جیبوتی: سازش با اشغالگران اسرائیلی با طرح صلح عربی مغایرت دارد - کراپ‌شده

رئیس جمهور جیبوتی سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی را مغایر با طرح صلح عربی و مردود خواند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور جیبوتی سازش برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

«اسماعیل عمر گوئله» رئیس جمهور جیبوتی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: «اقدام برخی کشورها در عادی سازی روابط با اسرائیل با طرح صلح عربی مغایرت دارد».

وی در عین حال تاکید کرد: «ما با سیاسی کردن بنادر در منطقه شاخ آفریقا مخالفیم و باید از آنجا به دور از کشمکش‌ها استفاده کرد».

رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس از سال ۲۰۱۵ با ثروت‌های هنگفت خود به دنبال سرمایه گذاری در سواحل دریای سرخ هستند؛ از این رو، در سایه تلاش این دولت‌ها برای شکار پایگاه‌های استراتژیک در جیبوتی، اریتریا، سومالی و حتی یمن، تعداد بنادر دریایی و پایگاه‌های نظامی جدید در این نواحی افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان، موقعیت استراتژیک جیبوتی در ساحل دریای سرخ و تنگه باب المندب همچنین باعث شده تا رژیم صهیونیستی با امضای مواقت نامه‌های متعدد و صرف هزینه‌های بالا جیبوتی را به نوعی به حیاط خلوت خود در منطقه تبدیل کند به نحوی که طی ۲۰ سال گذشته نه تنها هیچ تهدیدی از سوی این کشور متوجه رژیم صهیونیستی نبوده است، بلکه این کشور به نوعی حافظ منافع اسرائیل در منطقه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    جیبوتی چی هست؟ برند بوت و پوتین نیست؟
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    همون جیبوتی معروف دیگخ
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    پول میخواد دیگه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    راستش از جیبوتی توقع خیانت داشتم شایدم داره نمایش در میاره کشورهای مسلمان کمک کنند جیبوتی پهناور و بزرگ ابر قدرت آینده کره زمین خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس