کد خبر 1157076
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
ترامپ در تماس با سلمان، درباره پایان بحران قطر ابراز امیدواری کرد

طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی روز گذشته با شاه عربستان سعودی ضمن رایزنی درباره روابط دو کشور و مسائل منطقه، از مواضع ملک سلمان تشکر کرد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک رایزنی تلفنی با ملک سلمان، درباره مسائلی از قبیل تلاش‌ها برای پایان بحران بین عربستان سعودی و قطر ابراز امیدواری کرد.

«جاد رود» قائم مقام سخنگوی کاخ سفید بیانیه‌ای توییتری درباره تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی منتشر کرد.

این مقام آمریکایی خبر داد، ترامپ با ملک سلمان درباره موضوعات مهم در روابط دوجانبه و مسائل امنیتی منطقه رایزنی کرد.

به گفته این مقام ارشد کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا در این رایزنی تلفنی از «رهبری» ملک سلمان تشکر کرد.

بیشتر بخوانید:

لابی سعودی‌ها با جمهوری‌خواهان علیه بایدن

کارزارهای ناکام «بن سلمان»؛ از جنگ یمن تا اختلاف با قطر

«لوید آستین» وزیر دفاع جنگ‌طلب کابینه «جو بایدن» کیست؟

دونالد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با شاه عربستان سعودی درباره حل بحران روابط این کشور با قطر هم ابراز امیدواری کرد.

پیشتر خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد که درباره تماس تلفنی «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی روز پنجشنبه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گزارش منتشر کرد.

طبق این گزارش، آنها درباره روابط دوجانبه راهبردی میان دو کشور و راه‌های تحکیم آن، تحولات منطقه و مسائل مورد اهتمام دو کشور به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

ابراز امیدواری ترامپ به پایان بحران در روابط عربستان سعودی و قطر در حالی انجام شده که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال توافق ریاض و دوحه با میانجیگری واشنگتن تشدید شده است.

البته خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی خبر داد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به ‌منظور ثبت یک امتیاز مثبت برای خود در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، تمایلی زیادی به اعلام توافق با قطر در دوره ریاست جمهوری ترامپ رئیس جمهور فعلی ندارد.

کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاکی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    5 0
    صحبتی کاملا معمولی . مثل صحبت یک گاودار با گاو های شیری و گوشتی خودش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس