کد خبر 1154229
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
پادشاه اردن

پادشاه اردن اعلام کرد هیچ خدشه‌ای در وضعیت حقوقی و تاریخی مسجدالاقصی قابل پذیرش نیست.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه آرتی، عبدالله دوم، پادشاه اردن اعلام کرد مسجدالاقصی و تمام حرم قدس شریف قابل شراکت و تقسیم نیست.

بیشتر بخوانید:

پادشاه اردن با استعفای نخست وزیر موافقت کرد

عبدالله دوم روز پنج شنبه اعلام کرد محرومیت مردم فلسطین از حقوق قانونی خود عامل اصلی تداوم بی ثباتی و درگیری در منطقه است. پادشاه اردن تحقق صلح عادلانه بر مبنای راه حل دو کشوری  را گزینه راهبردی دانست و تاکید کرد ما هیچ روزی از دفاع از قدس، مقدسات و هویت آن کوتاهی نکرده و نخواهیم کرد.

پادشاه اردن قدس شریف را نماد صلح خواند و تاکید کرد ما هیچگونه خدشه‌ای به وضعیت تاریخی و حقوقی این مکان را نمی‌پذیریم. مسجدالاقصی قابل تقسیم و شراکت نیست.

اخیرا وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از جامعه بین‌المللی خواسته بود با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جلوی تعرض‌های مکرر این رژیم علیه مقدسات فلسطینی در قدس را بگیرد.

هر چند پیشتر کشورهای عربی راهکاری موسوم به طرح صلح عربی را برای حل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی معرفی کرده بودند که تشکیل دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شرقی و بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ اساس آن را تشکیل می‌داد، اما برخی کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین و سودان اخیرا در خیانتی آشکار به سازش با رژیم صهیونیستی و پشت کردن به آرمان قدس شریف روی آورده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس