کد خبر 1156886
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
آغاز بازارگردانی ۵ شرکت بورسی

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: ریزش پرشتاب بازار در ماه‌های گذشته موجب افزایش فشار فروش در روزهای انتهای آذرماه و در پی آن ریزش شاخص بورس شده است که به نظر نمی‌رسد پایدار باشد.

به گزارش مشرق، احسان رضاپور درباره علت ریزش‌های پی در پی شاخص بورس در روزهای اخیر، اظهار کرد: ریزش پر شتاب بازار در ماه‌های گذشته باعث شد قیمت سهام شرکت‌ها به قیمت‌های ارزنده برسد و با افزایش جذابیت سهام شرکت‌ها در هفته‌های اخیر شاهد وضعیت بهتر تقاضا و برگشت قیمتی سهام شرکت‌ها بودیم و از زمان محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص سهام بسیاری از شرکت‌ها بازدهی بیش از ۲۰ درصد را در روزهای اخیر تجربه کردند.

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: ابهاماتی نظیر بودجه وضعیت سیاست بین‌الملل تعرفه‌ها و مسائل اقتصادی پایان سال باعث شد بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کنند که افزایش قیمت‌ها پایدار نخواهد ماند و فرصت خرید در قیمت‌های پایین‌تر مجدد به سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

وی گفت: به خصوص که ریزش‌های پرشتاب بسیاری از سرمایه گذاران را ترسانده و به این نتیجه رسانده است که با هر رشد مقطعی ترجیح می‌دهند با عرضه سهام‌های خود به شناسایی سود اقدام کنند این موضوع در گردش بیشتر بازار کمک کننده است.

رضاپور با بیان اینکه اخبار شرکت‌ها متفاوت است و نمی‌توان روند واحدی را برای کل بازار پیش بینی کرد، گفت: بسیاری از شرکت‌ها به واسطه اخباری که از بهبود وضعیت بنیادی، نرخ‌های فروش، تولید، صادرات و کم شدن هزینه‌های مالی منتشر کرده‌اند اکنون وضعیت مناسبی دارند.

بیشتر بخوانید:

پورابراهیمی: نگران بازدهی سهام عدالت نباشید

بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز در بورس

ارزش روز سهام عدالت، دارایکم و پالایشی یکم +جدول

وی افزود: همچنین برخی شرکت‌ها منتظر دریافت تاییدیه‌های گزارشات افزایش سرمایه‌هایشان هستند خبرهای مختلفی ارائه می‌دهند که تأثیرات متفاوتی در بازار دارد.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به دنبال روند رشد کوتاه مدت بازار رسیدن قیمت سهام شرکت‌ها به محدوده‌های مقاومتی، قرار گرفتن سرمایه‌گذارهای کوتاه مدت در سود جذاب باعث شد در هفته آخر آذرماه با افزایش فشار فروش مواجه شویم که در کنار عرضه اولیه‌هایی که در بازار اتفاق افتاد، هیجان فروش تقویت شد.

رضاپور افزود: بنابراین شاهد فشار فروش بیشتری در بازار بودیم به نظر نمی‌رسد این وضعیت اگر خبر سیاسی یا اقتصادی منفی به بازار مخابره نشود ادامه دار باشد، علاوه بر این در هفته آتی گزارشات آذرماه شرکت‌ها ارائه می‌شود که با توجه به نرخ دلار نیمایی بیش از ۲۴ هزار تومانی و وضعیت خوب قیمت‌های جهانی می‌تواند تأثیر خوبی بر تقویت وضعیت بنیادی کشورها و تأثیر مثبت در چشم‌انداز سهام شرکت‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: در نیمه دوم دی ماه نیز گزارشات ۹ ماهه شرکت‌ها مخابره می‌شود که انتظار می‌رود حاکی از اتفاقات مثبت و خوبی در بسیاری از شرکت‌ها باشد، این عوامل در کنار یکدیگر می‌تواند موجب افزایش کف‌های قیمتی بازار و بهتر شدن وضعیت بازار در ماه‌های آینده شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در بازار سرمایه ما در کوتاه مدت سهام داران در بازدهی جذابی قرار گرفتند و شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم و همزمان با فرارسیدن زمان عرضه اولیه اپال همراه بود که فشار فروش را تشدید کرد و بازار نیز هنوز اعتماد اصلی را جذب نکرده است تقویت عرضه در روزهای اخیر هیجانات بازار را افزایش داد و شدت روند نزولی را بیشتر کرد.

رضاپور تاکید کرد: به نظر نمی‌رسد این وضعیت ادامه دار باشد و افرادی که در روزهای اخیر فروش داشته‌اند در روزهای آینده در قیمت‌های پاینده سهم‌های ارزنده‌تر را خریداری کرده که موجب برگشت بازار و بهتر شدن معاملات خواهد شد.

منبع: ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • Mjp. Shiraz IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    29 6
    علتش اینه ک بازگردانهایی ک فرستادن کمک نقدشوندگی بورس توزرد ازاب دراومدن دارن دقیقانوسانگیری میکنند. بچه دوساله هم میفهمه امادولت روحانی چشماشوبسته.. یکی مثل اخوندی شنیدین با120ملیاردسودازبورس پولشوکشیدبیرون.. اماده سازی فتنه اقتصادی جهت هدایت افکارملت بسمت مذاکره عامل اصلی قبل ازمشکل بازارگردانها. دست بدست هم دادن..
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      14 1
      کاملا درسته.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    26 3
    صغری کبری نچینید، علت و هدف این سقوط، فقط و فقط و فقط متول کردن بیشتر پول‌دارا و بدبخت کردن بیشتر قشر ضعیفه؛ و لا غیر! بیخودی هم به حرف این‌ها گوش نکنید که مثل املاکیا؛ نصف بدبختیا تو این زمینه از گور همین بورسیا بلند میشه.....
  • تنبل IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    11 13
    آقا مگر قراره که بورس فقط رشد کنه؟ فقط رشد کنه که منفجر میشه. بورس از قواعد طبیعی پیروی میکنه. مثل قلب که هی شل و سفت میشه. اگه فقط شل یا سفت باشه شخص میمیره. مثال دیگه اش فصول سال، شما حساب کن همش تابستون باشه. بعد 4 سال میشه کویر لوت. بورس بر طبق قواعد طبیعت کار میکنه، اگر در یک حالت بمونه میمیره.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      9 0
      درست هست- فقط عوامل خاص در مرداد پول خود را بیرون اوردند و می دانستند چه کار می کنن قرار شده که بورس با نوسان بره بالا 200 تا میبرن بالا 100 تا میارن پایین تا برسه به همون شاخص 2 میلیون تا مردم احساس پول مفت نکنن بورس به وصعیت مرداد بر می گرده ولی احتمالا اواخر دولت روحانی برای جذب رای
    • حسین IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      10 0
      فعلا که برای خیلی ازمردم بورس هنوز کویره هنوز سرد و خشکه !! مخصوصا اوناییکه به حرف مسوول کشور که مردم را دعوت کرد به بورس تیرماه سهام خریدن !!!
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      4 0
      والله این شده مثل قلب سکته کرده که با یک شوک ریپ میزنن بعدش هم نیاز به آنژیو و درمان و احیا داره تا یک ریپ بعدی ... اصلا هم فکر نکنید عمدی است
  • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    17 0
    بی اعتمادی مردم مهمترین علت کاهش بورس کلاهی سر مردم گذاشتند که نگ و نپرس
  • حسین IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    10 1
    با سلام - ما که کاری از دستمون بر نمیاد !! قیمتها همینجور داره می ره بالا !!! قیمت تن ماهی ، شیر و لبنیات و لوازم خونه و ماشین و خونه وحشتناک رفته بالا!!! صبح گریه و غصه و بغض تا شب !! سایت محترم شرق اگه می تونی صدای من حقیر رو به بالاتری برسونید ! تیرماه سهم خریدم ارزشش نصف نشد یک چهارم شد !! پولم رفت !! آبروم رفت !! رسم مردانگی این نبود !!
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    2 3
    بورس یا قمارخونه
  • یوسف IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    2 0
    علتش خالی کردن جیب ملت توسط دولت برای تعدیل تورم و جبران کسری بودجه هر که گفته سود بازار سرمایه بیشتر از سپرده بانکی است یا دولت است یا نوسانگیر و راتنخوار و یا بورسباز حرفه ای اما مردم عادی برعکس نه تنها سودی عایدشان نخواهد شد بلکه مثل موش تو دست کربه قرار خواهند گرفت
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 3
    اف ای تی اف تصویب قطعی بشه صد در هزار بورس صعود شدید میکنه اماده باشین
  • محمدی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    کلید دولت علت اصلی ریزشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس