شهید و شهادت - لاله - تشییع

در فرازی از وصیت‌نامه سردار شهید «مهدی تراب اقدامی» آمده است: این را بگویم که اگر بعد از شهادت من دست از امام و انقلاب بردارید از شما نمی‌گذرم و بدانید که خداوند هم برشما غضب خواهد کرد.

به گزارش مشرق،  شهید «مهدی تراب اقدامی» ۵ آذر سال ۱۳۴۵، در روستای بکه شهریار در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد و سرانجام در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۵در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

 وصیتنامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

قل ان کان اباوکم و ابناوکم و اخوانکم و ازواجکم و عشیرتکم و اموال اقترفتموها و تجاره تخشون کسادها و مساکین ترضونها احب الیکم من الله و رسوله و جهاد فی سبیله فتر بصوا حتی یاتی الله بامره والله لا یهدی القوم الفاسقین  (سوره توبه آیه ۲۳)

(ای رسول ما) بگو امت را که ای مردم اگر شما پدران و پسران و برادران و زنان و خویشاوندان خود را و اموالی‌که جمع آورده‌اید و مال التجاره که از کسادی آن بیمناکید و منازل (عالی) که به آن دلخوش داشته اید بیش از خدا و رسول و جهاد در راه او دوست می‌دارید منتظر باشید تا امر نافذ او قضای حتمی، خدا جاری گردد و خداوند فساق و بدکاران‌را (براه بهشت و سعادت) هدایت نخواهد کرد.

باسپاس و شکر گذاری بیکران به درگاه خداوند متعال که به بندگانش نعمت‌های بی‌شمار عطا فرمود و راه درست و رستکاری و نور را برتمام بندگان نمایان ساخت.

و با سلام و درود به خاندان عصمت و طهارت از حضرت خاتم النبیاء تا حضرت بقیةالله اعظم (عج) و سلام بر ارواح شهیدان که گران‌بهاترین چیز خود را به عنوان یک چیز ناقابل به درگاه خداوند متعال تقدیم نمودن.

بارخدایا تو خود خوب به حال بندگان آگاهی و از درون و برون آنها باخبری حال بنده گنه کار به درخانه تو آمده ام در مدت حیات خود که هیچ خدمتی در راه پیشبرد مقاصد تو انجام ندادم و از این بابت روی سیاهم، حال عاجزانه از تو می‌خواهم که توفیق دهی جان بی ارزش و ناقابل خود را فدای درگاه تو کنم

ای خدای مهربان به تمام ملت ما توفیق ده که در پیشبرد مقاصد تو ثابت قدم باشند و از یاد تو غافل نشوند در کنار این‌ها پدر و مادر و برادران و خواهرانم را توفیق اطاعت و بندگی عنایت کن و به همه آنها ایمانی عطا فرما که برای تو و به یاد تو قدمی در راه تو بردارند و تا آخرین لحظه محکم و استوار از انقلاب و مسلمین پشتیبانی کنند.

 ای خانواده محترم و گرامیم چند جمله ایی بعنوان وصیت نامه روی کاغذ می‌آورم:

اول از هر چیز از شما پدر و مادر گرامیم بخاطر زحمات فراوانی که برایم کشیدید تشکر می‌کنم و امیدوارم که مرا ببخشید که نه نتوانستم پاسخگوی زحمات شما باشم. از شما می‌خواهم که مرا حلال کنید و بزرگترین کاری که در حق من می‌کنید این است که به یاری الله، پشتیبانی کامل از انقلاب کنید و خدای مهربان را بخاطر این نعمت بزرگ شکر کنید.

 انشاءالله خداوند شما را در دنیا و آخرت سرافراز کند و همچنین از شما خواهران و برادرنم تشکر می‌کنم از زحمات فراوانی که برای رضای خدا در رابطه با من متحمل شدید.

ای عزیزانم مرگ، هر انسانی را در آغوش خواهد گرفت همان‌طورکه محبوبترین افراد نزد خدا رفتن ما هم خواهیم رفت، پس چقدر خوب است که مرگ شیرین و گوارا و عاشقانه و با علاقه باشد.

مطالبی را با شما در میان می‌گذارم، امیدوارم که در عمل بدان‌ها کوشا باشید امید است خداوند مهربان قلوب ما را به نور ایمان روشن گرداند به عنوان یکی از اعضای کوچک خانواده از شما تقاضا دارم که به نماز خیلی اهمیت بدهید. نکند خدای ناکرده به خاطر امور دنیوی نماز را تاخیر بیندازید.

بدانید که اگر شکر خدا را بجای آورید ضمن اینکه محبوب خواهید شد نعمت خداوند نیز برشما فراوان خواهد شد که در غیر این‌صورت مورد غضب واقع خواهید شد و نعمت ها از شما گرفته می‌شود.

بدانید همه امور بدست خداوند است و هیچکس در سرنوشت افراد نقش ندارد جز خود آنها که اگر بخواهند و توکل به خداوند کنند و در راه رسیدن به قله سعادت کوشا باشند حتماً موفق خواهند شد در غیر اینصورت در همان مراحل اولیه خواهند ماند و نه تنها رشد نخواهند کرد بلکه روز به روز به عقب برمی‌گردند.

بیائید دلمان به حال خودمان بسوزد و اینقدر نافرمانی خدا را نکنیم، عهدی را در مخالفت با خداوند بسر بردیم بیائید با خضوع و خشوع روی به آستانه اش آوریم او مهربان است، امید است همه ما را ببخشد. بیائید به این دنیای بی وفا که بازیچه ای بیش نیست پشت پا بزنیم، آن را رها کنیم برای دنیا دوستان.  

چرا به چیزی که خداوند به کفاره داده است دل‌خوش کنیم حتماً شنیده اید حضرت رسول فرمودن که اگر دنیا خوب بود خداوند یک زره از آن را به کفار نمی‌داد اگر زندگی انسان در دنیا برای پیاده نمودن اهداف خداوند نباشد دیگر چه ارزشی دارد. همین دنیا چقدر از افراد را هلاک کرده آیا اینها مایه عبرت نیست. از یک چیز که خیلی برای شما می ترسم و رنج می برم اینکه شما بفکر جمع ثروت و زندگی موفع باشید، بدانید به مراتب هرچه ثروت زیاد شود به همان انداز روابط انسان با خدا کم می‌شود.

آری عزیزان بیائید بخود آئیم و ببینیم در چه برهه از زمان واقع شده ایم و چه مسئولیت بزرگی به گردن ماست. جداً آیا این‌همه خون پاک شهیدان که برزمین ریخته شده و می ریزد نباید ما را بیدار کند؟ آیا نباید ما را از پشت پرده غفلت بیرون آورد تا اینکه چشم باز کنیم و این‌همه مسائل بزرگ را ببینیم؟

 ای عزیزان بگویم من خیلی کوچکتر از آنم که این امور را به شما تذکر دهم ولی چه کنم چون من فکر می‌کنم که به آنها انشاءالله عمل می‌کنید و بخاطر همین است که می‌گویم نمیدانم ما که بهوش خواهیم آمد آیا موقع ایی که دیگر سود ندارد خدا نکند که چنین باشد پس بیائید بخود آئیم و در فکر جلب رضایت حق تعالی باشیم، باشد که انشاءالله سعادت‌مند شویم.

ای خدای مهربان از تو تمنا می‌کنم به ما شعوری بده که بفهمیم تو در همه حال ناظر به امور ما هستی و بر تمام کارهای ما نظارت داری خدایا کمک‌مان کن که وظایفی که بعهده ماست بنحو احسن انجام دهیم که نکند بخاطر سهل‌نگاری شهیدان از دست ما محزون شوند و توجه داشته باشید که سرور شهیدان حسین (ع) است.

 ای خدای مهربان به ما توفیق بده که از هیچ چیز بیشتر از گناهانمان نترسیم و بنده مطیع و مخلص تو باشیم (این را بعنوان وصیت بنویسید و در خانه ائی که می نشینید بچسبانید) شهیدان به خانواده  خود سر می‌زنند و وقتی گناهی مشاهده می‌کنند ناراحت و غمگین برمی‌گردن.

از همه شما تقاضا دارم که با هم مهربان باشید و به خاطر امور دنیوی با همدیگر اختلاف نکنید در مشکل‌ها یار و غمخوار یکدیگر باشید. سعی نکنید بخاطر دنیا روابط را باهم قطع کنید، والله دو روز دنیا ارزش ندارد آن را رها کنید، نکند دنیا با تمام زشتی‌هایش مقابل شما زیبا جلو کند و شما را بخود مشغول سازد.

 امروز روزی نیست که ما مشغول لذت و خوشگذرانی بشویم امروز همه ما در قبال شهیدان مسئولیم و کوچکترین غفلت و سهل‌انگاری باعث رنجیدن آنها از ما می‌شود.

از یکایک برادرانم می‌خواهم که با قدمهای استوار پشتیبان انقلاب بوده و راه برادر کوچک خود را با کمال جدیت ادامه دهید و برای خداوند در مشکلات صبر کنید که خداوند صابران را دوست دارد. این را بگویم که اگر بعد از شهادت من دست از امام و انقلاب بردارید از شما نمی‌گذرم و بدانید که خداوند هم برشما غضب خواهد کرد.

از شما خانواده گرامیم می‌خواهم که بفکر خودتان باشید که هیچ رسوائی بدتر از رسوائی روز قیامت نیست البته برای افرادی بی عمل. و هرگز در شهادت من غمگین نباشید و خدای مهربان را شکر کنید.

یک چیز که فراموش کرده بودم، اینکه به تمام شما اعلام می‌دارم که اگر می‌خواهید پا روی خون من بگذارید حجاب را رعایت نکنید.

در پایان از خداوند مهربان آمرزش می‌طلبم و از همه شما ها می‌خواهم که مرا حلال کنید، خداوند به همه شما توفیق اطاعت بندگی عنایت فرماید تمام وسایلی که از من باقی می‌ماند آنهائی که ارزش دارد بدهید به جبهه یا جنگ زدگان و مقدار پولی که در بانک هست بدهید به جبهه، از خداوند برای من طلب مغفرت کنید و از خداوند بخواهید تا گناهانم را بیامرزد. اگر جنازه ای بدستتان رسید هر جا که صلاح می دانید مرا دفن کنید و اگر صلاح می‌دانید مرا در کنار شهیدان دفن نمائید. اگر مقدار پولی دوست به شما داد هرگز آن را نگیرید.     

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    9 0
    چرا اسمشون رو از کوچه ها برداشتین نامردای اصلاح طلب؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس