کد خبر 1158173
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

جایگزینی دندان دغدغه‌ی بیشتر افرادی است که به هر دلیلی دندان‌هایشان را از دست داده‌اند و از بی‌دندانی رنج می‌برند، میلیون‌ها نفر در جهان با چنین وضعیتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و آمارها نشان می‌دهد که حدود ۲۶% افراد بالای ۷۰ سال هیچ دندانی در دهانشان ندارند و بسیاری از آن‌ها به فکر جایگزینی دندان خود هستند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که این روزها گذارتان به دندانپزشکی افتاده و قصد جایگزینی دندان های خود را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل جایگزینی دندان

انسان‌ها براثر بسیاری از حوادث و اتفاقات ممکن است دندان‌هایشان دچار شکستگی شود و یا کلاً آن‌ها را از دست بدهند؛ که علاوه بر از دست دادن زیبایی ظاهری، در بسیاری از امور روزانه خود نظیر جویدن غذا یا صحبت کردن، دچار مشکل می‌شوند و خیلی از لذایذ زندگی را از دست می‌دهند. اغلب افراد وقتی دندان‌هایشان را از دست می‌دهند به دلیل مشکلات زیادی که درگیرش می‌شوند، جایگزینی دندان به دغدغه‌ی اصلی آن‌ها مبدل می‌گردد. اولین مشکل این افراد اختلال در جویدن غذاست و خصوصاً اگر دندان از دست رفته، دندان‌آسیاب باشد، این اختلال بیشتر احساس می‌گردد. مشکل دیگری که جایگزینی دندان را برای این افراد دارای اولویت می‌کند، تغییر سازمان دندان‌هاست که بدلیل ارتباطشان به فک و مفاصل گیجگاهی وعضلات جونده، تمامی این مناطق را درگیر می‌کند.

از دست دادن دندان‌ها خصوصاً دندان‌های عقبی، باعث کاهش ارتفاع صورت و از بین رفتن تناسب و زیبایی چهره‌‍ی افراد می‌شود که ممکن است این امر حضور فرد در فعالیت‌های اجتماعی و جامعه را دچار مشکل کند و موجب افسردگی وی شود، که این دلیل یکی از مهم‌ترین دلایلی‌ست که این افراد برای جایگزینی دندان خود به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند.

امروزه برای جایگزینی دندان از دست‌رفته، اولین انتخاب متخصصان دندانپزشکی، روش درمانی ایمپلنت دندان می‌باشد که علاوه براینکه جلوی تحلیل استخوان ناحیه‌ی مورد نظر را می‌گیرد، می‌تواند بدون هیچگونه آسیب یا تراش دندان‌های جانبی، جایگزینی مناسب برای دندان از دست رفته شود و مانع جابجایی دندان‌های مقابل و مجاور می‌شود.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان جایگزینی مناسب و قدرتمند برای دندان‌هاست و تقریباً تمام توانایی‌های دندان‌های طبیعی را به افراد برمی‌گرداند و چنانچه از آن‌ها مراقبت مناسبی صورت گیرد، عمرطولانی خواهند داشت. افرادی که از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان از دست رفته خود استفاده می‌کنند، می‌توانند با آن تمام قابلیت‌های دندان پیشین خود را بدست آورند و دوباره در اجتماعات بدون دغدغه از ظاهر خود لبخند بزنند، صحبت کنند، غذا بخورند و از مواهب زندگی لذت ببرند. ایمپلنت دندان تکنولوژی است که جایگزین ریشه دندان می‌شود و پس از قرارگیری تاج دندان بر روی آن، بصورت یک دندان کامل درآمده و جایگزینی دندان از دست رفته را بخوبی انجام می‌دهد.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در دندانپزشکی مزایای بسیاری را برای بیمارانی که با این روش جایگزینی دندان خود را انجام می‌دهند، دارد که برخی از این مزایا عبارتند از:

  • ایمپلنت دندان عمرطولانی دارد و تیتانیوم استفاده شده در آن فلزی است با عمر زیاد که از خاصیت غیرخورندگی برخوردار است.
  • دندان‌هایی که با روش ایمپلنت در دهان جایگذاری می‌شوند، رفتار و ظاهرشان کاملاً شبیه دندان‌های طبیعی است و معمولاً افرادی که جایگزینی دندان خود را با ایمپلنت انجام داده‌اند، در استفاده از آن تفاوتی با دندان طبیعی قبلی خود احساس نمی‌کنند و خیلی عادی می‌شود غذا خورد، دندان‌ها را مسواک زد و حتی نخ دندان کشید.
  • یکی از عواملی که موجب حفظ تراکم استخوان فک می‌شود، فشار جویدن است و ایمپلنت دندان با ایجاد فشار در هنگام جویدن غذا در استحکام استخوان‌ها مؤثر است و از تحلیل آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • جایگزینی دندان از طریق ایمپلنت‌ با پُر کردن فضای خالی دندان‌های از دست رفته می‌تواند جلوی بی‌ثبات شدن دندان‌های مجاور را گرفته و موجب ثبات آن‌ها شود.
  • پس از افتادن دندان‌ها، حفره‌هایی در لثه ایجاد می‌شود که تکه‌های غذا در آن گیرمی‌کند و موجب ایجاد باکتری‌هایی می‌گردد که باعث عفونت و بیماری‌های لثه می‌شود، که با جایگزینی دندان افتاده توسط ایمپلنت، می‌توان از بیماری‌های لثه جلوگیری کرد.

قیمت ایمپلنت دندان

برخی از افراد هزینه ایمپلنت را مطرح می‌کنند و درصدد مقایسه‌ی آن با دندان‌های مصنوعی هستند که در پاسخ باید گفت، جایگزینی دندان با ایمپلنت مزایایی در مقابل دندان مصنوعی دارد که از آن‌جمله می‌توان به استحکام ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی اشاره نمود. دندان‌های مصنوعی موقع خوردن غذا و یا صحبت کردن ممکن است لیز بخورند و حتی از دهان خارج شوند که صحنه‌ی ناخوشایندی را رقم می‌زنند و در مورد ایمپلنت دندان بروز چنین اتفاقی غیرممکن است.

همچنین دندان‌های مصنوعی، در دهان با چسب دندانپزشکی نگه داشته می‌شوند و پروتزهای آن سقف دهان را می‌پوشاند و فرد دائماً حضور جسم خارجی را در دهانش احساس می‌کند ولی در جایگزینی دندان با ایمپلنت هیچکدام از این اتفاقات رخ نمی‌دهد و بدلیل ظاهر و کارایی که شبیه دندان طبیعی دارد، فرد استفاده کننده اصلاً حضور آن را احساس نمی‌کند و فعالیت‌های عادی خود را می‌تواند مانند قبل انجام دهد. در نتیجه این نوع جایگزینی دندان با توجه به مزایای فراوانی که دارد، دارای قیمتی منطقی‌ست و قیمت ایمپلنت نسبت به برخی از روش‌های دیگر کمتر است.

قیمت ایمپلنت دندان بصورت میانگین چیزی حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان است و در مواقعی قبل از انجام ایمپلنت دندان، بیمار نیاز به درمان‌های دیگری دارد که برخی اشتباهاً آن موارد را نیز با قیمت ایمپلنت محاسبه و جمع ‌می‌کنند. البته ایمپلنت‌های خارجی هزینه ثابتی ندارند و قیمت ایمپلنت خارجی به تناسب نوسانات ارزی تغییر می‌کند.

ارائه بهترین خدمات درمانی و ترمیم در کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا

کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا با ارائه کلیه خدمات مربوط به اصلاح و ترمیم دندان، مانند ارتودنسی، ایمپلنت، کامپوزیت، لمینت، پر کردن، جراحی لثه و... بیماری‌های دهان و دندان را از شما دور و لبخندی زیبا را به شما هدیه می‌دهد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در رابطه با انتخاب روش مناسب برای ترمیم دندان های خود، می توانید با مراجعه به وبسایت کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا به آدرس drserita.com و یا نسب اپلیکیشن دکتر سریتا از انواع خدمات این کلینیک آگاه شوید و از طریق تماس با مرکز مشاوره‌ی آن، که بصورت ۲۴ ساعته آماده‌ی پاسخگویی‌ به شماست، جواب سوالات خود را بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس