کد خبر 1155898
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
آقای روحانی! خانه میزبان کجاست؟ - کراپ‌شده

«برداشتن تحریم از دوش مردم و رساندن مردم به حقوق حقه خودشان»! یکی دیگر از دستاوردهای مورد ادعای جناب روحانی است. کاش آقای رئیس‌جمهور به این پرسش پاسخ می‌دادند که کدامیک از تحریم‌ها برداشته شده است!؟

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان   «آقای روحانی! خانه میزبان کجاست؟»،  نوشت:

  ۱- نقل است که «میرزا علی‌اصغرخان اتابک» صدر اعظم سه تن از پادشاهان قاجار - ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمدعلی شاه- به یکی از انجمن‌های شعر رفته و شعری را که خود سروده بود برای شاعران و ادیبان حاضر در انجمن قرائت می‌کرد در گرماگرم قرائت به این بیت رسید:

نیستم ریزه‌خوار خوان کسی

کائنات است جمله مهمانم!

در این میان، یکی از شاعران بدیهه‌گوی برخاست و خطاب به اتابک گفت؛

یکی از جمله کائنات منم

خانه میزبان نمی‌دانم!

 دیروز رئیس‌جمهور محترم کشورمان در یک نشست خبری که بعد از چندین و چند ماه انتظار تشکیل شده بود به تشریح عملکرد ۷ ساله دولت پرداخته و از دستاوردهایی یاد کردند که متاسفانه با واقعیت‌ها فاصله فراوانی دارند و برخی نیز با آنچه به وضوح قابل دیدن است انطباق چندانی ندارند!

گزارش امروز کیهان (تیتر اول روزنامه) به ارزیابی مستند اظهارات دیروز ایشان اختصاص دارد و از این روی در وجیزه پیش‌روی تنها به بیان نکته‌ای از آن میان بسنده می‌کنیم و باقی به مطالعه گزارش امروز کیهان می‌گذاریم و می‌گذریم.

۲- آقای روحانی فرموده‌اند: «در طول این هفت سال در بسیاری از زمینه‌ها به وعده‌های خود به مردم عمل کردیم. وعده ما به مردم اعتدال، تعامل سازنده با جهان، برداشتن تحریم از دوش مردم و رساندن مردم به حقوق حقه خودشان، تثبیت حق هسته‌ای به عنوان یک حق قانونی برای مردم ایران بود.

البته قبل از آن هم فعالیت‌های هسته‌ای ما قانونی بود اما در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل آن را غیرقانونی می‌دانستند»! آقای رئیس‌جمهور درباره «بسیاری از وعده‌ها» که فرموده‌اند به آنها عمل کرده‌اند، توضیحی نداده‌اند! این روال متاسفانه در موارد دیگری از اظهارات آقای روحانی نیز دیده می‌شود. به عنوان نمونه -و فقط یک نمونه از بسیارها- می‌توان به سخنان فراوان ایشان درباره دستاوردهای برجام اشاره کرد!

آقای رئیس‌جمهور هر از چندگاه تاکید می‌کنند که برجام دستاوردهای فراوان و خیره‌کننده و حتی بی‌نظیر در تاریخ کشور، داشته است ولی هرگاه از ایشان خواسته می‌شود که لااقل به چند نمونه از این دستاوردها اشاره کنند، پاسخی جز همان کلی‌گویی‌ها شنیده نمی‌شود! و توضیح نمی‌دهند که اگر دستاوردی بوده است چرا با ذکر مشخصات به آن اشاره نمی‌فرمائید و چرا هیچیک از دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای حاضر به گفت‌وگوی دوجانبه و پاسخ به پرسش‌های منتقدان نیستند!؟

به قول آن شاعر بدیهه‌گوی در پاسخ به ادعای اتابک که کائنات را میهمان خود دانسته بود، چرا هیچیک از میهمان‌ها، آدرس خانه میزبان را نمی‌دانند!؟ همین روال درباره مسائل دیگر نظیر، گرانی افسارگسیخته کالا و خدمات، کاهش سرسام‌آور ارزش پول ملی، تعطیلی کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، گسترش بیکاری و... نیز دیده می‌شود.

می‌گفتند اگر ما انتخاب نشویم دلار ۵ هزار تومان می‌شود و حالا که انتخاب شده‌اند دلار به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده است! می‌فرمودند اگر ما نباشیم پراید ۵۰ میلیون تومان می‌شود و حالا یکصد و چند میلیون تومان شده است! می‌گفتند هم باید چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ معیشت مردم و حالا هر دو را از چرخش ‌انداخته‌اند! می‌گفتند ۷۰ درصد مشکلات مربوط به سوء‌مدیریت است و فقط ۲۰تا ۳۰ درصد به تحریم‌ها مربوط است و حالا می‌فرمایند آب‌خوردن مردم هم در گرو مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌هاست! و...

۳- البته رئیس‌جمهور محترم به چند نمونه از وعده‌هایی که داده بودند و به آنها عمل کرده‌اند نیز اشاره کرده‌اند؛ «وعده ما به مردم اعتدال، تعامل سازنده با جهان، برداشتن تحریم از دوش مردم و رساندن مردم به حقوق حقه خودشان، تثبیت حق هسته‌ای به عنوان یک حق قانونی برای مردم ایران بود»! در این خصوص گفتنی است؛

الف- «اعتدال» برفرض که دستاورد دولت محترم باشد و برفرض که وادادگی را اعتدال معنی نکرده باشند، باید پرسید اعتدال در کدام سیستم علمی و با کدام نظام سنجشی قابل ‌اندازه‌گیری است!؟ آقای روحانی می‌دانند که در گزارش عملکردها روی «کمیت» که قابل ‌اندازه‌گیری است تکیه می‌شود و نه «کیفیت» که هرکس به گونه‌ای آن‌را تعریف می‌کند!

ب- «برداشتن تحریم از دوش مردم و رساندن مردم به حقوق حقه خودشان»! یکی دیگر از دستاوردهای مورد ادعای جناب روحانی است. کاش آقای رئیس‌جمهور به این پرسش پاسخ می‌دادند که کدامیک از تحریم‌ها برداشته شده است!؟

لااقل به یک نمونه از آن اشاره می‌فرمودند! آقای روحانی درحالی از برداشته شدن تحریم‌ها به عنوان یک دستاورد یاد می‌کنند که نه فقط تحریم‌ها لغو نشده بلکه ده‌ها تحریم جدید نیز به آن افزوده شده است! این واقعیت تلخ که قابل انکار نیست! هست؟

ج- ایشان از «تعامل سازنده با جهان» نیز به عنوان یکی از دستاوردهای دولت خود یاد کرده‌اند و البته توضیح نداده‌اند که در کدام فرهنگ سیاسی و عرف دیپلماتیک، وادادگی در برابر آمریکا و اروپا و امتیاز نقد دادن و وعده نسیه گرفتن از آنها را «تعامل سازنده» می‌نامند!؟...

د- جناب روحانی از یکسو می‌گویند تحریم‌ها را از دوش مردم برداشته‌اند! و از سوی دیگر در همان نشست خبری خطاب به کسانی که معلوم نیست کیستند، می‌فرمایند «عده‌ای می‌خواهند پایان تحریم‌ها به تاخیر بیفتد. دولت نخواهد گذاشت عده‌ای پایان تحریم را به تاخیر بیندازند. ما یک دقیقه و یک ساعت هم رضایت نمی‌دهیم و در مقابل آن خواهیم ایستاد»!... و درباره این تناقض توضیح نمی‌دهند که اگر به قول خودشان «تحریم‌ها را از دوش ملت برداشته‌اند»! دیگر تحریمی وجود ندارد که بازهم به قول ایشان؛ عده‌ای بخواهند پایان تحریم را به تاخیر بیندازند! اگر تحریم‌ها را برداشته‌اید و پایان یافته است، دیگر چگونه عده‌ای نمی‌خواهند تحریم‌ها پایان بیابد!؟ مگر نمی‌فرمائید که پایان یافته است!؟

هـ- رئیس‌جمهور محترم درباره یکی دیگر از دستاوردهای دولت خود به «تثبیت حق هسته‌ای به عنوان یک حق قانونی برای مردم ایران»! اشاره کرده‌اند و این در حالی است که دولت جناب ایشان نه فقط در این زمینه دستاوردی نداشته است، بلکه درصد بالایی از تاسیسات هسته‌ای کشور که با زحمات طاقت‌فرسا و آمیخته به خون شهدای هسته‌ای به دست آمده بود، در دولت آقای روحانی برباد رفته است.

هزاران سانتریفیوژ را از مدار خارج کرده‌اند که با آسیب‌ها و خسارت‌های جدی روبه‌رو شده است، رآکتور آب سنگین اراک را با سیمان مسدود کرده‌اند، ۱۱ تن از اورانیوم غنی‌شده را از دست داده‌ایم، تاسیسات نطنز را به حالتی شبیه پایلوت تبدیل کرده‌اید، سایت مدرن و پیشرفته فردو تقریباً از دور خارج شده است و... کجای این وضعیت با نظر جنابعالی همخوانی دارد که فرموده‌اید؛ حق هسته‌ای را به عنوان یک حق قانونی برای مردم ایران تثبیت کرده‌اید!؟

و حالا هم که با ابتکار انقلابی مجلس و در جهت تامین منافع ملی کشورمان «طرح راهبردی برای لغو تحریم‌ها» به قانون تبدیل شده است و تصویب آن جیغ پمپئو و تروئیکای اروپا را به آسمان بلند کرده است، دولت حضرتعالی هم در اقدامی عجیب و غیر قابل توجیه و هماهنگ با آنان به مخالفت با این مصوبه برخاسته و... جالب آنکه جناب روحانی می‌فرمایند «مخالفان دولت با مخالفان جهانی ایران همسو هستند»! و... این رشته سر دراز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    29 5
    این دولت باید کنترل کرد تا دوره اش تمام شود کسی که خودش به خواب زده نمیشه بیدارش کرد
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      0 0
      روحانی مرد عمله چرا پشت سر رییس جمهور محترم بدگویی میکنین یعنی واقعا شما این انفجار خوشبختی و رفا را نمیبینین البته یادم رفت بگم من توی کشور ایران کرهء مریخ زندگی میکنم اتفاقا رئیس جمهورماهم حسن روحانیه
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    30 5
    سوال اصلی این است اگر جناب روحانی واقعا دنبال برداشته شدن تحریم هااست چرا با طرح برداشتن تحریم های مجلس که طرح جامع و کاملی در نوع خود است مخالف است ؟
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    20 2
    خدایا چرا صدای ما رانمی شنوی؟خدایا مگر نگفتی تناقضگو دشمن توست ؟
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    24 6
    یک کلام: جمهور این رئیس را نمیخواهد.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      0 0
      ما یه مشکل بزرگتر از آمریکا داریم و آن وجود دشمن داخلی هست.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    22 2
    میگن توی شهر بی قانون، دیگه غورباقه چیه دیگه... هفت تیر کش میشه! این با پررویی و بی حیاگی تمام، از برجام بیفرجام و ...ذوق زدگی برای بایدن و... زندگی رو به همه تلخ کرده...
  • حسام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    17 2
    کاری که بهش محول شده رو انجام میده و اون کار......
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    والله اگر مشکلات مملکت راه حل نداشت، من نمی آمدم،
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    2 13
    من خیلی با روحانی ودولتش مخالفم بدترین دولت را دولت اومیدانم واز اصلاحات متنفرم خیلی از حرف های اقای شریعتمداری رامیپسندم وکاری که روحانی با ملت کرد برکسی پوشیده نیست ولی سوالی است که خیلی وقته دنبالشم :آقای شریعتمداری به جز انشاءنوشتن چیز دیگه ای بلد نیستی بابا حداقل یه بار یه توییت چهار پنج کلمه ای بنویس عزیزدلم
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      0 0
      الان شما زحمت بکش محتوا و مفهوم و پیام این مقاله مستدل و زیبا را که حداکثر 5 دقیقه زمان میبرد در یک خط تویت کن تا ما و سردارقلم هم یاد بگیریم
  • DE ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    18 4
    اعتراف میکنم این تاکتیک روحانی اشتباهه و این تاکتیک برای کشور خیلی خطرناکه و میتونه دشمن رو جسور کنه و مشکل بسیار بزرگی ایجاد کنه که شاید قابل جبران نباشه. رسما ادعا میکنه دولت به وعده «رفع تحریم» عمل کرده. اما در همین سخنرانیش دوباره وعده رفع تحریم میده میگه نمیگذاریم رفع تحریم ها به تاخیر بیفته!!!!! این تاکتیک برضد آمریکا نیست. بر ضد ایرانه و ناجوانمردانه هست. ریاست اینقدر ارزش نداره که براش خودتو جهنمی کنی. این تناقضگویی وحشتناک و رسمی و علنی چه معنی داره؟ این ننگ هست برای ایران و ایرانی. با این رفتار امروزت بازم به عزت و امنیت و آبروی ایران و ایرانی رو ضربه زدی. به « امنیت ملی» ضربه زدی. خلاف قانون قوه مقننه حرکت نکن. باید همه مشاهیر و رسانه ها و علما و بزرگان و مراجع جامعه به روحانی تذکر بدن. هر کسی که شهرت و مرجعیتی برای افکار عمومی جامعه داره باید به روحانی تذکر بده. هر کسی که شهرت و مرجعیتی برای افکار عمومی جامعه داره باید به روحانی تذکر بده.
    • BE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      1 0
      آفرین درسته ولی گوش نمیده -- رهبر چندین بار تذکر داد دستور کارشو از جک رفیقش میگیره ....خدا عاقبت ما رو بخیر کند
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط براي نمونه كاراي روحاني ، ارز ٤٢٠٠ ، انهدام يك سوم از ذخاير طلاي كشور ، رفع كسري بودجه از بورس ، فتنه بنزين و....
  • دیده بان IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    2 1
    احسنت،درودبرحاج حسین شریعتمداری عزیز مثل همیشه درست ومنطقی وحرف حساب
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    باید محاکمه شود
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    متاسفانه این دولت بیشترین خسارت همه جانبه رابه انقلاب واردکرده اند.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    در چین نفوذی خائن را محاکمه و تیرباران می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس