کد خبر 1155701
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
یزدانی نه به تیم ملی رسید و نه به استقلال/ ارتشِ یک نفره کشتی آزاد در بلگرد

تیم ۴ نفره کشتی آزاد و فرنگی که به نیت کسب مدال‌های طلای تضمینی در جام جهانی بلگراد انتخاب شده بود، حالا تنها یک شانس برای تحقق این هدف دارد.

به گزارش مشرق، هنوز صحبت از عدم قطعیت برگزاری جام جهانی صربستان بود که کادر فنی کشتی فرنگی و آزاد تصمیم گرفت؛ حسین نوری و محمدهادی ساروی را در دو وزن 87 و 97 کیلوگرم در کشتی فرنگی و حسن یزدانی و کامران قاسمپور را در اوزان  86 و 92 کیلوگرم برای حضور در این رقابت‌ها معرفی کند.

هرچند هیچ گاه به طور رسمی کادر فنی تیم‌های ملی در مورد انتخاب این نفرات صحبت نکرد اما اسامی نشان می‌داد که  بیشتر هدف ما از حضور در این رقابت‌ها، همراهی با برنامه‌های اتحادیه جهانی برای بازگشت دوباره کشتی به مسابقات است. بر همین اساس چهار کشتی‌گیری که شانس بالایی برای کسب مدال در مسابقات جام‌جهانی را داشتند، انتخاب شدند.

در کشتی آزاد، دلیل انتخاب یزدانی و قاسمپور مبارزات زیبا و تماشاگرپسند آنها بود تا بر هیجان جام جهانی اضافه کند که البته در نهایت به جای آنها، رحمان عموزاد راهی بلگراد شد. نوری و ساروی نیز در مسابقات فرنگی از داوری لطمه خوردند و هر دو شانس حضور در فینال را از دست دادند و در نهایت نیز نوری بامداد امروز در رسیدن به مدال برنز جام جهانی ناکام بود.

بیشتر بخوانید:

تنها آزادکار ایران عازم صربستان شد

همزمان با کشتی حسین نوری با حریف اوکراینی در مسابقه رده‌بندی، عباس حاج کناری و رحمان عموزاد هم راهی صربستان شدند اما امیرمحمد یزدانی در ایران ماند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که باشگاه استقلال به شدت نسبت به اعزام او به بلگراد و عدم تعویق رقابت‌ها معترض بود و حتی روز گذشته از سوی این باشگاه اعلام شد که از امیرمحمد یزدانی به خاطر حضورِ بدون هماهنگی در اردوی تیم ملی به کمیته انضباطی شکایت کرده است.

استقلالی‌ها در حالی که قصد استفاده از  امیرمحمد یزدانی در مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ را داشتند با خبر مثبت شدن تست کرونای این کشتی مازندرانی در دو مرحله  مواجه شدند تا این اتفاق مانع از حضور او در صربستان باشد.

با این حساب درحالی که بین باشگاه استقلال و فدراسیون بر سر موضوع حضور این کشتی‌گیر در جام جهانی اختلاف افتاده بود، امیرمحمد یزدانی نه به تیم ملی رسید و نه به استقلال و  حالا در خانه باید هر دو رقابت را تماشا کند.

در این شرایط رحمان عموزاد، کشتی‌گیر خلیل‌شهری تیم ملی، ارتش یک نفره کشتی آزاد ایران و تنها شانس کسب مدال طلای ایران در جام جهانی خواهد بود. باید دید بهترین کشتی‌گیر نوجوان  2019 جهان، که یک سالی است در اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و بزرگسالان در رفت و آمد است، می‌تواند در مصاف با روس‌ها و سایر رقبا بزرگسال روی سکو برود؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس