کد خبر 1154053
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
آیا تصمیم باشگاه تراکتور حرفه‌ای بود؟

باشگاه تراکتور پس از 5هفته از شروع لیگ بیستم، علیرضا منصوریان را از سرمربیگری این تیم اخراج کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا منصوریان بعد از ۵ هفته از مربیگری تیم تراکتور برکنار شد. این خبر برای او غیرمنتظره بود به طوری که در سایت باشگاه متوجه اخراج خود شد. طبیعتاً اگر در بند قرارداد طرفین به این موضوع اشاره شده بود که اگر در ۵ هفته ابتدایی ۹ امتیاز از دست بدهد اخراج می‌شود، از اخراج خود متعجب نمی‌شد. علیرضا منصوریان در ۵ هفته ابتدایی در تراکتور خوب نتیجه نگرفت به این دلیل که ۹ امتیاز از دست داد و اخراج مربی حق طبیعی هر باشگاهی است اما به طور حتم ۵ هفته زمان مناسبی برای ارزیابی یک مربی نیست! اگر این‌طور بود استراماچونی هم فصل گذشته باید در هفته پنجم اخراج می‌شد در حالی که تیم او از هفته ششم، هفتم به بعد راه افتاد و تا جایی پیش رفت که مدعی قهرمانی شد. برانکو هم در هفته‌های ابتدایی حضور در پرسپولیس خوب نتیجه نمی‌گرفت اما باشگاه به جای برکناری تصمیم به حمایت از او گرفت و چه جام‌هایی را که با این مربی درو نکرد.

بیشتر بخوانید:

رکورد منحصربه‌فرد تراکتور در لیگ برتر و شاید جهان!/ ۱۲ مربی در ۵ سال!

البته این حرف‌ها بدین معنی نیست که اگر منصوریان در تراکتور می‌ماند به طور حتم با این تیم قهرمان لیگ برتر می‌شد و همانند برانکو جام درو می‌کرد اما اگر در صورت ادامه حضور، اخراج می‌شد هیچ‌کس به تیم تراکتور خرده نمی‌گرفت. تراکتور مثل آب خوردن مربی و مدیر اخراج می‌کند. در سال‌های اخیر تراکتور مربیان و مدیران زیادی را به خود دیده و این می‌تواند تداعی‌کننده این موضوع غلط برای بازیکنان باشد که آنها بی‌ایرادند و هرچه ایراد در تیم هست، از مربی و مدیر است در حالی که این واقعیت ندارد.

تصمیمات در تراکتور بیش از آنکه منطقی باشد، احساسی است. مدیریت بحران و حمایت از مربی در روزهای بحرانی جایگاهی در فرهنگ مدیریت تراکتور ندارد که این اشتباه است. همه تیم‌های بزرگ وارد بحران می‌شوند و اگر قرار باشد در روزهای بحرانی سرمربی را برکنار کنند، مدیریت بحران دیگر جایگاهی در فوتبال نخواهد داشت. حمایت از مربی در روزهایی که نتیجه می‌گیرد، اصلاً معنی ندارد و حمایت زمانی معنی می‌دهد که تیم خوب نتیجه نمی‌گیرد. باشگاه این‌بار هم در صف بازیکنان ایستاد و سرمربی را اخراج کرد. همان‌طور که پیش‌تر توشاک رفت، لیکنز رفت، تقوی رفت، دنیزلی رفت و حالا هم علیرضا منصوریان، ...و این داستان در تبریز ادامه دارد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 3
    بنظر من زمان مناسبی بود. بنظر شما درست بود وقتی اقدام کنند که کار از کار گذشته باشد؟
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 3
    برای هواداران تراکتور انتخاب او خیلی عجیب بود. تراکتور مربی بزرگ در قواره اسمش میخواهد. مشکل دروازه بانی رو حل کرد بعد از سالها، مربی رو هم حل کنه عالی میشه. کاپیتانهای بزرگ در حد مربی داره ... پس مربی باید بزرگتر از کاپیتانهاش باشه. وگرنه شکست و حذف در انتظارش خواهد بود. این نکته ای است که مدیریت ازش غفلت کرده
  • افشین IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 3
    منصوریان نتیجه نمی گرفت او در دو و نیم ماه نتوانست تراکتور را جمع کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس