منتظر تکرار پدیده نادر نجومی "مقارنه" پس از ۸۰۰ سال باشید!

سیاره‌های مشتری و زحل در ۲۱ دسامبر برابر با اول دی در حد بسیار زیاد به یکدیگر نزدیک خواهند شد؛ در واقع رویداد ۲۱ دسامبر نزدیک‌ترین مقارنه این ۲ سیاره از سال ۱۲۲۶ (۸۰۰ سال پیش) خواهد بود که از زمین قابل دیده‌ شدن است.

به گزارش مشرق، در نخستین شب زمستان، دو سیاره مشتری و زحل آنقدر به یکدیگر نزدیک خواهند شد که به نظر می‌رسد «یک سیاره دوتایی» شکل گرفته است!

بیشتر بخوانید:

مقارنه ماه و مریخ در جمعه ۹ آبان

این پدیده نادر که «مقارنه» نامیده می‌شود، حدود ۸۰۰ سال پیش رخ داده بود؛ درست قبل از کریسمس برای یک منظره نادر و دیدنی آماده شوید، این رویداد بزرگ در ۲۱ دسامبر روز دوشنبه یکم دی‌ ماه ۱۳۹۹ رخ خواهد داد، زمانی که سیاره‌های مشتری و زحل دو سیاره بزرگ منظومه شمسی، بسیار نزدیک به یکدیگر در آسمان ظاهر می‌شوند که این واقعه از قرون وسطی تاکنون اتفاق نیافتاده است و چنان افسانه‌ای است که برخی آن را با "ستاره بیت‌اللحم" مرتبط دانسته‌اند.

از پیوند زحل و مشتری به عنوان ستاره کریسمس یاد می‌شود و برخی نیز مدعی می‌شوند این پیوند زحل و مشتری به "ستاره بیت‌اللحم" ربط دارد.

سیاره‌های مشتری و زحل در حد بسیار زیاد به یکدیگر نزدیک خواهند شد که این اتفاق هر ۱۹.۶ سال رخ ‌می‌دهد بنابراین این رویداد در حال حاضر بسیار نادر است و رویداد ۲۱ دسامبر نزدیک‌ترین مقارنه بین این ۲ سیاره از سال ۱۲۲۶ خواهد بود که از زمین دیده شده است و نباید آن را از دست بدهیم چرا که ممکن است دیگر چنین فرصتی پیش نیاید.

ببینید:

تصاویر سه بعدی از کهکشان راه شیری

پرستون دایچ، نویسنده و تهیه‌کننده آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا می‌گوید: این بزرگ‌ترین ارتباط مشتری و زحل در ۶۰ سال آینده است و این ۲ سیاره تا سال ۲۰۸۰ در آسمان ظاهر نمی‌شوند!

"جفری‌ هانت" مربی نجوم در مورد این رویداد می‌گوید: واقعه ۲۱ دسامبر را به آسانی می‌توان مشاهده کرد، کافی است بعد از غروب آفتاب قدم به بیرون بگذارید تا سیارات را در آسمان پیدا کنید! زحل و مشتری با کمک دوربین شکاری یا تلسکوپ قابل مشاهده خواهند بود و کسانی که می‌خواهند از لحظه عکس بگیرند به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند؛ یک دوربین سه‌پایه‌ای با نوردهی تا ۱۰ ثانیه می‌تواند سیارات و ستاره‌های پس‌زمینه را ضبط کند و این رویداد از هر نقطه روی زمین که آسمان صاف را ارائه می‌دهد قابل مشاهده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    25 2
    سبحان الله این تنها یکی از پدیده‌های نجومی نسبت به ناظر زمینی است ما سرگرم روزمرگی خودمان هستیم و خبر نداریم در سراسر هستی با این همه بزرگی و شکوهش جه غوغایی برپا است
  • DE ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    32 4
    انشالله از علائم ظهور مهدی موعود باشد که بعید هم نیست صلوات
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      21 0
      اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم،انشاء الله
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 1
    حلاله؟
  • احسان IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    چا باحال
  • فاطمه IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    چقدرجالب ۸٠٠سال پیش.......!؟ یعنی این پدیده قابل دیدن است درسیاره ی زمین امیدوارم ثه بتوانم ابن پدیده. ی جذاب را مشاهده کنم .....!!؟
  • فاطمه IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    می شودبپرسم چرا به هم دیگر. نزدیک می شوند.!!؟
    • ناشناس IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      2 0
      امر خیر است .. انشا الله ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس