پرسپولیس

پیشکسوت پرسپولیس گفت: سقف فوتبال ما همین است که یک بازیکن در سطح ملی نمی داند نباید در دیدار فینال توپی که قدش به آن نمی رسد را با دست بزند و زحمات همه تیم و امید و نشاط یک کشور را به باد بدهد!

سرویس ورزش مشرق – نماینده کشورمان در فینال لیگ قهرمانان با شکست مقابل تیم اولسان کره جنوبی فرصت دوباره طی سه سال اخیر برای کسب عنوان قهرمانی آسیا را از دست داد.

اسماعیل حلالی پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار فینال و حواشی آن پیش و بعد از بازی حرف زد و تحلیل خلاصه ای از بازی ارائه کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*این فوتبال را دوست ندارم!

من این اتفاقات بد فوتبال را دوست ندارم! ما در ابعاد مختلف سیاسی و ورزشی از بیرون کشور، یعنی AFC می خوریم و عجیب این است که باید از داخل هم خودمان به خودمان لطمه بزنیم.

*از داخل دنبال نابودی خودمان هستیم!

وقتی این اتحاد بین خود مردم نیست رقبا هم از این اختلافات نهایت استفاده را می برند و در نهایت به هدفشان هم می رسند. وقتی رقبا می بینند مایی که همگی در یک کشتی نشسته ایم عده ای در حال سوراخ کردن همان کشتی هستند تا نابود شود، متوجه می شوند که ما دلمان به حال خودمان نمی سوزد و دیگر چه توقعی می توان از آنها داشت؟

* خوب است ایران شاد نشد؟

من نمی گویم پرسپولیس! اصلا اگر تیم پانزدهم ایران هم در این دیدار بود باید همه از آن حمایت می کردیم. چون می دانید این قهرمانی چه تأثیر بزرگی در فوتبال ایران داشت؟ می دانید اگر قهرمانی به ایران می رسید الان خیابان های ایران چه خبر بود؟ می دانید چه شور و نشاطی از این مردم گرفته شد؟ همه ایران شاد می شدند و آن وقت دیگر رنگها مفهومی نداشت و همه به رنگ شادی درمی آمدند. حالا که نشد خوب است؟

*از هموطن مان خنجر می خوریم!

من هرگز بد کسی را در زندگی نخواسته ام و هرگز رنگها را در چنین روزهایی در هم قاطی نکرده ام. در بین پیشکسوتان رقیب اصلی ما افرادی مانند منصور پورحیدری بودند که من کمتر مردی مانند او دیده ام و به خاطر همان یک نفر به خودم اجازه نمی دهم که درباره رقیب اصلی تیمی که دوستش دارم بد بگویم ولی می بینیم که چطور در داخل کشور به هموطنشان از پشت و جلو خنجر زدند!

*مدیران ما عاشق میز و ریاستند نه فوتبال!

متأسفانه مدیریت در فوتبال ما مدیریت "بله قربان گو" و "آدمِ میز" و ریاست است! زمانی مردی مانند کی روش می آید و وقتی می بیند فدراسیون فوتبال ایران هرکی هرکی است، خودش برای همه رییس بازی درمی آورد و فوتبال یک کشور ۸۰ میلیون نفری را در دست می گیرد. کاری نداریم که او قابلیت هایی هم داشت و کارهایی کرد ولی اگر دو تا مدیر واقعی در این ورزش بودند این فرد را مدیریت می کردند نه اینکه به آن شکل بیرونش کردند و بعد رفتند سراغ ویلموتس و این همه بلبشو در فوتبال ملی ما ایجاد شد.

*دریغ از ذره ای اتحاد در فوتبال!

چرا ما اینقدر در AFC بی کس و کار هستیم؟ برای اینکه وقتی آنها می بینند ما در کشور خودمان دو نفر همفکر و همنظر نداریم به ما می خندند و هر بلایی بخواهند بر سر این جماعت که ذره ای اتحاد ندارند می آورند. وقتی برای خبرنگاران ما ویزا صادر نمی کنند یعنی کلاه ما پشم ندارد و خودمان هم می دانیم ولی خودمان را زده ایم به آن راه که مبادا حرفی بزنند و آنها را از ریاست بردارند!

*آل کثیر بود قهرمان بودیم!

وقتی بازیکن تیم ما رزومه ۴ سال شادی گلش را رو می کند که بابا! آهای آقایان کنفدراسیون فوتبال آسیا، من سالهاست بعد از گل چشمان را می کشم! ولی آنها چون نمی خواهند عیسی آل کثیر در فینال باشد راحت سر تیم ما را می برند. فکر می کنید اگر یک آل کثیر در فینال داشتیم الان باز هم اولسان قهرمان بود؟ به خدا نه!

*این سقف فوتبال ماست!

پرسپولیس با ۴۰% توانش در فینال حاضر شد چون تعدادی از بازیکنانش را نداشت که هر یک تأثیرگذار بودند ولی باید بابت عملکرد خوبشان به تک تک بچه ها تبریک بگویم چون همه تلاش شان را کردند و زحمت زیادی کشیدند ولی سقف فوتبال ما همین است.

*مهدی شیری ها بیش از این بلد نیستند!

وقتی مهدی شیری در محوطه جریمه می پرد و با دست توپ را می زند یعنی فوتبال ما ساختار ندارد. اگر بازیکن از ۹ سالگی در مدارس فوتبال تعلیم دیده باشد می داند وقتی پرید و دستش به توپ نرسید نباید آن را با دست بزند. ولی مگر مهدی شیری از کجا به سطح اول فوتبال ما رسیده که برای تیم ملی هم انتخاب شده است. این همه دارایی ایران است و باید به همین جا بسنده کنیم و البته تأسف بخوریم که ساختاری در این فوتبال تعریف نشده است.

*نمره فوتبالمان ما ۶۰ از ۱۰۰ است!

درباره بحث فنی بازی باید گفت که تحت تأثیر شرایط نفری و اینکه بازیکن تعویضی نداشتیم، پرسپولیس کمی بازی را با احتیاط شروع کرد و بعد آنها دقایقی روی دروازه ما فشار آوردند که با آمادگی حامد لک و مدافعان خطرات به خیر گذشتند. پس از آن با یکی دو حمله ای که تیم روی دروازه آنها تدارک دید اعتماد بنفس لازم بدست آمد و گل را زدیم ولی از آنجا که فوتبال ما ۱۰۰ نیست و در حد ۶۰ متوقف شده نتوانستیم گلدن تایم یا اوقات طلایی بعد از گل را نگه داریم و پنالتی دادیم! این همه دارایی ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    26 16
    کاش یک بار هم به وزیر می گفتی انقد تبعیض نکن انقد هر تیمی ک ب صدر نزدیک شد رو ب تیر غیب گرفتار نکن
    • سید IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      6 11
      حرف مفت کنتور نداره که. هی بزن!
    • امین IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      8 6
      مردی نبود فتاده را پای زدن / گر دست فتاده ای بگیری مردی ... آقای حلالی بیش از 4 ساله که کل ارکان وزارت ورزش و فدراسیون دست باند تیمت هست و این باند دائم در حال چوب لای چرخ گذاشتن برای بقیه تیمهاست حالا فیلت یاد هندوستان کرده که با هم متحد و خوب باشیم چون تیمت رفته فینال یاد دوستی و رفاقت افتادی خخخخخ
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      7 10
      پرسپولیس سه هفته است تو لیگ بازی نکرده ، شما ها اگه عرضه دارید چرا نتونستید با سه تا بازی بیشتر هم صدر نشین بشید ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      8 4
      فوتبال روز خوب و بد زیاد داره شاید یه روز استقال هم به فینال برسه البته اگه بازیکناش جای قلیون به فکر فوتبال باشن ولی رسمی رو که باب کرد هیچ کس فراموش نمیکنه چون طرفدارای پرسپولیس بیشترن و پرچم ژاپن زیاد
  • FR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    11 8
    اسماعیل حلالی حرف قشنگی زد. ای اف سی برای خبرنگار "ایران" ویزا صادر نکرد. میفهمید یعنی چه؟ یعنی توهین به من و توی ایرانی! حالا یه عده احمق با چاشنی سیاست دوباره دعوای فروغی فردوسی پور راه انداختن! هدفشون از این کارها چیه؟ باشه تو بردی بیست هیچ به نفع تو وطن فروش!
    • مهدی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      8 3
      داداش AFC مگه کشوره که بتونه ویزا صادر کنه؟ اونم تو خاک کشور قطر یه چیزایی میگین بدون فکر
  • karim IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    10 1
    ساختار فوتبال این نیست، ساختار لازم اخلاق فوتبال و قانون فوتبال و رعایت اصول بازی است که متأسفانه نه مربیان ما میدانند و به آن عمل میکنند و نه بازی کنان و از همه مهمتر نظم و انظباط کار فوتبال است که هنوز بازیکنان و مربیان بلد نیستن و مقید به اجراش هم نیستن
  • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    9 5
    پرسپولیس و استقلال زاده تبعیض با بودجه پول جیب مردم و الحاق یار دوازدهم . عادت کرده بودن ایران، یادشون رفته بود که اونجا VAR هست. فقط یک موقعیت اتفاقی داشتند که اونم عبدی گل کرد. آل کثیر بود احتمالا اون تک موقعیت اشتباهی هم گل نمیشد.
  • ستاره IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    7 12
    بله خیانت های داخلی استقلالی ها و برخی تیمها که پرچم ژاپن می آوردند وخیانت فنونی زاده سبب شد تا ای اف سیرک وارد شود و انتقام السد و النصر را از ملت ایران بگیرد. آنقدر که از خودی می خوریم از خارجی ها نمی خوریم. ملت این وسط قربانی سیاست در ورزش هستند.افسوس از این دنیای کثیف و لجن. واقعا این دنیا از مرداب هم پست تر است. مقر ای اف سیرک وداور دیشب باید با خاک یکسان شود. رسول پناه باید محاکمه شود و خیانت کارهای پشت پرده به قوه قضاییه مشخص شوند. فساد ای اف سیرک در دادگاه بین المللی ورزش رود و کاپ قهرمانی برگردد مثل مدالهای کشتی که بر می گردد. و رشوه گیران داخل و خارج محاکمه شوند.
    • یوسف استقلالی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      8 4
      مثل اینکه شماتوبادفوتبال ایران هنوزخوابیدید. اونجاایران نیست که وزیربیناموس هر بلایی سرما بیاره آخ من که دلم خنک شد3845
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    21 3
    اون فوتبال عشق بابا مسعود اسنپ کاپی خیلی به دلت میشینه
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      10 2
      بچه هاش بد عادت شدن فکر کردن همه جا ایرانه :))))
    • پرسپولیسی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      3 8
      شما فعلا از قهرمانیهاتون بگید همه کیف کنن! نزدیکترینش به عصر حاضر: سال 52. یعنی 48 سال پیش در سه جانبه امجدیه.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      7 2
      جناب پرسپولیسی اون که گفتی قهرمانی اوله، قهرمانی دوم سال ۹۰ میلادی حدود بیست سال پیش هست، بعد اون استقلال دوبار دیگه رفته فینال و دوم شده
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      18 2
      اگر قهرمانی تو جام سه جانبه امجدیه بوده و این قدر راحت بوده چرا پرسپولیس سه چهار تا از این قهرمانی ها نیاورده؟ آهان اون موقع هنوز بابا مسعود پرسپولیس رو به دنیا نیاورده بود!!
  • صفدر IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    17 2
    اولسان 2 - دولسان 1
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      استقلال0 - العین6
  • صفدر تیله باز IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    5 0
    ادمین صدبار گفتم بهم تریاک برسون یا یه ساقی خوب معرفی کن اگه نکنی دیگه عمرن پیام بزارم همین الانشم دارم میمیرم از خماری به زور متنو نوشتم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    19 2
    فوتبالی که پرسپولیس ارائه می کند حیله گرانه و غیر جوانمردانه است تمارض و زمین زدن و زدن حریف یه جوری که داور متوجه نشود و با دست رد کردن توپ اینها اشکال داره و کثیفه و شما در ایران همه را روی تیمها اعمال می کنید و نتیجه می گیرید ولی دوره فوتبال کثیف گذشته
    • مجد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      3 9
      حیله گری ازستون پنجم رنگ آبی داخل ایران شکل گرفت. شماها خوب امتیازمیگیرین تولیگ. یکوقت خسته نشییی. یک فکری بکن
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 2
      آقا پرسپولیسی‌ها هیچ وقت در آمار کم نمی آورن این منف و مثبت زدنا علیه پرسپولیس نشان از چیزی دیگه داره.
    • Perspolis IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 2
      احمدی نژادگفت آب بریزید اون جایی که میسوزه
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    14 1
    اتفاقا نبود آل کثیر تاثیری نداشت.پرسپولیس کلا یک موقعیت داشت که اون رو هم جانشین آل کثیر گل کرد
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    12 0
    آقای حلالی شما در مورد فوتبال حرف نزن. خودت مگه از کجا اومدی؟ چی بلدی؟ جز فحاشی و کتک کاری چی بلدی؟
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      10 0
      پیشکسوت تیم پیزوری اسماعیل حلالی اوباش. چقدر به هم میان
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      نه فکر نکنم هم محله شما باشه!
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    10 1
    مثلا شما بودی با این منطق چه گلی به سر فوتبال میزدی حالا چون ال کثیر 4 سال داره حرکت نژاد پرستانه میکنه و تو ایران بخاطر بعضی چیزا بهش کاری نداره afc هم نباید کاری داشته باشه اگه اینجور باشه خب باید بازیو 3به1 میبردین چون پنج ساله نه پنالتی اول اولسان نمیگیرن بر علیه تیمتون و حرکت رو نورالهی هم تو ایران 100درصد براتون پنالت میگرفتن.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    15 1
    ,اگروار درایران بود انوقت پرس 4بارقهرمان نمی شداماتجربه می آموخت ودراین میدان موفق میشد پول مفت به چرانکو دادندبرای قهرمانی تقلبی امانگفتندکه بالا خداهست وحق تیم هایی که خورده شده رادرمیدان سختتری می گیرد ازحالا درزبان ها افتاده قهرمانی پنجم پس این قصه سردراز دارد
  • بهداد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    9 0
    فوتبال ما یک فوتبال متکی به قرص ترمادور و قلیان و جوج و پول مفت هست اصلا هم رفتارهای ما در فوتبال حرفه ایی نیست رفتارهامون حرفهامون نگاهمون به فوتبال حرفه ایی نیست و فقط ادای حرفه ایی ها رو در میاوریم ولی اینکه اگه تیم هم اگه قهرمانا میشد باز هم همین حرفها میزدم
  • reza IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 7
    واقعا ناپاک بود. حالا میگم بابا مسعود بره کنار. چه خبر از نابود کردن پارس جم دارید حال و احولشون پرسیدید ششتقلالیها. تراکتور خوب انتقام جام حذفی ازتون گرفت انتقام سپاهان اصفهان پرسپولیس پارس جم رو یکجا ازتون گرفت گل گهر چرا بالای جدول حال میگم بابا مسعود بره بابا محمود بیا.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      6 1
      چون داغداری چیزی بدهت نمیگم.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      8 1
      لنگی های شلنگی طرفدار تیم پیزوری پیروزی
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      این بچه های کوچیک بی تربیت، مشکل بایه کم بی محلی حل میشه!!
  • سامان IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    32 0
    چرا به این فکر نمیکنید که تبعیض هایی که به نفع پیروزی شده باعث این نفرت سایر تیم هاست؟!از بس در لیگ به نفع این تیم در داخل و خارج زمین اقدام شده که هیچ اتحادی برای قهرمانیش وجود نداشت(البته غیر از دولت و مجلس و صداسیما) شما نگران شادی مردم نباش اتفاقا استقلال و تراکتور و سپاهانیا همگی دیشب خوشحال شدن همان بهتر که باختید که طرفدارانتون بیرون نریزند تا دوباره کرونا اوج بگیره
  • رضا IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    5 0
    آقای حلالی تیم حکومتی شما نمیتونه تیم های شرق آسیا رو ببره چرا تقصیر رو میخوای گردن فوتبال ایران بندازی؟؟ مگه یادتون رفته سپاهان و ذوب آهن در سال هایی که به فینال آسیا رسیدند تیم های قدرتمند کاوازاکی ژاپن و پوهانگ استیلرز کره رو از سر راه برداشتند۰۰۰۰ فوتبال ایران که همش پرسپولیس سوگولی نیست۰۰۰
  • پرسپولیسی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    5 6
    یه سه جانبه دیگه برگزار کنید تو امجدیه، محمدان بنگلادشو هم خبر کنید این کیسه ها هم توش شرکت کنن دوباره افتخار آفرینی کنن برا کشور. 48 سال پیش از آخرین قهرمانیشون میگذره طفلیا. باخت پرسپولیس هم عیب نداره. همینکه چند ساله تو سطح اول آسیا و بین تیمای قدرتمند غرب و شرق عرض اندام میکنیم و آبرو میخریم برا فوتبالمون بسه. انشالله دور بعد قهرمان میشیم. ما که یه خط در میون پای کار فینال آسیا هستیم. اونم نه 50 سال پیش بلکه در عصر پول و امکانات و لابی گرهای قدرتمند
    • علی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      4 1
      زاااارررر ت
  • تاج اصیل IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    7 1
    باید مثل تاج کبیر هویت واصالت داشته باشید منطور اون خمیر مایه قهرمانی که لنگ ندارد
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      4 5
      تیمی که خمیر مایه قهرمانی داره تو زمین حرف میزنه نه تو صفحات مجازی تیمهای بیگانه
  • حامد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    7 0
    میدونی اقای هلالی این نفرت از کجا نئشت گرفت از زمانی که سلطانی فر وارد ورزش ایران شد از اون روزی که تیم ملی لنگی ها عوض شد و به خاطر دوتا اجنبی آرزوی باخت تیم ملی رو داشتید نگو اینطور نیست که من به عینه در اطرافیان خودم دیدم ،منی که استقلالی هستم بعد از اینکه بیرانواند پنالتی دقیقه ۲ بازیکن عمان رو گرفت به هوا پریدم ولی باجناقم و پسر عموم که هردو هم کیش هلالی هستن صد تا بار بیرانوند کردن!!!!
    • پرسپولیسی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      1 2
      بیا برو بابا منافق! آابانی هوا خوبه؟
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    4 6
    لعنت به ای اف سیرک
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      3 0
      لعنت به فوتبال کثیف و زمین زدن علکی و تمارض های کودکانه برای کسل کردن بازی
  • ایرانی واقعی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    وقتی که به یه نفر میگن احمق تقصیری نداره چون نمیدونسته علم چیه حق چیه احمق واقعی اونی هست که با وجودی که میدونه ما داریم از داخل ضربه میخوریم باز الان طرف خارجی ها رو گرفته
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    3 1
    آل کثیر هم نمی دانست که لوس بازی نژادپرستانه نکند. بله سقف فوتبال ما همین هست با این همه پول یامفتی که به پای آن هدر میرود!!!
  • محمدطالبی IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 1
    سلام،وقت خوش،و تبریک تولد حضرت زینب، پرسپولیس با تمام توان بازی کرد،و بازیکنان بیشترازهمه تشنه پیروزی بودند،وازسدتینهای بزرگی گدشتند،و نشان داد که ایران مملوازبازیکنان تکنیکی است،در خوزستان چندتیم ملی داریم،دراصفهان،تبریز،شیراز،و،،،،بازیکنان بااستعدادکه بایدکشف شوند و تعلیم ببینند زیاد است،به تیم کشورم افتخار میکنم، که جانانه تا اینجا امد،دعای مابدرقه راه قهرمانانمان
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 1
    فوتبال بیرحم است
    • محمد IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      فقط دوست دارم بدونم چرا تیم پیروزی با اسطوره هاش تا فینال نرفته..ولی الان با چار تابچه رفته .... البته اون موقع وزیر ورزش نبوده...
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 1
    قرن تمام شد انشالله قرن بعد
  • Ali IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 2
    اون موقع که با وار بازیکن پاختاکور اخراج شد وارخوب afcخوب بودن چی شد حالا که باختین وار بد شد به جای اینکه باخت روتقصیر afcبندازین یکم خودتون روسرزنش کنین اره نماینده afcبود که دوتا پنالتی داد،بعدمیگن استقلالی ها بی منطق هستن.اقایی که میگی استقلال رنگ فینال روندیده اون زمان که استقلال قهرمان اسیا میشد توکجا بودی ها توموز صادراتی بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس