یوگنی گونچاروف

یکی از افسران ارشد روس شرکت کننده در عملیات ویژه ضدتروریستی در سوریه از خاطره ملاقاتش با سپهبد شهید قاسم سلیمانی و تاثیری که از منش، شخصیت و ذوکات وی گرفته، سخن گفت.

به گزارش مشرق، یوگنی گونچاروف از افسران ارشد روس شرکت کننده در عملیات ویژه ضدتروریستی در سوریه، هنگامی که عازم ماموریت بازدید از اردوگاه پناهجویان سوری به نام «ابودخور» در مرز با اردن بود و نظامیان آمریکایی مانع ورود او به این منطقه می شوند با سردار سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس که در محل بوده است، ملاقات می کند و همین ملاقات کوتاه فرصتی می شود تا او و مجموعه اش بشدت تحت تاثیر محبوبیت، اقتدار و اعتماد به نفس سردار دل ها قرار بگیرند.

گونچاروف در گفت و گویی به توصیف ملاقات و آشنایی خود با سردار سلیمانی می پردازد که به پنج سال پیش در سوریه بازمی گردد و سردار سلیمانی با شجاعت و نبوغش در مدت کوتاهی قلب وی را تسخیر و نظامی روس را تحت تاثیر اقتدار خود قرار می دهد.

سردارِ قهرمان ایران و قهرمان سوریه

این نظامی روس درباره دیدار خود با سردار سلیمانی گفت: من چند بار در سال های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به سوریه سفر کرده بودم و چندین ماموریت نظامی را در این کشور در قالب فرماندهی نیروهای ویژه در عملیات ضد تروریستی داشتم.

وی خاطرنشان کرد، قرار بود گروه ما از اردوگاه پناهندگان سوری به نام «ابودخور» در مرز با اردن بازدید کند و ماموریتی را در این اردوگاه انجام دهیم اما نظامیان آمریکایی که در نزدیکی اردوگاه مستقر بودند، مانع ورود ما به آن شدند.

این نظامی روس ادامه داد: حدود ۲۰۰ متر از مقر ایست و بازرسی نیروهای آمریکایی، چند خودرو جیپ توقف کرده بود و چند نفر در نزدیکی خودروها نشسته بودند. یکی از آنها آرام نشسته بود و به ما پیشنهاد خوردن قهوه داد و از مترجم ما پرسید که چه می خواهیم؟ ما نیز گفتیم که از مقر بازرسی آمریکایی نمی توانیم عبور کنیم. این شخص که آرام در جمع نشسته بود و بعد فهمیدم ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس است،به مترجم گفت که مساله را حل می کند و سپس به قولش عمل کرد و ما را از ایست و بازرسی آمریکایی ها بدون آنکه به نظامیان آمریکایی توجهی کند، عبور داد.

نظامی ارشد روس اضافه می کند: سردار سلیمانی با شجاعت و جرات از نزدیکی نظامیان آمریکایی عبور کرد و کاملا مشخص بود که شخص بسیار باشهامتی است. او به همراه چند نیروی نظامی از حزب الله عراق ما را از کنار سربازان آمریکایی عبور داد و توانستیم ماموریت خود را انجام دهیم.

خاطره خواندنی افسر ارشد روس از سردار سلیمانی در سوریه/ همه عمر او را فراموش نخواهم کرد

گونچاروف تصریح کرد: از مترجم ما که عضو گارد ریاست جمهوری سوریه بود، سوال کردم این مرد کیست؟ گفت که او ایرانی و ژنرال دو ستاره سلیمانی است. ما با قاسم سلیمانی حدود ۲۰ دقیقه صحبت کردیم و خاطره این دیدار و یاد او برای همیشه در قلبم ماندگار شده است.

نظامی ارشد روس افزود، در همان روز از رزمندگان حزب الله عراق همراه با شهید سلیمانی قرآن مجید هدیه گرفته است. در دستخطی که در صفحه نخست نوشته شده تاریخ اهدای هدیه را دوم ماه مارس سال ۲۰۱۵ نشان می دهد همان تاریخی که افسر ارشد روس با فرمانده شهید سپاه قدس ایران دیدار کرده است.

وی توضیح داد که همراه ژنرال سلیمانی، واحدی از نیروهای ویژه سوری هم بودند که ماموریتی را اجرا می کردند و این نیروها علامت ویژه نیروهای ویژه سوریه را به من هدیه دادند.

گونچاروف در مورد شخصیت سردار سلیمانی گفت: سردار مردی آرام و بسیار شجاع بود و باوجود این که تلاشی برای نشان دادن موقعیت برتر خود بر دیگران نمی کرد اما ارشد بودن او کاملا مشخص بود. من نمی گویم که دوست او بودم اما ۲۰ دقیقه ای که او را ملاقات کردم، کافی بود تا تمام عمر فراموشش نکنم. او قهرمان ایران و قهرمان سوریه بود.

شهید سلیمانی کمک خلبان روس را از دست تروریست ها نجات داد

نظامی روس در ادامه به ماموریتی اشاره کرد که سردار سلیمانی با نیروهای تحت فرماندهی خود با اقتدار و موفقیت انجام داده است و گفت: ژنرال سلیمانی نه تنها در سوریه و عراق رشادت های بسیاری برای ریشه کن کردن تروریست ها از خود نشان داد بلکه با اقتدار خود، ما روس ها را نیز در مواقع حساس برای مبارزه با تروریست ها یاری کرد.

او می گوید: این ماموریت به زمانی بازمی گردد که یک فروند بمب افکن سوخوی روسیه در مرز سوریه و ترکیه توسط جنگنده ترکیه سرنگون شد و خلبان این هواپیمای نظامی روسیه کشته شد.

گونچاروف افزود: بالگرد روسی برای امدادرسانی به خلبان هواپیما به محل حادثه پرواز کرد اما توسط تروریست ها در سوریه سرنگون شد. در آن زمان سردار سلیمانی پیشنهاد کمک به روسیه را داد.

نظامی ارشد روس تصریح کرد: سردار سلیمانی به کمک فرماندهی ۱۸ نیروی ویژه سوریه و شماری از نیروهای حزب الله عراق این عملیات را اجرا کردند و جسد خلبان هواپیما را پیدا کردند و کمک خلبان بالگرد نیز زنده نجات یافت. از آن زمان ژنرال سلیمانی برای روسیه چهره شناخته شده ای بود.

ترور رذیلانه سردار سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی

نظامی ارشد روس درباره ترور سردار سلیمانی نیز گفت: در ژانویه سال ۲۰۲۰ سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی ترور شد که بسیار ناجوانمردانه بود چرا که او ماموریتی رسمی را اجرا می کرد و مدارک هویت وی نیز هیچ مساله ای نداشت اما نیروهای آمریکایی این قهرمان ضدتروریستی را به همراه شماری از یارانش که در ایران و عراق افراد با ارزشی هستند، ترور کردند؛ اقدامی که بسیار رذیلانه بود و ما هیچگاه آن را نمی بخشیم.

گونچاروف افزود: ژنرال سلیمانی یک فرمانده واقعی بود و در همه شهرهایی که توسط نیروی هوافضای روسیه در سوریه آزاد شد، این ژنرال( سردار) بزرگ و نیروهای تحت فرماندهی اش در عملیات ضدتروریستی نقش مهمی داشتند و این رشادت ها هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: ژنرال بزرگ ایرانی به این خاطر مورد نفرت آمریکا قرار گرفت که توانست نیروهای بزرگی را در سوریه و عراق منسجم کند و بدون دریافت کمک های مالی قابل توجه و با استفاده از منابع محلی نیروی بزرگی را تشکیل داد که استخوان بندی تروریست ها را درهم شکست و واشنگتن این را نمی توانست تحمل کند.

نقاشی های سربازان روس از سردار سلیمانی در نمایشگاه های روسیه

نظامی ارشد روس گفت: تاکنون چند تابلوی نقاشی که توسط سربازان روس از سردار سلیمانی کشیده شده است و از جمله یک تابلو که سربازی به نام میخاییل فارغ التحصیل انستیتو گراسیموف با ذغال ترسیم کرده است به سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اهدا شده است.

به گفته وی، قرار است سفیر ایران این تابلوی نقاشی سردار سلیمانی را برای نگهداری در موزه ای در تهران ارسال کند.

گونچاروف که با ایرنا گفت وگو کرده، می افزاید: تاکنون تابلوی تصویر ژنرال سلیمانی در سه نمایشگاه هنری مسکو شامل نمایشگاه پارک نظامی پاتریوت در غرب مسکو، نمایشگاه خانه ملیت های مسکو و قصبه «موس رنگن» به همراه ۲۰ تابلوی هنری دیگر در معرض نمایش قرار گرفته است.

به گفته وی قرار است نمایشگاهی در ماه ژانویه در دمشق پایتخت سوریه برگزار شود و دو تابلوی سردار سلیمانی در کنار تابلوهای دیگر نمایش داده شود و سپس این نمایشگاه در پنج شهر سوریه دایر خواهد شد. همچنین نمایشگاهی در یک مرکز نظامی در قصبه موس رنگن در جنوب مسکو دایر خواهد شد و دو تابلوی سردار سلیمانی به همراه چندین تابلوی هنری دیگر به نمایش درخواهد آمد.

نظامی ارشد روس همچنین گفت: ماه گذشته پرچمی از ایران به همراه پرچم های روسیه و سوریه به نشانه نماد سه کشور مبارزه کننده با تررویسم بر قله البروس در قفقار شمالی به عنوان مرتفع ترین کوه اروپا نصب شد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و همراهانش به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حمله بالگردهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد ترور شد و به شهادت رسید. در این حمله تروریستی ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی هم به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 162
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 20
  • پری مجرد42ساله IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    گریه کردم
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      128 7
      درود ابدی به شرف حاج قاسم و ابومهدی و حاج عماد مغنیه و حاج احمد متوسلیان ... خداوندکمک کن انشاءالله در ادامه راهشون ثابت قدم باشیم..
    • محمود خطیبی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      87 9
      مگه میشه از سردار بگیم و گریه نکنیم!! گریه نکنیم بر مظلومیت ایشان!! ایخدا این دشمنان ما چقدر زبون و زشت هستند
    • الی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      9 3
      آسمان سوخت، زمین سوخت و باران نگرفت/ زندگی بعد تو بر هیچ کس آسان نگرفت...آه سردار تو که بودی که دنیا بعد تو جهنم شد
    • رسول IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      5 0
      سردار سلیمانی مفهوم شهادت رادرذهن بشریت ترسیم کرد.درودبرسلیمانی
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    97 30
    سردار سلیمانی قدرتمند ترین نظامی منطقه بود و سالها طول میکشد تا سلیمانی دیگری متولد شود
    • سیا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      6 0
      لعنت بر قاتلی که هنوز داره نفس میکشه...انتقام سردار باید گرفته بشه...
  • رضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    93 10
    روحت شاد افتخار ایران زمین.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    67 12
    سردار بزرگ ایران مردی بی همتا و بی نظیر در عرصه نظامی در سطح جهان بود ... سرمایه بزرگی برای ایران و ملت های منطقه غرب آسیا بودند تنها راه متوقف کردن این بزرگمرد نظامی ترور ناجوانمردانه ایشان بود ..
  • ایرج IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    68 6
    روحت شاد سردار دلها. نمونه یک شیعه و مسلمان و واقعی و پیرو حیدر کرار،که دنیا در نظرش پوچ بود.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    55 4
    روحش شاد
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    62 10
    خارجی ها از بعضی داخلی ها حاج قاسم را بهتر شناختند. اشک تو چشمهایم حلقه زد. بخدا که تل آویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم و شیطان بزرگ را به خاک سیاه مینشانیم.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    47 10
    سلیمانی مالک سید علی بود دشمنان با هیچ ترفندی نتوانسته این فرمانده بزرگ را بخرند دست به ترور ایشان زدن و تاریخ باردیگر تکرار شد
  • امید IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    42 5
    روحت شاد سپهبد بزرگ ایران زمین و راهت پررهرو باد.
  • گلی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    46 9
    سردار عزیزمان نمونه بارز از یک شیعه واقعی بود عزیز دلمان دوستت داریم
  • گلی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    47 4
    سردار عزیزمان نمونه بارز از یک شیعه واقعی بود عزیز دلمان دوستت داریم
  • صابر IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    38 5
    درود بر سردار دلها و درود بر شهدا عزیز وطن واقعا مردم ایران مدیون این شهدا هستن
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    45 5
    هرگز این جنایت تروریستی آمریکا و هم پیمانانشان را فراموش نمی کنیم ، این را پادوهای صهیونیستی داخلی هم بدانند.
  • عباس DE ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    33 9
    روحش شاد.واقعاً داغ سردار دلها هیچ زمانی کهنه نمی شود.
  • یاسین IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    38 6
    همیشه در ❤️ کوچکم می‌مانی
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      3 6
      تروریست ها منتظر نوجوانانی باشند که با اراده بلندشان،مقر هایشان را کن فیکون خواهند کرد ترور سردار عزیز،در تشخیص حق از باطل به ما کمک کرد و روز نابودیتان نزدیکتر شد.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    26 7
    به خدا قسم کوتاهی و تعلل و مسامحه کردن در انتقام سخت گرفتن از آمریکا و اسرائیل بزرگترین گناه نابخشودنی و بزرگترین خیانت به ملت ایران و اسلام است
    • مهدی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      1 1
      بله خیانت است ولی تنها خیانت نیست این همه مقام و مسئول بی ارزش و بی غیرت و بی لیاقت تو ایران داریم چرا یکی از آنها ترور نمیشود زیرا چون برای اینکه !!! آه چه شب نحسی برای تمام مردم مظلوم و آزاده جهان بود خدا میداند که چه گوهری از این ملت گرفتند کفار لعنت ابدی خداوند بر ترامپ و صهیونیستها
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    34 5
    اقاجان دندان بر جگر میگداریم تا روزی که انتقام سردار دلها دا بگبریم،
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    31 9
    دنیا بعدازسرداردلها تیره وتارشد خوشبحال شما که توانستید سرداردلها را زیارت کنید اللهم رزقنا شهادت
  • عبدالمنان IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    21 14
    ژنرال سلیمانی محبوب همه ی ازادی خواهان درهرجای جهان است کسی که به اعتقادات همه سنی ها شیعه ها مسیحی هاو... احترام میگذاشت وفقط با افراط وجهالت مبارزه میکرد
  • NL ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    28 8
    درود برمردان وقهرمانان سرزمینمان بخصوص محبوب دلهاسلیمانی .سلیمانی مال ما بودقدرشون ندونستیم.البته بازم مثل این مردهای افسانه درخاک پاکمان وجود داردولی حیف که خیلیها نمیدون قدرشون هم نمیدونن.زنده باد غیرت مردان ایران سرداران ایران.انشاالا ایران برتمام مزدوران وحاکمان زورگو وجنایتکارپیروزمیشه..انشاالا خدا با ماست..
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    17 5
    تا زنده ام عزادارش خواهم بود . بعد از مرگ نادر سیصد سال طول کشید تا ایران چنین سرداری به خود ببیند و این فقط از جنبه نظامی اوست دیگر خصوصیات او بماند .
  • حسن IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    14 5
    واقعا دردناکه که بزرگترین و شجاع ترین سردار رو اینطور بزدلانه ترور کنن. مگه میشه چند تا شغال شیر ما رو شهید کنن ولی هیچی ازشون نمیره!!! ای کاش و ای کاش ایران خوب انتقام می‌گرفت...
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    30 8
    لعنت خدا بر آل سعود و اسراییل و مزددران داخلی
  • سید ابوالفضل کابلی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    24 10
    سردار سلیمانی درقلب مردم ایران عراق سوریه جا دا د ودر تاریخ تجاوز داعش به رهبری اسرائیل وامریکا ونابودی این فرقه تروریستی هرگز از یاد نخواهد رفت
  • حبیب ازغ IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    24 6
    همیشه درقلبم می مانی سردار دل ها روحت شاد
  • حسینی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    23 5
    درود ابدی ورحمت خدابر حاج قاسم وتمام شهدا وخدا نگذرد از مدیران بی تدبیری که که پایه میزشان برروی خون شهید است وعملشان پایمال کننده خون شهدا
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    18 7
    داشتن شجاعت، جسارت، تخصص، نبوغ، تجربه، ایمان، صداقت، ایثار و از خود گذشتگی از سردار ایرانی ما انسانی ساخت که تا قرن ها بعد جوانان این مملکت به وجودش افتخار کنند، خداوند رحمتش کند، یامولاعلی
  • اسماعیل جمالی US ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    34 12
    سلام خدا بر سردار دلها دل تنگ خنده ها تیم
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    26 13
    حاج قاسم تو همیشه در دل‌ها خواهی ماند .
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    29 4
    مثل یتیما دارم گریه میکنم نزدیک شدن سالگردش داغشو بیشتر کرده روحت شاد حاج قاسم
  • همتی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    29 7
    سردار ما فخر ایران و اسلامه
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    25 7
    سردار دلها، دلمان برای دوباره دیدنت پرمیزند ما با افتخار ب بچهای خود خواهیم گفت که مادر زمانی زندگی کردیم که مردی بود بنام سردارسلیمانی، اسوه رشادت و دلیری، شما هیچگاه از یادها فراموش نخواهی شد و تا ابد در دل و ذهن مردمان ایران و جهان خواهی ماند، روحتان شاد و یادتان تا هميشه جاویدان
  • امیر IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    28 10
    سرداردلهادرقلب مایی همیشه.سردارشجاع ایرانی روحت شادویادت گرامی لعنت برقاتلینت
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    32 6
    ایران به داشتن چنین ژانرالی باید به خودش زباله
  • یک جانباز IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 8
    نادر اگر نمیبود عثمانیها غرب کشور را گرفته بودند و اشرف افغان تا اصفهان پیش آمده بود و بلوچهای هندی در جنوب غرب و عربها در جنوب و ترکمنها در شمال شورش کرده بودند این شاه بی ادعا و وطن پرست همه را از کشور بیرون کرد و مرزها را از هندوستان تا تفلیس گسترش و آرام کرد پس از سیصد سال خداوند سردار بی ادعای دیگری بما عطا کرد که مرید رهبر بود و آرامش ما را در این دنیای وانفسا از شرق تا مدیترانه فراهم نمود یادشان گرامی باد
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      7 4
      دوست عزیز مقایسه شهید سلیمانی با نادر که اواخر عمرش اونهمه جنایت کرد و حتی پسرش رو هم کور کرد،کار درستی نیست
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    35 28
    خدا بیامرزد .من برای پدرم اینقدر گریه نکردم که برای سردار گریه کردم .واقعا ایشان تمام ویژگیهای خوب ایرانیها بود .غرو بود افتخار بود عزت بود شجاعت بود .عشق بود .مرد بود .
  • محمد FR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    32 7
    زنده یاد حاج قاسم انسانی نمونه و الگویی برای مردم خواهد بود روحش شاد و یادش گرامی
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 35
    هنوز سالگرد سردار سلیمانی نشده شماها از انتقام سخت رسیدید به خاطره گویی
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      5 0
      صبر کن دوست عزیز اونم انشاءاللّه به وقتش.آسیاب به نوبت
  • ناشناس IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    35 8
    شهید سردار سلیمانی در قلب هم ازاد مردان جهان همیشه زنده هست و راهش ادامه دارد،مرگ بر امریکا و ترامپ کثیف و اسراییل کودک کش و درود به روح بزگ سردار دلها حاج قاسم سلیمانی.
  • مسیحا IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    خداوند سرداردلها رابیامرزه انشالله جایگاه ابدی ایشان بهشت برین باد روحش شاد یادش گرامی
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    34 9
    خون نجس ترامپ باید ریخته بشه
  • معین IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    قاسم همیشه زنده است
  • حسین خانلی IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 2
    زنده باد افسر روس بنده پابوس شما هستم که سردا ر بزرگ ما را یادکرده ای خدا پشت پناهت باشد افسر روس
  • CA ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    هنوز بعد از تقریبا یک سال از دیدن عکس و حتی شنیدن اسم این شهید کبیر هم غم و هم خشم تمام وجودم را می گیره حاج قاسم اسطوره ای هست که اگر فردوسی بزرگ زنده بود چه اشعاری که برای ایشان می سرود ولی اینبار افسانه نبود شخصیت حقیقی بود .
  • اکبری IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    درداغ تو جوری گریستم سردارکه انگاریکی از هم خونهایم را ازدست داده م من وخانواده م یک سال است که عزادار توهستیم ونتوانسته ایم عشق تورا فراموش کنیم زیرا این عشق عشق الهی است واز جانب پروردگاراست مگرمیشود کسی را که تاکنون ندیده ای را اینگونه دوست داشته باشی
  • Azar Alavi GB ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 5
    سردار شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی که از یک طرف به غایت غرور آفرین است و ازطرفی دیگر داغش را به دل‌های ما حکاکی کردند دشمنان تا همیشه روحت شاد سردار ایران زمین
  • مسعود IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    خدا لعنت کنه آمریکا انگلیس اسرائیل عربستان رو سردار دلیر مارو به نامردی وپستی به شهادت رسوندند درود به سردار بزرگ ایران زمین
  • عاشق وطن IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    من که حقیقتا وقتی ترامپ و پمپئو رو میبینم دوست دارم گلوشونو بگیرم فشار بدم تا وقتی که خفه بشن... ظلم اینه که ترور کنن و بگن ما ترور کردیم اما هنوز زنده هستن... امیدوارم به بدترین نحو از دنیا برن این شیطانهای ترسو
  • رضا DE ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 5
    روحت شادشیرمردسرزمین کوورش کبیر.مافقط باریختن خون آندوسگ هاریعنی ترامپ نجس ونتانیاهوی ملعون آرام میگیریم باشدکه به حق عیسی ابن مریم آن روزنزدیک باشدآمین
  • مهدی IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    32 9
    داغ تو جگرها را سوزاند سردار بزرگ
  • حسن IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سلام واقعا نمیدانم چه بگویم به سالگردش نزدیک میشویم هر کلیپی که ازش میبینم اشک میریزم امروز کلیپی ۱۱ دقیقه ای از مداح حرم امام رضا ع دیدم که در زنده بودنش سفارش کرده بود که برایش مداحی که خوانده بود اگر شهید شد برایش بخواند بند بند وجودم به لرزه در آمد اشک میریختم و دختر خوردسالم از اشک من اشک میریخت و میگفت چی شده بابا وقتی سردار رو دید چون قبلا گفته بودم دوستم شهید شده شناخت گفت بابا چقدر دوست خوبی داشتی و هروقت عکس سردار رو میبینه میگه بابا دوستت رو ببین عکسشو زدن خدایا به آیه های قرآنت قسمت میدم بلای که سر صدام آوردی سر ترامپ بیار تا قلب دوستاران بهترین بنده خودت را آرام کنی ان شاءالله
  • صالح وملورین IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 3
    خداوندا بارپروردگارا ای خالق هستی جگرمونو سوزاندن وقلب و روحمان پاره پاره شده فقط فرصتی عطاکن عوامل این خیانت رو خودمان بشیوه ایرانی محاکمه کنیم ازترامپ لاشخور تا پمپئو ووو اونوقت خواب وآرامش داریم تاوقتی این کرکسها زنده هستن وانگشت در دست دارن زنده بودنمان جهنم است
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    غم عشقت به جانم ریشه کرده گرفته عالمو دیوانه کرده سردار سردار سردار
  • جواد IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    سردار دلی که همه دلها را ربود چه بسا کسانی که نمی شناختنش اما بعداز شهادتش گریه ها کردند مرد خدا روحت شاد
  • جمیل از اهواز IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    33 24
    شادی روح شهدای مدافع اسلام صلوات
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      5 2
      قربون خاک پایش برم متاسفانه خیلی از ماها ایرانیان قدر این سردار دلها و شهیدان عزیز همرزمانش نمی دونیم باید یاید تو عمل نشون بدیم نه با حرف شعار
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    روحت شاد سردار خوبم
  • میثم IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 4
    سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه انسان بود.یادش تا ابد در تاریخ ایران در هر دورانی خواهد درخشید.
  • رسول یوسفی IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    باسلام.به عنوان یک ایرانی ازشنیدن چنین تعاریفی ازسپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی به خودمیبالم چراکه نه تنها درکشورعزیزمان بلکه درتمامی کشورهای جهان ازاو به عنوان یک ژنرال واقعی،نترس،باجذبه،باسیاست،وکسی که براندازواقعی داعش بود وباعث سرافکندگی امریکا ومتحدان دروغینش شده بودچرا که آنها ادعای مبارزه با داعش راداشتندولی درعمل نتها اینگونه نبود بلکه باعث دامن زدن به اختلافها ودرگیریها وغارت ثروت مردم بودن.شهیدسلیمانی کسی بود که به گفته خودش به تنهایی حریف امریکاواسراییل و کشورهای عرب منطقه بودوکاری کردتا آرزوی دست اندازی به ایران راباخودشان به گورببرند.
  • رسول سالار IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    اولین نفرین مردم ایران بر زندگی کثیف ترامپ سیایه انداخته( هرچه چنگ ودندان انداخت تا ریاست جمهوری آمریکا از دست ندهد بی فایده بود) وبا هشدار ریاست مجلس امریکا که منتظر است موعد ترامپ کثیف تمام شود تا اورا با مویسر از کاخ سفید بیرون بیندازدادامه دارد و انشاالله ای نفرین دامن خانواده نجسش را خواهد گرفت
  • امین IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سردار دلها نمونه ای از شیعیان راستین مولا علی علیه السلام چون مالک اشتر در زمان خود بود که تا پای جان در خدمت اسلام و ولایت و بشریت بود
  • فاطمه IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    درودخدا به ارواح پاک شهدای اسلام.اللهم عجل لولیک الفرج.
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    داغ سردار سلیمانی برامون کهنه نمیشه.
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سلام بر شهدا حاج قاسم راهت ادامه دارد.
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    جای تو چه خالی است سردار و دلتنگت هستیم دلتنگی ما بر طرف نمی شود مگر به ظهور مهدی زهرا که تو در رکاب مولا باز گردی ان شاا...به زودی اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    وَأَمَّا ٱلَّذِينَ سُعِدُواْ فَفِى ٱلْجَنَّةِ خَٰلِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ ٱلسَّمَٰوَٰتُ وَٱلْأَرْضُ إِلَّا مَا شَآءَ رَبُّكَ ۖ عَطَآءً غَيْرَ مَجْذُوذٍۢ
  • mrem IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    خداوند در قرآن کریم نشانه انسان های ثابت قدم را شجاعت در مقابل ظالمین مطیع در برابر پرودگار نام برده است سوره مریم
  • محمدجان IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 3
    حکومتی شایسته نام اسلامی است که تمام مسیولینش مانندشهیدسلیمانی باشنداگرنیستندلطفا نام اسلام رااینقدرخراب نکنند،بردارند.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 3
    سلام کاش این گوساله پرستان داخلی را نداشیم تا در مسیر مقاومت این همه مانع ایجاد نمیشد
  • سید نعمت اله حسبنی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سردارعزیز راهت به سبک خودت ادامه خواهد داشت . ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم ما ملت زینبیم ما ملت علی اصغریم ما ملت ابوالفضل عباسیم ما ملت فاطمه ایم ما ملت علی ایم ما ملت چهارده معصومیم ما ملت رسول الله ایم ما ملت خدائیم .
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    شهید مهدی زین الدین:هرکس در شب جمعه شهدا را یاد کند،شهدا هم او را نزد اباعبدالله الحسین یاد می کنند.نثار روح همه شهدا صلوات
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 5
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
  • حسین NL ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    درود رحمت خدا به سرداربزرگوار سلیمانی هر جدا اسمی ازسردارمیامد خواب ازچشمان آمریکاییها می پرید چونپاک وباایمان بود برای انسانیت خدمت میکرد تمام تاریخ آمریکا را مرور کنید می بینید سازمان سیا هرجا شبکه های فساد ومافیا و....وجود داره ردپای سیا اونجاست مخصوصا بزرگترین شریکش داعش دست پرورده سازمان سیا. بوده که توسط سردار شهید سلیمانی ازخاورمیانه پاکش کرد آسیا خاورمیانه و اروپا مدیون سردار سلیمانی است مردی که به داد ناتو رسید اگه سردارنبود زنده زنده سربازان ناتو را داعش میبرید آمریکا و اروپا تا ابد مدیون سردار میمانند
  • رضا IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سردار عزیز همیشه درقلب منی
  • ب IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    پس کی میخوایید انتقام سردار رو از آمریکا و آل سعود نجس و اسرائیل جنایت کار بگیرید.به خدا دلمون رو خون کردید.حداقل حکومت آل سعود بد بنیاد رو براندازید تا بدون ویزا بریم زیارت ائمه ی بقیع
  • سعید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    روحت شادحاج قاسم عزیز..سرداردلها
  • حسین اذربایجان NL ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    کل سربازان و افسران ناتو مدیون حاج قاسم هستن اگر ایشان نبود همشون سربریده به خانه هاشون برمی‌گشتند وداش یک نفرشان هم زنده نمی گذاشت مردی ویروس به نام داعش را از جهان پاک کرد مردی که لوح تقدیر راناتو باید میداد به جای تقدیر ترور شد نباید سکوت کرد ولی تفاوت ماند چون تاریخ هیچ چیزی فراموش نمی کند
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    روحت شاد سردار بزرگ جهان
  • سارا IT ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 4
    خیلی گریه کردم قلبم گریه کرد وخواهد کرد ننگ بر ترامپ وصهیونیست های تروریست کودک کش
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    حاج قاسم مرد بزرگی بود خداوند او را با شهدای کربلا مهشور بفرماید او یک عاشق بود چیزی که هرکسی ندارد عاشق خداوند
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    قال رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم): إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ (علیه السلام) حَرَارَةً فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً.... داغ حاج قاسم مثل داغ امام حسین علیه السلام است که هرگز سرد نمیشود
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 4
    یک روس 20دقیقه سردار ما را دیده و عاشقش شده خدایا این مرد که بود که دنیایی عاشقش بودند ما چقدر گناهکاریم که او را از ما گرفتی خدایا شب و روزمان شده گریه
  • سعدی شیراز در وصف فراق قاسم ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    گر غصه روزگار گویم بس قصه بی شمار گویم یک عمر هزارسال باید تا من یکی از هزار گویم چشمم به زبان حال گوید حال نی نی آن که به اختیار گویم اختیار بر من بر من دل انجمن بسوزد بسوزد گر درد گر درد فراق یار گویم فراق یار مرغان چمن مرغان چمن فغان برآرند گر فرقت نوبهار گویم نوبهار یاران صبوح یاران صبوحیم کجایند کجایند تا درد دل خمار تا درد دل خمار گویم خمار کس نیست کس نیست که دل سوی من آرد تا غصه روزگار گویم تا غصه روزگار گویم درد دل درد دل بی‌قرار سعدی سعدی هم با هم با دل بی‌قرار گویم
  • حسین IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    کلمه لاالله الا الله مرکزیست که تمام گیتی حول ان میچرخند به امید روزی که در کعبه جانان همه با هم به سجده حق بنشینیم وجهل عربی ومکر غربی ثروت عبری توان مقابله با ان را نداشته باشند انشااله
  • حسن IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    نام حاج قاسم داغ دلمان را تازه کرد این داغ هیچ وقت سرد نخواهد شد تا انتقام گرفته شود یاحسبن
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    روحت شاد حاج قاسم ای کاش میشد شما را در لباس ریاست جمهوری دید ما لیاقت وجود شما را در کنار خود نداشتیم
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    خداوند لعنت کنه قاتلان حاج قاسم ونبگیست ونابود کنه خانه ظلم آمریکا واسرائیل
  • میرزا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    نام حاج قاسم بر تارک ایران اسلامی تا ابد خواهد درخشید ترامپ قمار باز با این کار گور خودش را کند.مرگ بر آمریکا
  • احمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    خدایا ترامپ و همفکران منطقه ای ایشان را به تو واگذار میکنیم.
  • ايراني غيور IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    شادی روح شهدای مدافع اسلام صلوات روحت شاد سپهبد بزرگ ایران زمین و راهت پررهرو باد.
  • اسماعیل رستم نژاد از خمام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سلام و درود بر سردار دلها شهیدحاج قاسم سلیمانی.معلومه که چنین شخصیتی ، محبوبیتش حد و مرز نداشته باشه و همه کسانی که ذره ای عدالت تو وجودشان هست از نبود حاج قاسم ناراحتند.
  • فاطمه IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 6
    فقط انتقام انتقام انتقام تا بی نهایت
  • نیما IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    درود بر تو سردار شجاع .فراموش نخواهی شد قسم میخورم.راستی سردار نمیدونی چقدر روز تشییع جنازه شما خیابونا شلوغ بود میدونستی خیلی از مردم دوستت دارن؟ واقعا کنار شما جنگیدن میتونه چه لحظه های قشنگی باشه.
  • ابراهیم زاده IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    لعنت خدا بر آمریکا و ایادیش
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سردار بارزوی خودرسید ورستگار شد اماجنایتکاران حتما هم در دنیا وهم در اخرت جزای عمل ننگین خودرا خواهند دید که وعده خدواند حق است.
  • بیژن IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    نام نیکو گر بماند زا دمی به از ماند سرای زرنگار
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سالگرد شهادتش داره میرسه و چقدر میچسبه سیلی دوم به صورت کریه آمریکای جنایتکار حیوان صفت
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    آقایان وخانمهای مسعول مملکتی غیرت داشته باشید مملکت ومردم را به خاطر پول وفرزندانتان زیر پا نگذارید مردم ایران همه چیز را می‌دانند به خاطر رهبر عزیزشان چیزی نمی‌گویند دنیا ارزش خیانت کردن ومال اندوزی ندارد طبریها وامثالهم را پرورش ندهید از صدام قدرتمندتر نمیشوید
  • کوروش IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    9 2
    خاک بر سر شما منفی گذارهای بی ریشه واقعا فرزند کی هستید؟ حتی مرده حاج قاسم بشما فشار میاره خیلی بیچاره و پست هستین...درود به این افسر با غیرت که محبت سردار رو فراموش نکرده و شما فارسی زبانان به ظاهر ایرانی محبتها و امنیتی که سردار به ایران هدیه کرد را فراموش کردید
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    هرطور شده ما ایرانی‌ها باید به جنایتکاران امپریالیست بباورانیم که ذره ای ازخاک وعزت ایران ازدست نمی‌رود مگر زمانی که کل 80 میلیون جمعیت ایران شهید شود حتی اگر یک کودک هم بماند برای نابودی استکبار کافیست
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    7 2
    به عنوان یک ایرانی متعصب زمانی آرام میگیرم که ترامپ لجن و یا پمپوی کثیف قصاص شوند
  • حمید IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    روحش شاد
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    خداوکیلی اشک چشممان تمامی ندار، تا زمانی که اونطوری که شایسته اون بزرگ مرد بود انتقام نگیریم. الهم الرزقناشهاده
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 5
    مهر عاطفی وسایه پدرانه حاج قاسم بر مردم ایران عراق سوریه لبنان یمن فلسطین بود وقلبش برای مسلمانان منطقه میتپید نمونه کامل یک مومن ومسلمان واقعی حاج قاسم بود،دلمون براش تنگ شده
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    ایشون چقدر راحت در مناطق تحت کنترل آمریکایی ها وتروریستها رفت وآمد می کردند
  • علی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سرداردلها اسمانی شده من برا خودم ودنیای بدون حاج قاسم گریه میکنم به امید حاج قاسمهای دیگر.
  • کلهر IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    این فرمانده شجاع ایران به دنیا ثابت کرد که ایرانی شجاعت دارد ...قدرت دارد حتی اگر 40سال هم در تحریم بسر ببرد .استقامت میآورد پیروز میدان خواهد شد ...این جور سردارهای شجاع و بزرگی بایستی به قهرمان افسانه ای تبدیل بشوند ...چندین کشور بزرگ و ابرقدرت بسیج شدن که سردار بشهادت رساندن ...جنرال تودل تک تک ایرانی و مسلمانان جاپیدا کردی تا ابد ...
  • کیوان IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    سلام و درود خدا بر سردار دلها و همرزمان شهیدش . لعنت و نفرین خدا بر خائنین به آرمانهای انقلاب و شهدا
  • ناشناس IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سلام به همه هموطنان و همه دوستداران حاج قاسم سلیمانی . امروز پنج شنبه چهارم دی ماه عازم مزار مطهر حاج قاسم هستم خودم را ملزم میدانم از جانب تمامی دوستداران عزیزش بر سر مزار پر افتخارش ، فاتحه ایی بخوانم و عر ض ادب و ارداتی بنامیم . از ارادتمندان و همشهریان آن بزرگوار .
  • داریوش گوران IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    هرجا سخن از حاج قاسم شد یه لعنت به ترامپ بفرستیم...و ترامپ بداند حتما تو خاک خودش کشته خواهد شد.
  • وحید IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    هر وقت مطلبی از سردار دلها را می خوانم اشک از چشمانم جاری میشود.چرا که غریبانه در بغداد با هماهنگی بدترین آدمها به شهادت رسید اجرت با آقا امام حسین بدرود فرمانده.
  • سعید اله حسین پور IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    عاشقت بودم و هستم ای سردار بزرگ دل خیلی‌ها را سوزوندی..
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 4
    درود بر این افسر روس که حقیقت رو در باره رشادت وقهرمانی شهید سلیمانی اینطور بیان می کند ولی متاسفانه در داخل کشورمان کسانی هستن که سعی در کتمان حقیقت سردار دلها هستن واقعا این افسر روسی ازاده مرد هست خدا اون وخانواده وکشوری از گزند دشمنان حفظ کنه
  • FR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 3
    اشکمون دراومد واقعا، خدا لعنت کنه ترامپ و هم پیمانان رذیلش
  • حسین GB ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    رحمت الله علیه
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    درود خدا بر روح‌بلندت حاج قاسم .
  • معصومه کاظم لو IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    ما تا ابد داغدار حاج قاسم خواهیم ماند و این غم هیچوقت از دل ما بیرون نخواهد رفت .
  • غ. نوذزاد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    روحش شاد. او تشنه ی شهادت بود. و به آرزویش رسید،و با نقشه ی بزدلانه ی یکی از پست ترین وکثیف ترین آدم نما های زمین به شهادت رسید. خداوند رحمتش کند.
  • صادق IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    یاد همه شهدا گرامی
  • محمدرضاطولابی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    روحش ساد ویادش گرامی❤❤حاج قاسم سلیمانی❤❤
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    بسم رب الشهدا و الصدیقین انالله و اناعلیه راجعون شهادت هنر مردان خداست که به آسانی نصیب نمی شود قاسم سلیمانی کسی بود که از جوانی تا به پیری مایه گذاشتند و سعادتمند در دنیا و آخرت وبه علمدار کربلا عباس بن علی بن ابی طالب ملحق شدند یادش گرامی و راهش پر رهرو و روح پر فتوحش با اربابش سید جوانان اهل بهشت شاد بحق ذکر فاتحه و صلوات بر محمد و آل محمد
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سلام و درودخدا بر شهیدان اسلام او افتخار میکنیم بر سردار دلها و متاسفم از بعضی ها با این حال که خدا لعنتش کنه ترامپ قاتل سردار می باشد ناراحت هستند که ترامپ برنده انتخابات نشد چون که منافعشان به خطر می افتد
  • رامونا AU ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    چرا انتقام سردارسلیمانی رو از ترامپ عوضی نمیگیرن تا دلمون خنک بشه
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    عشق هرگزنمیمیرد
  • محمد IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    شهادت گوارایت باد سردار دو عالم
  • داود IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    دیدار خصوصی با سردار در کرمان داشتم. خدا رحمتش کند. سرباز وطن به تمام معنا.
  • سرباز حاج قاسم IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    و لعنت الله قوم الکافرین انشاالله به زودی زود شاهد نابودی آمریکا ، اسرائیل و عربستان سعودی خواهیم بود
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    سردار سلیمانی اسطوره انسانیت. رشادت و شجاعت و غیرت و مردانگی است روحش شاد
  • من هم یک سلیمانی ام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    سردار شما چقدر واسه خدا عزیز بودین که جهان حیران و سرگشته شما هست
  • مجتبی DE ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سردار سلیمانی تنها سردار نظامی نبود اون سردار دلها بود که چشم و دل یکسری مردم ستم دیده و مظلوم به او بود با شهادتش فقط مارا داغ دار نکرد بلکه دله یک دنیا ستم دیده داغ دار شد روحت شاد مرد بزرگ مایه فخر ایران زمین
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    روحش شاد بزرگمرد تاریخ ایران، باعث سرفرازی ایران زمین، مهرش تا ابد در دلها و یادش و راهش مانا و جاودان
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    سلام ودرود بی پایان به شهدای مدافع حرم مخصوصآ حاج قاسم ومرگ ونفرین ابدی بر وطن فروشان خانن داخلی ومرگ بر دشمنان اسلام
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 4
    پاینده باد قیام امام حسین و مکتب حاج قاسم سلیمانی
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    درود خدا بر سردار سلیمانی و تمام شهیدان
  • ی نفر IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    به وجودت افتخار میکنم سردار
  • ایمان باوندپور IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 0
    شجاع ترین سردار تاریخ جهان چه جاودانه در یادها میدرخشد،بزرگترین افتخار ایرانی
  • ایمان باوندپور IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    شجاع ترین سردار تاریخ جهان چه جاودانه در یادها میدرخشد،بزرگترین افتخار ایرانی
  • ایمان باوندپور IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 2
    شجاع ترین سردار تاریخ جهان،افتخار ایران یاد در قلب جسم روح ما هست،
  • مجتبی IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    شهیدسپهبدحاج قاسم سلیمانی باهرکس که ارتباط کوچکی داشته آنقدردلنشین وعدالت خواه بوده که همه رابه خودجزب میکرده وروی قلب انسانهاتاثیرمثبت وخوب داشته ودله همه بااسمش میتپدومیلرزد
  • ش ر IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    سلام چه خاطره زیبایی امیدوارم هرکدام از همرزمان خارجی یا داخلی که از سردارما خاطره داره را تو کتابی برای آیندگان جمع آوری کنند وفقط به سالگر اکتفا نکنند به امید سرنگونی تمام دشمنان سردا رکه همون دشمنان دین و نسل بشریت هستند.
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    الکی سردار دلها نیست حاج قاسم شهید شد ولی مکتب حاج قاسم زنده است و زنده خواهد ماند.
  • حسین IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    سلام سردار دلها
  • کلهر IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    انتقام سخت در راه است،البته با استقرار یک دولت جوان ،مومن و انقلابی در راس بدنه ی اجرایی کشور،نه دیپلماسی ذلیلانه خنده که مدام پالس ضعف به دشمن مخابره میکند. خون سردار بزودی گریبان تروریست های آمریکایی،اسرائیلی و پادو های داخلی اش را خواهد گرفت. ان شاالله
  • احمد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    مطمئنم هستم که خداوند قادر ومتعال انتقام سختی از قاتلینش بخصوص ترامپ جنایتکار خواهد گرفت
  • مصطفی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 1
    سلام بر سردار بی لشکرم
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      سردار سلیمانی بی لشکر نیست تشییع ۲۰ و چند میلیونی سردارو ندیدی؟ما همه قاسم سلیمانی هستیم و در راه او حرکت میکنیم به امید عاقبت به خیری همگیمون انشاءاللّه
  • س IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    سردار‌عزیز‌وقتی‌نیست‌که‌نامت‌بیاید‌وگریه‌‌نکنم مانند‌وقتی‌که‌نام‌مولایت‌حسین‌میاید‌سلام‌مارا ‌به‌مولایمان‌برسان
  • محمد علی US ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    سردار سلیمانی مردی بزرگ شجاع بود الحق که شیعه مولا علی ع بود ولی نمیدونم چرا انتقام سردار گرفته نمیشه
  • سعید IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 0
    براستی که «حاج قاسم» سردار صلح بود، نگاهی به عملکرد آن بزرگوار در عراق وبخصوص در سوریه، نشان می دهد، که چگونه فرماندهی بی نظیر وی موجب شد گروه‌های مسلح سنگرهای خود را یکی پس از دیگری(از عرسال تا حومهٔ دمشق) ومناطق دیگر را ترک و بسوی ادلب عقب نشینی کنند «با توجه به سلاح وتجهیزات تکفیری ها در اختیار داشتند( این با حداقل تلفات و زمان) حتی برای گروه‌های مسلح، انجام شد،» بدینجهت باید وی را «سردار صلح» نامید. نباید فراموش کنیم آمریکایی ها همهٔ تلاششان، در تداوم درگیری و دشمنی در منطقه است.
  • مجتبی IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 0
    فردی که هرانسانی باوی حتی برخوردکوچکی داشته باشدتحت تاثیرقراردهدپس برای کل دنیاحرفهای بزرگی داردوسلطانی است که میتوانست برخیلی ازقلبهافرمانروایی کند درودبرپدرومادرهایی که همچین فرزندانی رابه دنیاتقدیم میکنند
  • براتعلی افتخاری IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    سردار سلیمانی مالک اشترزمان وبی شک ازاولیاء الله بودانشاءالله یکی از یاران حضرت ولی عصرهمراه آن حضرت خواهندبود
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    خدا رحمتش کنه داغش از دل نمیره
  • ابراهیم شریفی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    خدایا به من این هدیه را بده که به شهادت برسم وبرم پیش سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیزم .خوشا آن روز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس