رئیس قضایی مجلس نمایندگان، ترامپ را به خیانت به امنیت ملی متهم کرد

آدام شیف نماینده رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان با انتقاد از نحوه واکنش ترامپ به جدی نگرفتن حملات سایبری اخیر به مقرهای مهم دولت، اظهارات رئیس جمهوری آمریکا را خیانت علیه امنیت ملی دانست.

به گزارش مشرق، آدام شیف رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان در پیام توییتری نوشت: روز دیگر، خیانت رسوایی دیگر به امنیت ملی ما توسط رییس جمهوری.

وی  در ادامه با اشاره به توییت ترامپ افزود: توییت غیر صادقانه دیگری که به نظر می رسد در کرملین نوشته شده باشد. نمونه دیگری از رفتاری چاپلوسانه از پوتین.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان در پایان متذکر شد که توییت ترامپ دلیل دیگری است بر آن‌که ترامپ به این زودی ها دفتر خود در کاخ سفید را ترک نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اولین واکنش خود به حملات سایبری اخیر به وزارت خانه‌های حساس این کشور شنبه شب در پیام توییتری نوشت: حمله سایبری در رسانه‌های جعلی نسبت به واقعیت بسیار بزرگتر نمایان شده است. من در جریان تمام گزارش‌ها قرار گرفته‌ام، همه چیز تحت کنترل است.

وی افزود: هر اتفاقی که رخ می‌دهد روسیه، روسیه، روسیه شعار اول است، زیرا رسانه‌های جریان اصلی بیشتر به دلایل مالی در هراس هستند که به احتمال نقش چین در این حملات بپردازند.     

ترامپ همچنین با تایید ضربات سنگین حملات سایبری نوشت: در حین انتخابات ۲۰۲۰ نیز ممکن است به دستگاه‌های رای گیری مسخره ما نیز حملاتی صورت گرفته باشد که اکنون به طور واضح مشخص است که من پیروز شدم.

واکنش ترامپ در مورد حملات سایبری در حالی مطرح می شود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه روس‌ها را عامل حملات سایبری به آمریکا دانست که سیستم‌های چندین مرکز دولتی و خصوصی را هک کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: این تلاش بسیار قابل توجهی بود و من فکر می کنم اکنون می توانیم واضح بگوییم که این روس‌ها بودند که به این فعالیت پرداختند.

براساس مطالب منتشر شده در رسانه‌های آمریکا، حمله گسترده سایبری به بخش‌های دولتی و شرکت های خصوصی ایالات متحده که این رسانه‌ها به یک دولت خارجی نسبت می دهند از بهار گذشته آغاز شده و چند هفته پیش کشف شده است.

بدافزار جاسوس تا کنون در مراکز بسیار حساس دولتی و غیردولتی آمریکا نفوذ کرده و احتمالا اطلاعات مهمی را خارج کرده‌اند.

وزارت بازرگانی، وزارت امنیت داخلی ، پنتاگون ، وزارت خزانه داری ، خدمات پستی و بنیاد ملی سلامت آمریکا از جمله مراکزی هستند که مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

به گفته مقامات دولتی و کارشناسان امنیت سایبری، احتمال دارد این بدافزار رایانه‌ای هزاران شرکت و سازمان خصوصی را نیز آلوده کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    عجب احمقى هستى دونالد جان ! خب مينداختى گردن ايران تا همه باورت كنند ! اون وقت ميدونستى توو ايران چقدر محبوبيت كسب ميكردى ؟!
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      0 0
      منظورت بابدن سکته ایه‌ ناجی ایران سگ ررد برادر شغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس