در بازار اقلام ضروری در برخی موارد نبود یک مرجع جهت قیمت دهی باعث ایجاد فرصت برای سودجویان و شکل گیری حباب در قیمت می‌شود. در همین لحظه وجود فضاهای انحصاری در برخی موارد بلای جان بازارهای مختلف شده است. چنین فضایی فرصت را برای دلالان و سودجویان فراهم می‌کند. در این حالت کنترل وضعیت بازار و قیمت دهی اجناس توسط عده‌ای به صورتی پیش می‌رود که بیشترین سود برای آن‌ها رقم بخورد.

با توجه به افزایش میزان مصرف فولاد در کشور در سال‌های اخیر اهمیت این بازار بیش از پیش شده است. علی رغم این که کشورمان ایران در بین 20 تولید کننده بزرگ فولاد خام دنیا قرار دارد، تحریم‌ها و میزان بالای مصرف داخلی باعث شده ایران همچنان سهم کوچکی در بازار فولاد وارداتی داشته باشد.

نکته‌ی دیگری که در خصوص بازار آهن و فولاد کشور وجود دارد این است که عمده خرید و فروش مقاطع فولادی کشور همچنان در بستر سنتی و بازارهای فیزیکی صورت می‌گیرد. فضای سنتی موجود در بازار امکان ایجاد انحصار در برخی محصولات را برای برخی افراد ایجاد می‌کند.

مجموعه بازرگانی فولاد آیرومارت تحت برند iromart فعالیت خود را از اواخر سال 1397 آغاز کرده است. هدف اصلی این مجموعه ایجاد یک بستر آنلاین و پویا جهت خرید آنلاین مقاطع و محصولات فولادی است. قطعا خرید مقاطع فولادی در چنین بستری آسان‌تر است.

این مجموعه بازرگانی، خروجی سال‌ها تجربه‌ی اعضای هیئت مدیره آن در بازارهای آهن فولاد است. تجربیات گرانقدر و طولانی مدت این افراد به عنوان خط مشی سازمان تعیین شده است. همزمان دیدگاه حرکت به سمت بسترهای نوین مثل بستر آنلاین نیز به مجموعه تزریق می‌شود.

هدف اصلی آیرومارت در فضای آنلاین تبدیل شدن به یک مرجع قیمت و پخش آهن آلات در بازار است. همچنین کوتاه شدن فرآیند خرید توسط این تیم تضمین کننده یک خرید با کیفیت بالا برای متقاضیان محصولات فولادی است.

فعالیت‌های آیرومارت در فضای آنلاین

تمامی فعالیت‌های این تیم در جهت افزایش آگاهی مشتریان بازار آهن و فولاد است. جهت بالا بردن آگاهی افراد از ابزارهای گوناگونی استفاده می‌شود. منبع اصلی محتواهای تولیدی در فضای مجازی افراد و متخصصانی هستند که در زمینه‌های متالورژی و امور اقتصادی تحصیل کرده‌اند و در این مجموعه مشغول به کار هستند. زمینه علمی این افراد و آشنایی کامل با فضای بازار فولاد به این افراد کمک می‌کند تا محتواهایی درخور نیاز متقاضیان این بازار تولید شود.

قیمت دهی محصولات در وبسایت آیرومارت

دسته بندی محصولات فولادی در وبسایت آیرومارت بر اساس سطح مقطع آن‌ها انجام شده است. به این ترتیب دسته بندی اصلی مقاطع فولادی عبارتند از:

  • میلگرد

محصول پرکاربرد میلگرد در انواع ساده و آجدار از معتبرترین برندهای داخلی

  • پروفیل

انواع پروفیل قوطی ساختمانی، صنعتی و مبلی ، انواع پروفیل‌های باز مثل پروفیل زد در سایزها و ابعاد مختلف

  • تیرآهن و هاش

تیرآهن با استاندارد IPE و انواع تیرآهن بال پهن سبک و سنگین

  • ورق فولادی

انواع ورق فولادی نورد گرم و نورد سرد در آلیاژها، ضخامت‌ها و عرض‌های مختلف

  • نبشی و ناودانی

مقاطع نبشی، ناودانی و سپری در شاخه های 6 و 12 متری با استانداردهای اروپایی و داخلی

  • لوله 

انواع لوله درزدار (درز جوش)، انواع لوله بدون درز، لوله مانیسمان در تمامی ابعاد موجود

  • محصولات استیل

استنلس استیل یا فولاد زنگ نزن در مقاطع کاربردی مثل میلگرد، پروفیل، ورق، سپری، ناودانی و لوله

قیمت دهی هر یک از این محصولات به صورت روزانه است. جداول قیمت مقاطع فولادی هر روز به روز رسانی می‌شود. قیمت گذاری توسط کارشناسان آیرومارت و با در نظر گرفتن وضعیت بازار صورت می‌گیرد. در صفحه هر محصول اطلاعات تکمیلی جهت مطالعه و رفع سوالات مشتریان نیز تدوین شده است.

در صورتی که محصول مورد نظر شما در حالت ناموجود قرار داشته باشد می‌توانید با کارشناس مربوطه تماس بگیرید و وضعیت دقیق آن را چک کنید.

امکان بارگذاری اقلام مورد نیاز شما نیز در سایت آیرومارت فراهم شده است. پس از بررسی کارشناسان مربوط به هر محصول پیش فاکتور صار می‌شود. در صورت تایید پیش فاکتور توسط متقاضی فرآیند خرید آغاز و اقلام مورد نظر تامین می‌گردد. 

برخی خدمات همچون برشکاری، سایز کردن و ... متناسب با شرایط هر محصول نیز در نظر گرفته شده تا محصول با حالت نهایی به دست مشتریان برسد. خدمات دیگری همچون کنترل کیفیت به کمک آنالیزهای مختلف نیز جهت تضمین کیفیت محصول قابل انجام است.

انبار داری و خدماتی مشابه آن نیز برای رسیدن بار در زمان مورد نظر به مشتری دیده شده است. جهت دریافت پاسخ خود به هر گونه سوال در خصوص محصولات، نحوه خرید و ... با کارشناسان این محصول تماس بگیرید.

وبلاگ آیرومارت را بیشتر بشناسید

وبلاگ آیرومارت حاوی مطالب علمی و مفید در حوزه آهن و فولاد است. مطالعه این مقالات به افراد این فرصت را می‌دهد تا نکات لازم جهت خرید محصول خود را فرا بگیرند. مطالب تکمیلی همچون جدول وزن مقاطع فولادی، ویدئوهای آموزشی، اخبار روز و تحلیل بازار نیز در این وبلاگ قابل مشاهده هستند.

تحلیل ها به صورت هفتگی و با هدف ایجاد دیدگاه نسبت به اتفاقاتی که در هفته‌های آتی ممکن است رخ دهد انجام می‌گیرد. گزارش‌های سایت metalbulletin که یک مرجع برای قیمت دهی و تحلیل بازار فلزات پایه در دنیاست یکی از منابع اصلی متخصصین آیرومارت برای تحلیل بازار هفتگی است. این گزارش‌ها با ارائه اطلاعاتی از جمله وضعیت فولاد در بورس‌های معتبر دنیا، همچنین موجودی فولاد در انبارهای عظیم دنیا به تحلیل وضعیت فولاد در بازار جهانی کمک فراوانی می‌کند.

علاوه بر این موارد تلاش شده تا محتواهای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی آیرومارت نیز مطابق با نظر و نیاز مخاطبین فراهم گردد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس