکراری، بی‌اساس و ساختگی در قالب فرافکنی‌های مرسوم‌کاخ سفید قابل ارزیابی بوده و با هدف تحت الشعاع قرار دادن شرایط بسیار سختی است که ترامپ در آن قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد  اتهامات ترامپ و سنتکام، عنوان کرد: همانگونه که بارها اعلام شده حمله به اماکن دیپلماتیک و مسکونی مردود است و در این موضوع خاص انگشت اتهام به سوی خود آمریکا و شرکا و متحدان آن در منطقه است که به دنبال افزایش تنش و فتنه انگیزی های جدید هستند.

* پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش 

خطیب زاده تصریح کرد: همانگونه که پیش از این نیز گفته ایم پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش بوده و لذا رژیم آمریکا بهتر است برای توجیه فتنه‌انگیزی‌های خود از سناریوهای باورپذیرتری کمک بگیرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان با هشدار جدی به رئیس رژیم آمریکا، توصیه کرد از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند و افزود: جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا را مسئول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می داند.

 ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده بامداد امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیتر خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد و در این توئیت نوشت: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس تهدید کرد: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. بازنگری کنید».

البته این گزافه گویی با واکنش صبح امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مواجه شد.

این اتهامات بی اساس ترامپ پس از آن صورت می گیرد که در پی حمله راکتی اخیر به منطقه سبز بغداد مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز اتهاماتی بی پایه علیه ایران مطرح و بیانیه ای صادر کرده بود که این ادعاهای بی اساس از سوی سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه رد شد. او عصر (دوشنبه) در پاسخ به اتهامات تکراری مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که ایران را در پشت پرده حملات راکتی یکشنبه به منطقه سبز بغداد خوانده، در توئیتی نوشت: اتهامات ضدایرانی پامپئو را که آشکارا با هدف تنش‌آفرینی طرح شده، قویا رد می‌کنیم.ایران هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک را مردود می داند.

خطیب زاده تصریح کرد: حضور نظامی ایالات متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه ماست. هیچ میزانی از تحریف نمی‌تواند آمریکا را از شرارت‌هایش مبرا کند.

منطقه الخضراء بغداد شامگاه یکشنبه هدف حمله حداقل هشت راکت قرار گرفت که به دنبال آن سفارت آمریکا با تایید این حمله گفت که سامانه سی‌رام مستقر در سفارتخانه این راکت‌ها را دفع کرده است و تنها تلفاتی مادی به ساختمان‌های مسکونی موسوم به القادسیه در منطقه الخضراء وارد شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    13 5
    وای که چقدرترامپ ترسیدازاین واکنش سخت دولت ایران۶۹۲۴
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    10 2
    این حرکات و تحرکات همه نزدیک شدن ترامپ را به درک واصل شدن نزدیک می کند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    این ظریف فکر میکنه شجاعت در حرافی،خندیدن واخم کردنه!نمیدونه شحاعت ذاتی هست وامثال مفتخور ونحومیبگیرها وامتیازیها تعلق نداره-تا دوتا کشتی ویک مهپاد وبمب افکن قراضه میبینه وحشت میکنه
  • یک ایرانی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 1
    ترامپ داره می لرزه بهش رحم کنید
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    واکنش های نایس و گوگولی
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 2
    باید پایگاه آمریکا در بحرین و امارات رو نابود کنیم . الان بهترین فرصته و آمریکا مثل خر تو گل گیر کرده . الان نزنیم ، یه فرصت طلایی رو مفت از دست دادیم .
  • بهروز GB ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 0
    بسیار محتمل است که اسرائیل، عربستان و یا حتی خود آمریکا در سالروز شهادت سردار سلیمانی حملاتی را به پایگاه های آمریکاییان ترتیب دهند تا ایران متهم شود. این یک هشدار است باید آماده جنگ و هشیار بود.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      0 0
      چرا دارید برعکس کار میکنید . ما حتما باید انتقام سخت بگیریم . انتقام بسیار بسیار سخت و دردناک .
  • علیرضاطالب آبادی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 2
    ازبعدازانقلاب رژیم آمریکانسبت به ایران هراسان شده است.البته که ایران یک ابرقدرت درهمه عرصه هاست غیرازاقتصادی.اگرایران قوی نبودآمریکااین قدرالتماس مذاکره نمی کرد.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 0
    امام خمینی (ره)به صدام گفت که اگر خودت رو بکشی بهتر است تا بمانی ،به نظرم ،این حرف امام ،برای ترامپ هم صادق خواهد بود اگر برسی شود،ترامپ اگر خودش را بکشد بهتر است تا بماند.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    هر وقت خواستید قلدری را محو کنید نوچه هاشو بکوب .....امارات را با خاک یکسان کنید چون خیانت بزرگی کرده و کلا تنکه را ببندید 5 درصد به غنی سازی بیفزایید همشون التماس میکنند برای آشتی ...دوباره نام آورد 5 درصد دیگه و....
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    ترامپ رو زودتر اعدام کنید.
  • mojtaba SE ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    یک ابر قدرت همیشه با زبان تهدید و جنگ با دشمن خودش حرف میزنه..نه اینکه دشمن تو منطقه حیاتی و استراتژیک ما زیر ابی بره و تهدید کنه و ما بگیم جنگ راه ننداز...اقای خطیبی الگوهات نشکنه؟؟!!!پاینده ابر قدرت ایران ,سرفراز شهیدان ما.پاینده رهبر عزیزم.
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    وقتیکه روحانی و ظریف با پیامهای ذلت و ضعف پالس تشنگی مذاکره و در التماس احیای لاشه متعفن برجام هستند، واضح است که از امریکا چه پیامهایی دریافت خواهید کرد
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    بابا شما که سالها شعار،وعده وعید،دروغ،خرابکارب وغارت کردید وانواع هزینه های جانی ومالی وپرورش اخوند وجنگجوی شیعی درمنطقه ودنیا کردید-چرا حالا که بهترین مکان وزمان نابودی این(تسلیحات قراضه)دشمنان که با پای خودشان امدند،بازهم حرف از ضعف ترس و...میزنید!؟پس بازهم برای نصرف داخلی ،دروغ ویک انتقام مسخره راه بیاندازید وظریف هم بهشون اعلام کنه که اون محل را خالی کنندتا انتقام خفت بار صورت گیرد وحداقل تا مدتی این مسخره بازیها وعربده کشیه ورحجزخوانیهای دوطرف تمام بشود
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 1
    بابا شما که سالها شعار،وعده وعید،دروغ،خرابکاری وغارت کردید وانواع هزینه های جانی ومالی وپرورش اخوند وجنگجوی شیعی درمنطقه ودنیا کردید-وابروی هرچی ایران،انقلاب،اسلام وشیعه رابردید-چرا حالا که بهترین مکان وزمان نابودی این(تسلیحات قراضه)دشمنان که با پای خودشان امدند،هست-بازهم حرف از ضعف ترس و...میزنید!؟پس بازهم برای( مصرف داخلی ،دروغ بگید،مخفیانه ارتباط داشته باشید، انتقام مسخره،خودزنی...) راه بیاندازید وظریف هم بهشون اعلام کنه که اون محل را خالی کنندتا انتقام خفت بار صورت گیرد وحداقل تا مدتی این مسخره بازیها وعربده کشیهاورجزخوانیهای دوطرف تمام بشودودوباره بیایند ترورمان کنند
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    هر چی به این امریکایا بخندید پرو تر میشند اینا جز زبان زور زبان دیگه ای حالیشون نیست
  • US ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    او سردار سلیمانی را ترور کرد و در برابر دوربینهای تلویزیونی هم به جرم خودش اعتراف کرد و مقامات ما در پاسخ گفتند حاضریم با او مذاکره کنیم.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    این کارا فایده نداره به موقع انتقام خون شهیدامون را از اسراییل نجس و امریکا میگیریم شب دراز و قلندر بیدار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس