ترامپ بایدن

بالا رفتن میانگین سنی سیاستمداران آمریکایی سبب شده بررسی های متعددی در این زمینه انجام شود.

به گزارش مشرق، مسن‌ترین رییس جمهور آمریکا در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) سال ۲۰۲۱ سوگند یاد کرده و برای چهار سال آینده ساکن کاخ سفید می‌شود.

پیشتر و در پایان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، از «دونالد ترامپ» ۷۰ ساله به عنوان مسن‌ترین ساکن اتاق بیضی شکل کاخ سفید یاد می‌شد. اما اکنون «جو بایدن»، ۷۸ ساله، پیرترین رییس جمهور آمریکا لقب گرفته است.

بیشتر بخوانید:

«جیک سالیوان»؛ مشاور امنیت ملی جو بایدن کیست؟ 

معرفی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مانند ترامپ ۷۴ ساله، بایدن ۷۸ ساله، «برنی سندرز» ۷۹ ساله و «الیزابت وارن» ۷۰ ساله، بار دیگر موضوع میانگین سنی سیاستمداران آمریکایی را به بحثی داغ تبدیل کرد.

چرا که این تنها نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نبودند که میانگین سنی بالایی داشتند، بلکه این میانگین سنی بالا در میان سایر سیاستمداران اعم از اعضای کنگره نیز دیده می‌شد؛ اما چرا این مسئله از اهمیت برخوردار است؟

در این مطلب قصد داریم اصلی‌ترین موضوع‌ها و دغدغه‌های مرتبط با این چالش را که محافل آمریکایی مطرح کرده اند، فهرست وار بررسی کنیم:

- میانگین سنی سیاستمداران آمریکا در زمینه‌های مختلف نامزدهای ریاست جمهوری، روسای جمهور، اعضای کنگره و سنا، به شکل قابل توجهی بالا رفته و رکورد زده است.

- آرای خاکستری در آمریکا، لزوم جوان‌تر بودن سیاستمداران این کشور را جدی‌تر می‌کند.

- تغییر روندهای رای دهی سنتی به این معنا که در گذشته جوانان براساس رویکرد والدین خود رای می‌داند، اکنون با استقلال عمل بیشتری تصمیم گیری می‌کنند، نیز از دیگر دلایل لزوم بازنگری در معرفی سیاستمداران مسن است.

نتیجه چنین تغییری را می‌توان در آرای بالای جوانان به «باراک اوباما»، نخستین رییس جمهور سیاه پوست آمریکا مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید:

گزینه احتمالی بایدن برای هدایت سیا کیست؟

- اصلی‌ترین دلیل بالا رفتن میانگین سنی سیاستمداران آمریکایی، پیر شدن جمعیت آمریکاست و براساس بررسی ها، رای دهندگان تمایل زیادی به رای دادن و اعتماد به نامزدها و سیاستمداران هم سن خود دارند.

- دلیل دیگر بالا رفتن این میانگین سنی، دوری جوانان از عرصه سیاسی در دهه‌های اخیر است.

- تمرکز ثروت و قدرت در دست افراد مسن در عرصه سیاست آمریکا سبب شده تا این افراد همچنان از گزینه‌های اصلی حکمرانی باشند.

- عدم تمایل جوان‌ها برای ترک عرصه اقتصادی و ورود به عرصه سیاسی دلیل دیگر بالا رفتن میانگین سنی سیاستمداران آمریکایی است.

- از نقش احزاب در بالا رفتن میانگین سنی سیاستمداران آمریکایی نباید غفلت کرد.

احزاب آمریکایی که حرف اصلی را در انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری و کنگره دارند، به نامزدهای قدیمی‌تر و باسابقه‌تر گرایش بیشتری نشان می‌دهند.

- معیارهای سنتی در آمریکا برای انتخاب و اعتماد به سیاستمداران که عمدتا سن و ثروت را در اولویت قرار می‌دهند، نیز در این موضوع نقش دارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس