کد خبر 1157603
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی روزمرگی ‌های یک محیط بان نوشت: پلنگی که چند روز پیش در یکی از کوه‌های بشاگرد هرمزگان پس از سه شبانه روز گرفتاری در تله نجات یافته بود از ناحیه دست جراحت شدیدی برداشته و برای ادامه روند درمان در حال انتقال به یکی از بیمارستان های تخصصی دامپزشکی تهران است.

 این پلنگ ماده که حدوداً ۵ ساله است و۴۲ کیلوگرم وزن دارد در تله‌ای گرفتار شده که بومیان برای جلوگیری از حمله گرگ و شغال به دام‌هایشان نصب می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیده بان IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    مشرق جان یادته قبلا وعمدا" پلنگ و یوز پلنگ رو جابه جا ومثلا اشتباه مینوشتی وهمه رو فیلم میکردی؟؟؟!!!شیطون بودی ....خخخخخ
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    اوخی حیوونیا دلم سوخت...۷۶۵۲
  • علی IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    اره چرا دوست داشتی دست یا پای بچه خودت بود بجای آون حیوان بیچاره..
  • DE ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    حیوونکی چه عذابی کشیده. این حیوانات وحشی طبیعی بسیار زیبا هستن و موج مثبت خالص هستن. تماشا کردنشون حال آدمو خوب میکنه. یه معصومیت نابی در نگاه خوشگلشون هست. و اون خط اشک سیاه کنار چشمشونه یک دنیا معنا داره. این حیوانات وحشی دست پرورده طبیعت هستن و حرمت دارن و ما انسانهای امروزی که به حریم حیات وحش تجاوز کردیم و با شکار بی رویه ، و تعدّی به زیستگاه های طبیعی، حق حیوانات رو ضایع کردیم و حق نداریم اونها رو که فقط به دلیل غریزه گرسنگی (و فشار سوزش ترشح اسید معده گرسنه)) به آبادی ها هجوم آوردن مجازات کنیم. حیوانات وحشی مرتکب هیچ جرمی نشدن و نباید مجازات بشن. اونها حیوان هستن و طبق غریزه رفتار میکنن. ما انسان ها خودخواهانه و مسرفانه و زیاده خواهانه رفتار کردیم و به حریم حیات وحش و طبیعت شدیدا تجاوز کردیم و برای ویلاسازی سراغ جنگل و کوه رفتیم و درختان رو قطع کردیم و با همین جنگلخواری و کوهخواری و طبیعتخواری باعث فرسایش خاک و کاهش گیاهان و مراتع و زیستگاهها و کاهش جمعیت جوندگان و علفخواران شدیم و تعادل طبیعی زیستی و جمعیتی حیات وحش رو به هم زدیم و ظلم کردیم... آقای عیسی کلانتری بیش از حد داره کوتاهی میکنه و باید مجلس باهاش برخورد کنه..... راه حل معلومه:. جامعه علمی باید به یاری رهبری بیاد و به مسئولان مربوطه یعنی آقای روحانی(رئیسجمهور) و عیسی کلانتری و مدیران محیط زیست تذکر بده.. همانطور که رهبری صریحا تذکر داد همه نسبت به محیط زیست مسئول هستیم. مدیران اداره محیط زیست شما مسئول هستید با دامداران مصالحه و توافق کنید و دیگه اصلا مجوز شکار ندید و این مجوزهای شکار فعلی رو هم باطل کنید. بس کنید دیگه شما حتی پای شکارچیان بی رحم خارجی رو هم رسما به ایران باز کردید. بس کنید.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      1 0
      خط اشک سیاه مال یوزپلنگه واین خود پلنگه!
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    4 0
    گرگ و شغال زبون بسته هم چه گناهی کردن؟ هیچ راه دیگه ای غیر تله گذاری نیست؟
  • حمید IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    3 0
    خدا لعنتشان کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس