نمکی: تاکنون ردپایی از ویروس انگلیسی کرونا در کشور ندیده‌ایم

وزیر بهداشت گفت: تاکنون ردپایی از ویروس انگلیسی در کشور ندیدیم و کار را دنبال می‌کنیم و به هر موردی که برسیم، به اطلاع مردم خواهیم رساند.

به گزارش مشرق، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: آمار کرونا و مرگ‌ومرها بسیار پایین‌تر از قبل شده و مناطق قرمز در کشور که ۱۶۰ نقطه بود، حذف و به رنگ نارنجی و زرد تبدیل گشت.

بیشتر بخوانید:

منتظر لغو کدام پروازهای خارجی باشیم؟

وی افزود: این مهم حاصل همدلی و همکاری مردم و دستگاه‌ها اعم از وزارت کشور و سایر دستگاهای درون دولت مانند وزارتخانه‌های راه، ارتباطات و ارشاد و همچنین نیروی انتظامی، نیروهای مسلح، بسیج و هلال احمر است.

بیشتر بخوانید:

احتمال انتقال ویروس انگلیسی به هر کشوری وجود دارد

وزیر بهداشت در ادامه درباره ویروس جدید کرونا که در انگلیس کشف شده است، تصریح کرد: به مردم عزیزمان می‌گویم به محض اطلاع از این ویروس که البته انگلیسی‌ها با سختی و با تأخیر دو ماهه آن را به دنیا اعلام کردند ولی ما بلافاصله پروازها از ایران به مقصد انگلیس و پروازهای از مبدأ انگلیس به کشورمان را لغو و ممنوع کردیم. هم‌چنین مسافرینی که به واسطه سایر ایرلاین‌ها از انگلیس آمدند، رصد می‌شوند و مسافرین کشورهای اروپایی علاوه بر این که می‌بایست برگه تست منفی کرونا همراه داشته باشند، از آن‌ها آزمایش هم گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: راه مقابله‌با کرونای انگلیسی‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

نمکی اظهار داشت: لیست مسافرینی که در دو-سه هفته اخیر وارد کشور شدند را داریم و رصد می‌کنیم و تاکنون ردپایی از ویروس انگلیسی در کشور ندیدیم و کار را دنبال می‌کنیم  و به هر موردی که برسیم، به اطلاع مردم خواهیم رساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    3 1
    چرا همش متناقض حرف میزنید محرز گفته مرگ و میر زیاد این چند وقت مال همین ویروس انگلیسیه که از مرداد اومده اونوقت نمکی میگه تاکنون ویروس انگلیسی ندیدیم حرف کدومتونو باور کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس