کد خبر 115414
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵

وزارت دفاع ملی الجزایر به دلیل افزایش هزینه های تامین و نگهداری تسلیحات نظامی ،قرارداد تسلیحاتی به ارزش 3 میلیارد دلار با آمریكا را لغو كرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه 'الخبر' چاپ الجزایر، هزینه های نگهداری این تسلیحات و تجهیزات نظامی كه از سوی شركت های آمریكایی پیشنهاد شده بود بالغ بر 100میلیون دلار در سال می شد.

وزارت دفاع الجزایر پس از یك سال مذاكره مستمر با طرف آمریكائی كه از اواخر سال 2009 میلادی ( 1388 ) آغاز شد، در چارچوب توافقات امنیتی برای حمایت از تجارت دریائی در غرب دریای مدیترانه، برای خرید دو ناوچه ، 30 فروند بالگرد شنوك و تجهیزات دریانوردی و تجهیزات ارتباطی و رایانه ای از آمریكا با این كشور به توافق رسیده بود.

اما این قرار داد به دلیل افزایش هزینه های نگهداری از سوی شركت های آمریكایی توسط الجزایر لغو شد.

روزنامه الخبر به نقل از منابع مطلع خبری خود فاش ساخت كه دلیل این افزایش هزینه ها به خاطر برخی ملاحظات محافل سیاسی آمریكا بوده است، زیرا آنان نگران هستندكه این تجهیزات سلامت و امنیت هم پیمانان آمریكا را مورد آسیب قراردهد.

روزنامه الجزایری افزود: گروههای صهیوینست مقیم آمریكا در سال 2010 میلادی در چارچوب لابی اسرائیلی بر دولت باراك اوباما فشار آوردند تا خرید تجهیزات نظامی الجزایر از شركت های تسلیحاتی آمریكا به نتیجه نرسد.

دولت الجزایر در راستای مبارزه با تروریسم در منطقه شمال آفریقا سال گذشته در چندین نوبت از آمریكا خرید هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را درخواست كرده بود اما ایالات متحده به رغم ادعاهای خود در مبارزه با تروریسم با این درخواست مخالفت كرد.

آمریكا دلیل این مخالفت را احتمال به كار گیری این هواپیمای پیشرفته علیه هم پیمانان خود در منطقه عنوان كرد.

برپایه آمار منتشر شده ، الجزایر مقام هفتم جهان را در زمینه خرید تسلیحات نظامی دارا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس