کد خبر 1154190
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
پوتین: با نقض حقوق روزنامه نگاران روسی سخت و قاطع برخورد می‌شود

رئیس جمهور روسیه برخورد قاطع با نقض حقوق روزنامه نگاران روسی از سوی کشورهای دیگر را خواستار شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو با نقض حقوق خبرنگاران روسی در خارج از این کشور قاطعانه برخورد می‌کند.

ولادیمیر پوتین روز پنج شنبه پس از اتهام زنی به روزنامه نگاران دو رسانه روسی در خصوص نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد وقتی حقوق روزنامه نگاران روسیه از سوی کشورهای بیگانه نقض می‌شود، مسکو باید واکنش سختی به این مسئله نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

تاکید روسیه بر اجرای صحیح توافق صلح در قره‌باغ

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد برخی کشورها در اسناد رسمی خود روسیه را به عنوان «دشمن ژئوپولیتیکی» خود تعریف می‌کنند و بر این مبنا روزنامه نگاران روسی را تحت فشار قرار می‌دهند.

رئیس جمهور روسیه متذکر شد کشورهای خارجی برغم تبلیغ «آزادی بیان» در واقع به مفهوم دیگری پایبند هستند: تبلیغ محتوای اطلاعاتی خود که فقط به نفع سیاست‌های داخلی و خارجی آنهاست.

پوتین افزود روزنامه نگاران روسی باید با همتایان خود در خارج از کشور همکاری کنند تا آنچه واقعاً در این حوزه اساسی اتفاق می‌افتد را منعکس کنند.

پیش از این کارمندان خبرگزاری اسپوتنیک و بالت نیوز از سوی مقامات لتونی به نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا متهم شده بودند. در سال ۲۰۱۸ نیز والنتینس روزنکوف، سردبیر ارشد وب سایت اسپوتنیک لتونی به دلیل بازدید از مسکو بازداشت شد. سرویس مطبوعاتی اسپوتنیک در مورد این موضوع تأکید کرد که چنین شرایطی در لتونی و سایر کشورهای بالتیک به یک امر عادی تبدیل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس