کد خبر 1154015
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

شمار قربانیان کرونا در آلمان برای نخستین بار ظرف یک روز از رقم ۵۹۰ نفر گذشت.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، روز چهارشنبه شمار قربانیان بیماری کرونا در آلمان برای نخستین بار ظرف یک شبانه روز از رقم ۵۹۰ نفر گذشت.

در همین بازه زمانی، ۲۰ هزار و ۸۱۵ نفر به این بیماری ویروسی مبتلا شدند که تعداد کل مبتلایان در این کشور اروپایی را به رقم یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۵۲۴ نفر رساند.

بیشتر بخوانید:

ابتلای جهانی به کرونا از ۶۹ میلیون نفر عبور کرد

مردم تبلیغات تور واکسن کرونا را باور نکنند

عکس/خش خش پاییز خس خس کرونا

تزریق واکسن کرونا فایزر در پی بروز حساسیت شدید متوقف شد

در واقع، رکورد جدید قربانیان کرونا مسئولان بهداشت و سیاستمداران آلمانی را بسیار نگران کرده است، به ویژه آنکه شیوع کرونا در خانه سالمندان رو به افزایش است.

موسسه ویروس شناسی روبرت کخ آلمان می‌گوید که آمار قربانیان در مقایسه با هفته قبل ۱۰۳ نفر افزایش یافته است. چهارشنبه هفته گذشته (دوم دسامبر) ۴۸۷ نفر ظرف یک شبانه روز جان باختند.

اما این افزایش تنها به شمار قربانیان کرونا مربوط نیست، بلکه نرخ ابتلا به این ویروس نیز افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته ۲۰ هزار و ۸۱۵ نفر به ویروس مبتلا شدند، در حالی که رقم مبتلایان در هفته پیش ۱۷ هزار و ۲۷۰ نفر بود.

به این ترتیب، آمار کل مرگ و میر کرونا در آلمان روز چهارشنبه ۹ دسامبر (۱۹ آذر) به ۱۹ هزار و ۹۳۲ نفر رسید.

انستیتو کخ نرخ ابتلا به ویروس را در روز چهارشنبه ۹ دسامبر حدود یک و نیم درصد اعلام کرد. این نرخ بدان معناست که هر ۱۰ فرد آلوده به ویروس می‌تواند به طور متوسط نزدیک به ۱۵ نفر دیگر را مبتلا کند.

با توجه به رشد جهش‌وار ویروس کرونا، «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان تشدید محدودیت‌های کرونایی را ضروری دانسته است.

وزیر بهداشت آلمان همچنین اعلام کرده است به احتمال بسیار در ابتدای ژانویه ۲۰۲۱ نخستین گروه «در معرض خطر» و همچنین بخشی از کادر بهداشت و درمان این کشور واکسینه خواهند شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    مگر نه اینکه روسیه داره به مردمش واکسن کرونا تزریق می کنه ؟ خب آلمان که اینقدر کشور ثروتمندیه و اینهمه برای بهداشت و درمان کشورش خرج می کنه ، پس چرا نمیره از روسیه واکسن بخره ؟! پس معلوم میشه واکسنهای روسی کرونا آشغالند . من که عمرا هیچ واکسنی بزنم چه خارجیش چه ایرانیش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس