صفحه اینستاگرام تراکتور به حالت قبلی اش بازگشت

باشگاه تراکتور در طول ۵ سال گذشته رکورد تغییر سرمربی را بین همه تیم هایی که در لیگ برتر بودند و سقوط کردند شکست تا از این حیث هم نامش در جدول اولین ها ثبت شود!

سرویس ورزش مشرق – وقتی در صفحه دانشنامه آزاد در فضای "وب" دنبال ترین ها می گردید نام شهر تبریز هم به عنوان شهر اولین ها به چشم می خورد. در ابتدای این صفحه متن زیر نوشته شده است:

"بعضی از اولین‌های تاریخ ایران مانند اولین چاپخانه، اولین دانشگاه و شهرک دانشگاهی نه تنها در ایران بلکه در جهان، اولین دادگاه استیناف، اولین چاپ اسکناس، اولین شهرداری، اولین شهربانی، اولین سینمای عمومی، اولین کودکستان و اولین مدرسهٔ کَر و لال‌های ایران و اولین خیابانی که در ایران دارای برق شد، اولین سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در شهرداری‌های ایران در تبریز بوده‌ است".

با این پیش زمینه ذهنی و با مرور اتفاقات سال‌های اخیر در بحث باشگاه‌داری تبریزی ها در فوتبال، به ویژه لیگ برتر باید به تغییرات متعدد سرمربی در تیم آقای زنوزی یا همان تیم محبوب آذری ها اشاره کرد.

تراکتورسازی تبریز که در این یکی دو ساله پسوند "سازی" را از انتهای اسمش برداشته و همه این تیم را به نام "تراکتور" صدا می زنند به تازگی و به عنوان اولین تیمی که سرمربی اش را تغییر داد سنت سال گذشته اش را تغییر نداد و علیرضا منصوریان را در آستانه هفته ششم لیگ برتر اخراج کرد.

شاید این باشگاه و مدیران کم طاقتش تحت تأثیر هواداران پرشور این تیم به هیچ وجه طاقت نتیجه باخت و مساوی را ندارند و از سرمربیانی که برای تیم انتخاب می کنند تنها سراغ برد را می گیرند! هوادارانی که همواره دوست دارند تیم شان برنده باشد و گویی نتیجه ای غیر از برد در قاموس طرفداران پرشور این باشگاه وجود ندارد. در شرایطی که شیرینی، وقتی معنای واقعی اش را پیدا می کند که تلخی را هم چشیده باشید.

با این همه، آخرین باری که تراکتور یک فصل را با یک سرمربی به پایان رسانده است لیگ پانزدهم بوده است. فصلی که امیر قلعه نویی هدایت این تیم را در دست گرفت و البته همه می دانند که در چه شرایطی سرمربیگری این تیم را پس از ۵ فصل پذیرفت چرا که او در پایان فصل یازدهم با بدترین شکل ممکن از این تیم کنار گذاشته شد و هواداران تراکتور در سال ۱۳۹۱ بدرقه عجیب و غریبی برای او تدارک دیدند و قلعه نویی قسم خورده بود که دیگر به این تیم بازنگردد! اما سعید عباسی مدیرعامل وقت در تهران و در رستوران شخصی امیر قلعه نویی در تهران در بامداد یک شب تابستانی رأی او را تغییر داد و قلعه نویی در فضایی ملتهب با تدابیر ویژه امنیتی به تبریز برگشت.

او تا پایان لیگ پانزدهم سرمربی تراکتور ماند و تیم را برای فصل شانزدهم (۹۶-۹۵) بست ولی چندی نگذشت که تبریزی ها نتوانستند سنت همیشگی شان را کنار بگذارند و در سال ۱۳۹۶ یحیی گل محمدی را به تبریز بردند و تیم را به او سپردند. گرچه در همان سال ۱۳۹۶ هم نتوانستند با یحیی گل محمدی کنار بیایند و با اخراج یحیی ، این بار دستیارش مجتبی حسینی را سرمربی موقت تراکتور کردند!

تبریزی ها در فصل هفدهم سراغ یک مربی ترکیه ای رفتند و "ارطغرل ساغلام" را به خدمت گرفتند ولی پس از مدتی او را هم کنار گذاشتند و سراغ جان توشاک رفتند! مربی سرشناسی که خیلی ها از همان ابتدا وعده می دادند که چند هفته بیشتر نمی تواند خواسته های مدیران کم طاقت آذری را برآورده کند و اینطور هم شد و پس از او باشگاه تیم را به محمد تقوی سپرد تا در سال ۱۳۹۷ تقوی تیم را تا در دست داشته باشد.

تراکتور پس از قطع همکاری با تقوی در فصل هجدهم سراغ "ژرژ لیکنز" بلژیکی رفت و با این مربی لیگ را به پایان برد اما باز هم به دلیل عدم کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در تابستان سال ۱۳۹۸ و در آستانه لیگ نوزدهم سراغ مصطفی پاشا رفتند! دنیزلی هدایت این تیم را در دست گرفت و نتایج بدی هم کسب نکرد ولی عمر مربیگری او هم تنها تا پایان هفته سیزدهم ادامه داشت تا تراکتور فصل پیش اولین باشگاهی لقب بگیرد که سرمربی اش را عوض می کند.

بعد از دنیزلی احد شیخ لاری در هفته چهاردهم لیگ هدایت تراکتور را در دست گرفت ولی باز هم تبریزی ها برای هفته پانزدهم سراغ ساکت الهامی رفتند و البته توانستند با این مربی آذری لیگ را به پایان ببرند. اما الهامی که مورد اقبال عموم تبریزی ها بود هم نتوانست وعده قهرمانی به مالک پولدار تراکتور بدهد و او نیز در ابتدای تابستان کنار گذاشته شد تا این بار نوبت به مرد پر سروصدای استقلالی ها، علیرضا منصوریان برسد! ...که او هم با همه توانایی های فنی و فن بیان خوبی که دارد حتی با آذری حرف زدن در نشست خبری بین آذری ها هم نتوانست دلشان را بدست بیاورد و بیش از ۵ هفته در این شهر دوام بیاورد!

حضور ۱۱ مربی ظرف ۵ سال در رأس یک تیم فوتبالی اگر در دنیای توپ گرد بی نظیر نباشد ولی بسیار کم نظیر و نادر است. شاید تنها در برخی باشگاه های عربی حوزه خلیج همیشه فارس بتوان نمونه هایی از این دست را پیدا کرد ولی آنها هم که پولی بی حساب و کتاب برای فوتبال هزینه می کنند تا این حد در تصمیم گیری هایشان عجول، احساسی تحت تأثیر حرف دلال ها نیستند! دلال هایی که در رفت و آمد این مربیان حق دلالی شان را در همان ابتدای کار دریافت می کنند و کاری به کار دل هوادارانی ندارند که در سرمای استخوان سوز آذربایجان راه کوهستانی ورزشگاه یادگار امام تبریز را به عشق تیم محبوبشان طی می کنند.

ناگفته نماند؛ شاید تبریزی ها قصد داشتند در زمینه تغییرات سرمربی فوتبال هم اولین باشگاهی باشند که طی ۵ سال ۱۱ مربی برای تیم شان انتخاب کردند و البته مسعود شجاعی که به عنوان سرمربی موقت انتخاب شده، دوازدهمین سرمربی تراکتور در این ۵ سال لقب گرفت تا این آمار افزایش هم پیدا کند. البته اگر مربی بعدی تا آخر فصل دوام بیاورد و این آمار افزایش پیدا نکند!

این داستان درمورد مدیرعاملان باشگاه تراکتور هم صدق می کند و با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت می توان مشاهده کرد که این باشگاه ظرف یک دهه اخیر چندین مدیرعامل داشته است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • US ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    25 83
    باشگاه دولتی نیست حق داره خرج کنه باشگاه خصوصی هست
    • سیدمدی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      37 18
      دولتی نیستو خوب امدین یکی ازبزرگترین بدهکارای بانکی اقای زنوزیه
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 0
      خصوصی بودنش نمره مثبت دارد ولی این همه جابجایی در نیمکت سزاوار طرفداران دلسوز این تیم نیست./البته اگر طرفداران از این نوع مدیریت راضی هستند و آن را به صلاح خود می بینن ، دیگر حرفی نیست.
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    38 70
    اگه واقعا" مردی یه کمی هم از شاهکارهای تیم های مطرح تهرانی تعریف کن تا جایگاهت رو از دست بدی در ثانی به قول دوستمون تراکتور یه تیم خصوصیه و مثل بعضی از تیم های تهرانی شاهکاراش از بیت المال پرداخت نمیشه. زنده باد تراکتور
    • US ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      16 8
      میگه خصوصی انگار کارخانه تراکتور سازی از ارث عمه اش ساخته شد و از هوا بودجه گرفت
  • ايراني IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    28 75
    مثل پرسپوليس و استقلال شما جيره خوار پول تو جيبي مردم كه نيست تو چرا مي سوزي دارندگي و برازندگي.پول خودشه دوست داره آتيش بزنه تو را سنه نه.اگه خيلي مردي برو دست دزد پرسپوليس و استقلال گدا رو از جيب مردم و بيت المال بكش بيرون.اين دوتا باشگاه فكسني كم خرج مربي هاي خارجي زپرتي كردن و كم از جيب مردم به اونا جريمه دادن.پس در حيف و ميل بيت المال و جريمه دادن و كلاه سرشان رفتن هم اين دو تيم در دنيا اولين هستن و ركورددار.كجاي دنيا تيمي داريم كه با خرج بيت المال اداره بشه.در اين مورد هم ركورداريم
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      5 17
      تاییداست.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      29 14
      به عنوان یه استقلالی میگم دهنت رو ببند هر وقت یه دونه قهرمانی توی لیگ اوردی برای تیم های دیگه سخنرانی کن.
  • علی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 0
    چه راهکارهایی تراکتور به جا گذاشته
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    11 40
    از پول های بیت المال که به جیب تیم های طهرانی ریخته میشه چه خبر ؟؟
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      32 9
      تو از کدوم کشوری که داری پیام میدی که هنوز بلد نیستی تهران رو بنویسی
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      23 4
      ببند بابا.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 5
      ایران هستم برو تاریخ رو بخون قدیم طهران مینوشتن بی سواد چرا که اولین قوم ساکن در طاهرین بودن به خاطر همین اولش طاهران میگفتن بعدا شد طهران بعدا هم تغییر دادن به تهران
  • کاسیرگا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    11 23
    یک گزارشی هم در مورد بازیکن‌هایی تهیه کنید که حتی یک دقیقه هم بازی نکردند ولی پولهای هنگفتی گرفتند، یک نمونه بی نظیری از رکورد های استقلال پرسپولیس است
  • علی خان IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    11 43
    پرطرفدارترین تیم جهان نیست که هست ، افرین هر روز ی مربی بیار تست کن ،
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    18 31
    یاشاسین تراکتور
    • علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      33 18
      فقط یاشاسین پرسپولیس
  • جابر IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    13 5
    من به عنوان یه تورک طرفدار تراختور از این وضعیت ناراضی ام باید به علی منصوریان بیشتر وقت میدادن تو اخراج یحیی هم عجله شد الان پیروزی در فینال اسیاست با هدایت یحیی کلا مربی های وطنی بهترن واسه تراختور تا مربیان خارجی چون با فرهنگ فوتبال ایران اشناترن
  • ایرانی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 13
    استقلال و پیروزی باید مورد تفتیش و مواخذه قرار بگیرند.نه تراکتور.تیم خصوصیه و ب کسی ربطی نداره ک چجوری مدیریت میشه. فعلا جلوی چپاول بیت المال و قهرمانی های با لابیگری و پارتی بازی و ناحق دوتا تیم طهرانی رو بگیرید بعد برسید ب همسایه ها
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 12
    بله ما رکورد ها رو جابه جا میکنیم تا تیمای وزارت بسوزن
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 1
    خخخخ
  • پرسپولیسی IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 3
    انشاا... تا ده سال آینده همین روند ادامه بدد شایدم سالی۴مربی
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 1
    همه این باشگاه ها از بیت المال دزدی میکنند چه دولتی مثل استقلال و پرسپولیس چه مالک خصوصی که کنج باریده بر سرش چه کارخانه های دولتی که حقوق کارگر را میخورند و...
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 2
    توی شهر شما کرونا نیامده؟؟؟ یا شما خیلی قوی هستید کرونا از شما میترسه ؟؟
  • کارشناس IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 2
    عوضش پرسپولیس رکورد مدیران باشگاهی را شکسته است. تیم تراختور نه تنها تیم محبوب بیشتر ایرانیان است بلکه اوازه ان جهانی شده است. مربی که لیاقت نداشته باشد باید عوضش کرد .
    • علی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 8
      ما الان کرمانیم شهرهای فارسی چکارشون به تراکتور؟ اونم تیمی که هواداراش خودشونو ایرانی نمیدونن باپرچم کشورای دیگه میان استادیوم
  • RU ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 1
    یاشاسین تراختور
  • م IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 0
    مشکل تراکتور اینه چیزی ک میخواد نیست و فشار پشتش هست برای همین همیشه میره ب حاشیه
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    5 0
    تیم پیروزی ..مفت خور بیت المال ..
    • علی IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      0 2
      باید واقع بین بود با انگ ودروغ بستن به تیم های استقلال وپرسپولیس ایرادات باشگاه و رفتار خود راتوجیح نکنید
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    یعنی شهرهای فارس هموطن ترک و آذری نداره آقای علی؟ برو کمی تاریخ بخون بعد راجع به ترکهای ایران نظر بده... در ضمن با پرچم کدوم کشورها؟؟؟ وطن پرست ترین قوم ایران بازم آذریها هستند دوست عزیز، و از لحاظ تماشاگر پنجم جهان هست و این جز افتخارات ایران ماست.
  • یاشا تیراختور IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    تیمچه پیروزی منطقه سی شهرستان تهران و حومه
  • پرسپولیس IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 1
    داره میسوزه نه تراکتور؟
  • GB ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 1
    شما کیروش یا برانکو رو بیاری این تیم کمتر از سه ماه اخراج میشه. این باشگاه اساسا شخصیت حرفه‌ای نداره و استخوان‌دار نیست. با این شیوه هیچ مربی برجسته و نام‌داری هدایت این تیم رو نمی‌پذیره مگر با پول‌های هنگفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس