کد خبر 1157190
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

به گزارش مشرق، مجتبی توانگر، نماینده مجلس در توییتر نوشت: طبق گزارش دیوان، حقوق ورودی خودرو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بخش قابل توجهی از درآمدهای گمرک را در سنوات قبل به خود اختصاص داده و پیش‌بینی بودجه ای این رقم در سال۹۸ نیز، ۵۶۰۰میلیارد تومان بوده که با عنایت به منتفی شدن واردات خودرو در سال مذکور، وصولی این ردیف درآمدی در سال۹۸، تنها ۱۱٪ پیش‌بینی بوده و با توجه به ادامه دار شدن موضوع عدم واردات خودرو در سال۹۹، در این سال رقمی در بودجه پیش‌بینی نگردیده و وصولی این ردیف درآمدی نیز تنها ۸۵ میلیاردتومان و آن هم بابت ترخیص‌های معدود واردات سال‌های پیشین بوده است.

لیکن مشاهده می‌گردد که در بودجه۱۴۰۰، برای این ردیف درآمدی، مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیش بینی گردیده که با توجه به عملکرد گذشته و چشم انداز سال آتی، وصول این ردیف درآمدی در صورت ادامه روند کنونی و تعداد اندک خودروهای موجود در گمرک، بعید و دور از دسترس به نظر می‌رسد. چرا که با فرض محاسبه نرخ دلار با عدد ۲۰۰۰۰تومان، رقم پیش‌بینی شده برای این ردیف درآمدی، معادل ۱۰۰ میلیون دلار خواهد گردید که تحقق این درآمد با فرض اعمال حقوق گمرکی ۵۰ درصدی، مسـتلزم واردات خودرو در حدود ۳۰۰میلیون دلارر طی سال ۱۴۰۰ می باشد که با توجه به متوسط قیمت ۱۵هزار دلاری قیمت هر خودرو وارداتی، کل خودروهای وارد شده نهایتا ۲۰۰۰۰ دستگاه خواهد بود که این تعداد خودرو در گمرکات کشور موجود نیست که در صورت ادامه‌دار بودن عدم واردات خودروی جدید، ممکن است سیاست تغییر تعرفه واردات ۲۷۸۳ دستگاه خودروهای موجود در گمرک، مدنظر قرار گرفته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    7 5
    آقا واردات خودرو رو آزاد نکنید. مشکل خودرو از زمانی شروع شد که ما فکر کردیم با کمک خارجیا میشه خودروساز شد. این گزاره وقتی درسته که هم انتقال فناوری صورت بگیره و هم صادرات خودرو داشته باشیم. زمان هاشمی خاستیم با فرانسوی های بدعهد خودروساز بشیم! و جالب این که رشوه هم دادن تکنوکراتها تا قرارداد ها با فرانسویها منعقد بشه! هیچ کشوری با کمک سایر کشور ها به فناوری خودروسازی دست پیدا نکرده. از کره ج و ژاپن یاد بگیرین. تنها راه حل صنعت خودرو از بین بردن تعارض منافع ها و ایجاد پروژه های تحقیقاتی و تامین مالی آنها توسط دولت و خصوصی سازی صنعت خودروست. آزادسازی واردات ، ۴۰۰ همت پولی رو که درصنعت خودرو در گردش هست رو از این صنعت بیرون میکشه و مردم تاثیرش رو با گرانی تمام اقلام و تورم فزاینده احساس میکنند.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 5
    واردات خودرو آزاد کنید از دست خودروسازان داخلی راحت بشیم ما ماشین بی کیفیت ایران نمیخریم
    • CA ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      1 2
      نه بابا دیگه چی! بازار داخلی رو تقدیم کنیم به کشورهای لیبرال دوست گرمابه اصلاح طلب!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      5 0
      شماها فقط دوست دارین خودروی خوب سوار شین. وگرنه اگه از اقتصاد چیزی میفهمیدید هیچ وقت این پیشنهادو نمیدادید. چون نه تنها وضع خودروسازی رو بهتر نمیکنه بلکه باعث بیکاری و تورم بقیه کالا ها هم میشه. راه حل فقط و فقط خصوصی سازی و از بین بردن تعارض منافع و فعال کردن بخش های تحقیق و توسعست. عینک لیرالهای امثال هاشمی و ... رو بردارید
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      0 0
      خفه
  • FR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    لطفا واردات خودرو را آزاد کنید تا از دست خودروسازان ایرانی و دلال های بی وجدان راحت شیم و بتونیم ماشین درست و حسابی سوارشیم. حداقلش اینکه اون دلالی که پراید 50 میلیونی رو خریده و می خواد 100 میلون بفروشه نقره داغ میشه.
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      0 0
      اونجام دلار هستا
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 1
    انتظار از مجلس انقلابی مقابله با مافیای خودرو داخل است. واردات ازاد شود
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 0
      بد تر مافیا قدرت میگیرد
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 0
      زمان هاشمی واردات آزاد بود طوری که کارت بازرگانی بین مردم توزیع میشد. نتیجه چه بود؟ هدر رفت سرمایه های نفتی ، ورشکست شدن کارخونه ها، بیکاری و تورم، اعتراضات سراسری در تهران و قزوین و اسلامشهر و ... . خلاصه گند زدن به کشور طوری که این تورمی که امروز داریم همش از خشت کجیه که اونروز تکنوکرات ها در سیاست های پولی و مالی کشور بنا گذاشتن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس