کد خبر 1158178
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

با توجه به بازار داغ کالاهای جعلی و تقلبی، رسیدن به نقطه ای که کالای شرکت شما جعل و کپی برداری نشود تا حدی غیرممکن به نظر میرسد. اما با وجود برچسب های امنیتی از جمله هولوگرام، این رویا تا حد زیادی به واقعیت نزدیک شده است. در این مقاله بصورت کامل به اهمیت استفاده از هولوگرام امنیتی برای جلوگیری از جعل کالا میپردازیم.

هولوگرام چیست؟

در تحلیل این واژه دو دیدگاه متفاوت وجود دارد. یکی در مقوله تکنولوژی و دیگری در صنعت چاپ که در واقع این تکنولوژی در صنعت چاپ مقصود ماست. هولوگرام تشکیل شده از پراش لیزری است که پس از برخورد با یک تصویر ثابت، از آن یک تصویر سه بعدی میسازد. به فرایند تولید هولوگرام از یک شی، هولوگرافی میگویند که علمی بسیار پیچیده و جالب است.

با کمک علم هولوگرافی امروزه میتوانیم تصاویر سه بعدی متحرک از خواننده های مشهور که دیگر بین ما نیستند تا تصاویر سه بعدی دایناسور هایی که قرن ها پیش روی کره زمین زندگی میکردند را بصورت واضح و شفاف داشته باشیم. پیشرفت علم هولوگرافی سبب بوجود آمدن تکنولوژی چاپ هولوگرام امنیتی شد.

هولوگرام امنیتی چیست؟

وقتی صحبت از برچسب های امنیتی میشود، برچسب هولوگرامی بعنوان بهترین این دسته شناخته میشود. یکی از اصلی ترین وظایف برچسب هولوگرامی، تایید اصالت کالا و جلوگیری از جعل آن است، اما این فرایند چگونه انجام میشود؟ در ادامه به توضیح عدم امکان کپی برداری هولوگرام میپردازیم.

هولوگرام جعلی؟ امری غیرممکن

چاپ هولوگرام بوسیله دستگاه لیزر و تجهیزات پیشرفته صورت میگیرد. در فرایند تولید هولوگرام، تصاویر بصورت سه بعدی به همراه کد اختصاصی برند و حروف متفاوت در چند لایه محبوس میشوند و به نوعی مانند اثر انگشت فقط متعلق به شرکتی است که هولوگرام را سفارش میدهد.

هولوگرام امنیتی با روش های مرسوم چاپی مانند چاپ آفست و دیجیتال ساخته نمیشود که بتوان آن را کپی کرد. کپی برداری از روی یک هولوگرام دقیقا به تمامی متریال و کد ها اختصاصی شما به همراه دستگاه پیشرفته چاپ هولوگرام نیاز دارد. از طرفی هم شرکت های سودجویی که اقدام به کپی برداری از کالای با کیفیت شما میکنند، سعی دارند در هزینه ها صرفه جویی کرده تا محصول جعلی نهایی ارزان تمام شود.

به همین دلیل شما با یک برچسب هولوگرامی خیال خود و مشتریان را بابت اصل بودن محصولتان راحت میکنید.

ویژگی های هولوگرام

· عدم امکان کپی برداری و جعل برچسب توسط افراد سودجو

· ساخته شده توسط لیزر و دستگاه مخصوص

· ماندگاری بسیار بالا و دوام در شرایط بد آب و هوایی

· ایجاد ارزش برای برند شما در ذهن مصرف کننده

· دارای انواع بسیار گسترده که در ادامه به آنها میپردازیم.

انواع هولوگرام

با توجه به پیشرفت دانش و گستردگی اقدامات علیه جعل کالا، هولوگرام نیز دستخوش تغییرات مختلفی شده است. اما بصورت کلی بر اساس نظر انجمن تولید کنندگان هولوگرام (IHMA) انواع هولوگرام به ترتیب زیر هستند:

· هولوگرام آماده یا عمومی

· هولوگرام دو بعدی

· هولوگرام سه بعدی

· هولوگرام ترکیبی

· QR Code

· ترنسپرنت

· حرارتی

هولوگرام آماده یا ژنریک ساده ترین نوع این برچسب امنیتی میباشد که نسبت به سایر هولوگرام ها ارزان تر است. اما سطح ایمنی که برای کالا فراهم میکند نیز به نسبت کمتر است. استفاده از هولوگرام سه بعدی به نوعی خیال شما را بابت جعل، کاملا آسوده میکند. از جمله سایر هولوگرام ها که امروزه بسیار پرطرفدار شده است، میتوان هولوگرام QR Code را نام برد. امکان تایید اصالت کالا با کد QR مختص یک شرکت ایده جالب و بسیار مطلوبی است که با توجه به رشد فناوری امکان پذیر شده است.

کاربرد های هولوگرام امنیتی

به دلیل ویژگی های فوق العاده ای که هولوگرام در اختیار صاحبان صنایع مختلف میگذارد، استفاده از آن در کالاها و همچنین اسناد مهم بسیار رونق دارد. از جمله این صنایع میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

· قطعات الکترونیکی مانند تلفن های همراه هوشمند و وسایل جانبی آن ها

· اسناد و اوراق مهم دولتی مانند اوراق قرضه، سفته و چک

· کارت های اعتباری، گواهینامه و کارت های ملی

· اسناد مهم مالی

· شرکت های تولید کننده کامپیوتر های شخصی و لوازم جانبی لپتاپ

· صنایع شیمیایی و پتروشیمی

· مصالح ساختمانی

· کالاهای لوکس

· تاییدیه ها و گواهینامههای معتبر آموزشگاهی

· بلیط های مختلف مربوط به مراسم ها و مسابقات

سوالات متداول پیرامون هولوگرام

1. بهترین مرکز چاپ هولوگرام امنیتی کجاست؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا، بهترین کار، سفارش غیرحضوری و اینترنتی انواع برچسب های امنیتی است. از این رو گروه مشرق نیوز بر اساس سه معیار سر وقت بودن، کیفیت بالا و قیمت مناسب، سایت سیناپکینگ متخصص در چاپ هولوگرام را به شما معرفی میکند. این شرکت با سابقه بیش از 20 سال از پیشتازان این صنعت است که دارای مشتریان متعددی همانند شهرداری تهران، گلدیران، داریا همراه و بسیاری از شرکت های دیگر میباشد.

2. تفاوت هولوگرام و برچسب اموال در چیست؟

برچسب اموال عموما برای ردگیری اموال و دارایی های یک شرکت استفاده میشود اما هولوگرام امنیتی به جهت جلوگیری از جعل کالای عرضه شده برای مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد.

3. قیمت هولوگرام بر چه اساسی سنجیده میشود؟

قیمت هولوگرام های امنیتی بر اساس المان های طراحی و نحوه سفارشی سازی آنها تعیین میگردد. البته در بازار ایران که قیمت دلار بسیار تاثیرگذار بر مواد اولیه است، بهترین راه برای دریافت قیمت روز چاپ هولوگرام استفاده از راه های ارتباطی و مشاوره از کارشناسان معتمد است. کارشناسان مستقر در مرکز بهارستان مجتمع چاپی سیناپکینگ آماده پاسخ به تمامی پرسش ها و نگرانی های شما هستند.

شما میتوانید برای مشاوره با شماره های 02133118328 یا 02133118331 تماس بگیرید یا با تکمیل فرم سفارش و مشاوره در سایت به نشانی https://sinapacking.com/ اقدام نمایید.

هولوگرام در اخبار مختلف

· تصویب طرح هولوگرام دار کردن دیپلم برای جلوگیری از جعل.

· هولوگرام دار شدن داروهای ضروری برای محافظت در برابر جعل.

· مردم فقط قرارداد های مهمور به هولوگرام را از مشاوران املاک بخواهند.

· ضرورت هولوگرام دار شدن داروی متادون.

· لزوم خرید سکه دارای هولوگرام اتحادیه طلا و جواهر.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس