به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: اعلام یا کشف حمله سایبری و نفوذ هکرها به نهادها، وزارتخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکایی که برخی آن را پرل‌هاربر سایبری و اعلان‌جنگ مجازی علیه آمریکا خواندند در بازه زمانی انتقال قدرت در این کشور ابهامات زیادی در مورد ماهیت، عوامل، اهداف و نتایج این حملات ایجاد کرده است. این حملات در حالی رخ‌داده که آمریکا در سال‌های اخیر ده‌ها میلیارد دلار صرف تقویت فرماندهی سایبری خود نموده و سنسورهای دفاعی سامانه انیشتین (Einstein) را در سراسر کشور برای حفاظت از حملات سایبری مستقر کرده است.

مسلماً هکرها از مدت‌ها قبل در این سامانه‌ها نفوذ کرده و حضور داشته‌اند. برخی معتقدند این حملات باهدف دستیابی به اطلاعات مختلفی نظیر واکسن کرونا، ساختارها، اشخاص و اطلاعات وزارتخانه‌های آمریکا، دسترسی به کدهای هسته‌ای این کشور و یا نقشه سلاح‌های پیشرفته احتمالی صورت گرفته است.

اینکه هکرها از چه ابزار و روشی استفاده کرده و اینکه آیا اکنون امکان پاک‌سازی کامل سامانه‌ها وجود دارد یا حتی میزان خسارت‌ها مشخص نشده و احتمالاً هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود. درحالی‌که ترامپ در این مورد سکوت اختیار کرده مقامات دولت وی روس‌ها را متهم اصلی حملات سایبری می‌دانند؛

گفته می‌شود شکل حملات صورت گرفته، متفاوت از شیوه حملات سایبری سازمان اطلاعات ارتش روسیه در گذشته است و هکرها از سامانه‌های داخلی آمریکا برای نفوذ استفاده کرده و توانسته‌اند ابزارهای دفاعی را دور بزنند.

در این میان سناریوی بزرگنمایی حملات صورت گرفته جهت وصول به اهداف پنهان و آشکار دیگر نیز، دور از ذهن نیست. به‌ هر حال جنگ‌های سایبری بخشی عمده‌ای از نبردهای آینده را شکل می‌دهند که قدرت‌های بزرگ نیز از آسیب‌های آن مصون نیستند.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 1
    ترامپ چین را مقصر دونسته . ابزار هم نقش اساسی داره . نمیدونم این کوانتوم تریلیون بار بیشتر سرعتی که چین بهش دست یافته میتونه بعنوان ابزار برتر در مثل اینجا بگفته خبری دویست کشوری که همزمان اطلاعات شان کش رفته و پَر شده . در نظر داشت و مهم دانست . یا باید ابزار با هم خوانائی داشته باشه تا مَچ بشه . ممکن باندازه چشم بر هم زدنی نهایت به چند دقیقه . همه را قورت داده . فرق سرعت لاک پشت . حداقل موشک هایپر سونیک که شاید بالاترین سرعت تا کنون داره . اگر درست بگم . ابزاری که چین داره با بقیه .
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    با عنایت به اعترافات اسنودن آمریکا از همه ی دنیا جاسوسی میکند حتی مرکل صدر اعظم آلمان. تنها متحد آمریکا که می تونه بدون ترس از مجازات از آمریکا جاسوسی بکنه، اسراییله. این حمله هم کار اسراییله که در اکثر شرکت های دیجیتال با کارمندان و مدیران یهودی حضور دارد. ولی برای این که دولت آمریکا از سوال مردمش برای عدم پاسخگویی طفره برود و همچنین ابهت خود را نشان دهد، یکی در دولت آمریکا چین را مقصر میداند و یکی دیگر روسیه را. خدا را شکر ما را قابل ندانستند که در این قضیه متهم کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس