ائتلاف سعودی مدعی انهدام دو فروند قایق نیروهای یمنی شد

ائتلاف سعودی ادعا کرد که دو فروند قایق بمب گذرای شده از سوی نیروهای جنبش انصارالله یمن را در استان الحدیده (غرب) واقع در ساحل دریای سرخ منهدم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سرتیپ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد پنجشنبه گفت: نیروی دریایی ائتلاف عصر چهارشنبه با زیر نظر گرفتن تلاش شبه نظامیان حوثی پی برد که آنها قصد دارند عملیاتی را در جنوب دریای سرخ با استفاده از دو فروند قایق بمب گذاری شده انجام دهند.

وی افزود: این ۲ قایق بمب گذاری شده که تهدیدی برای امنیت منطقه ای و بین المللی و مسیرهای حمل و نقل دریایی و تجارت جهانی بود، منهدم شد.

نظامی سعودی ادعا کرد که حوثی ها از استان الحدیده به عنوان محلی برای شلیک موشک های بالستیک، رهاسازی هواپیماهای بدون سرنشین و هدایت قایق های بمب گذاری شده و قابل کنترل از راه دور استفاده می کنند.

وی همچنین نیروهای یمنی را به کاشت مین های دریایی و نقض قانون بین الملل و مفاد توافقنامه استکهلم درباره آتش بس در الحدیده متهم کرد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز از جمله اجرایی شدن آتش ‌بس در الحدیده دست یافتند؛ اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های ۲ طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است. 

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

عربستان به همراه امارات متحده عربی و برخی کشورهای دیگر عربی ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها، هزاران شهروند یمن که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس