سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت گفت: با دستور صریح رئیس جمهور بحث تامین واکسن از خارج از کشور علی رغم تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود و گره‌های واردات آن گشوده می‌شود.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزوینی در خصوص آخرین وضعیت غربالگری و پایش بیماران کرونا در کشور توضیح داد: از عزیزانی که در استقرار طرح محله محور به عنوان یک طرح مهم کشوری بر مبنای هر خانه یک پایگاه سلامت ما را همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم و خوشبختانه در این طرح دستاوردهای بسیار مهمی از این طرف داشتیم و توصیه می کنم مردم و مسوولان میزان مشارکت و همدلی را بالاتر ببرند تا در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت تعداد سفیران واقعی سلامت را تکمیل کنیم.

ببینید:

فیلم/ وزیر بهداشت: واکسن کرونا به زودی وارد می‌شود

وی با بیان اینکه در گذشته شاهد مرگ‌های پانصد نفر در روز بودیم اظهار داشت: برای ما مرگ یک شهروند در هر کجای دنیا، جای ملال غصه و اندوه دارد چه برسد به اینکه هم وطنانی را از دست بدهیم و متاسفانه همین امروز بیش از ۲۹۰ خانواده را داغدار می‌بینیم.

نمکی ادامه داد: اولین دستاورد طرح شهید سلیمانی کاهش ورودی به بیمارستان‌هاست و به طور متوسط ۳۰ درصد از تخت‌های مشغول ما برای خدمت به بیماران کرونا کمتر از قبل اشغال می‌شوند و همین موضوع باعث شد مدافعان سلامت وقتی برای تنفس داشته باشند.

نمکی با بیان اینکه امروز تعداد تست‌های ما به ۷۰ هزار در روز رسیده است ابراز امیدواری کرد: طی روزهای آینده با تست‌های سریع این رقم به ۱۰۰ هزار تست برسد و با این اقدام باعث می‌شود بیماران کمتری روانه بیمارستان شوند و علیرغم برآوردهای سازمان های بین المللی که می‌گفتند در این روزها ما باید مرگ بالای ۱۱۰۰ نفر را تجربه کنیم شاهدیم که این رقم به ۳۰۰ رسیده که با همت عزیزان این رقم نیز کاهش خواهد یافت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در روز اول آذرماه ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز قرار داشتند و ۲۰۸ شهر نارنجی و ۸۰ شهرستان نیز در شرایط زرد بودند گفت: در یازدهم آذرماه ۶۴ شهر در وضعیت قرمز ۲۷۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۰۵ شهر در وضعیت زرد قرار داشتند و در روز دهم آذرماه خوشبختانه با همدلی و وفاق مردم و ایجاد محدودیت ها شهرستان های قرمز ما به رغم ۳۴ رسیده و ۲۶۰ شهر ما در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همکاران ما از دانشگاه‌های علوم پزشکی به کمک ما آمدند اظهار داشت: سامانه‌ای طراحی شده است که از آن طریق می‌توانیم استان‌ها و وضعیت آنها را به صورت بروز مشاهده کنیم. به طور مثال در استان کرمان شهر راور به عنوان یکی از شهرستان های قرمز پر خطر به شمار می‌رود و این رصد هوشمند این امکان را به ما می‌دهد که برای اعمال محدودیت‌ها شهر هدف را انتخاب کنیم و برای سایر شهرها محدودیت لحاظ نکنیم تا کسب و کارهای آنها با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: بزرگترین اضطراب ما و همکاران ما بحث عادی انگاری است و هرچه نقشه به سمت رنگ زرد و به سمت رنگ سفید پیش برودنگرانیم با افزایش روحیه عادی انگاری مواجه شویم، برای تسلط به این بیماری و رهایی از چنگال آن باید فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها مد نظر قرار بگیرد.

نمکی تصریح کرد: متاسفانه روستاهای پاک ما در استان‌های شمالی متاثر از بیماری شدند و این نگرانی در گذشته برای ما وجود داشت، در گیلان شاهد گرفتاری های تازه هستیم و زنجیره سرسبز شمالی با ویروس کرونا مه آلود شده است. برخی استان‌های دیگر متأثر از استان‌های شمالی هستند رفت و آمدها به استان های شمالی باعث  شروع بیماری در سایر شهرها می‌شود، همکاران استان‌های جنوبی ما باید دو مقوله را رعایت کنند اول اینکه با فرونشست آب ممکن است شاهد بروز بیماری‌های روده‌ای باشیم و تردید ندارم که امسال این موضوع نیز مدیریت می شود و پس از آن نیز در این شرایطی که مردم به دلیل سرمای هوا در منازل هستند باید مدریت کرونا مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با دستور صریح رئیس جمهور بحث تامین واکسن از خارج از کشور علی رغم تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود و گره‌های واردات آن آن گشوده خواهد شد. به زودی واکسن های وارداتی برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد خواهد شد. همچنین در آینده بسیار نزدیک واکسن داخلی به عنوان افتخار ملی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    25 2
    مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری از عرفای به نامی است که از وجود نازنین امام زمان(عج) یک دعایی را شنیده و نقل می‌کند که حضرت به من فرمودند هر وقت به بن‌بست رسیدی این دعا را بخوان: يا مَنْ اِذا تَضايَقَتِ اْلاُمُورُ فَتَحَ لَها باباً لَمْ تَذْهَبْ اِلَيْهِ اْلاَوْهامُ، صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَافْتَحْ لِاُمُوريَ الْمُتَضايَقَةِ باباً لَمْ يذْهَبْ اِلَيْهِ وَهْمٌ يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ. اي آنکه پس از بسته شدن کارها راه گشايشي مي‏گشايد که اوهام بدان راه ندارد، بر محمد و خاندانش درود فرست و براي اموري که مرا در تنگنا قرار داده راه گشايشي قرارده که انديشه ‏اي بدان راه ‏ندارد، اي مهربانترين مهربانان.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      9 2
      آمین یا رب العالمین
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    37 2
    هزاران آمریکایی روزانه می میرند اما حکومت شان برای ایران آمپول های هفت میلیون تومنی برای بهبودی کرونا می فرستد آیا باید باور کنیم که آمپول ها خوب شان می کند؟ من که اعتقاد دارم می کشد.
    • رضا IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      4 25
      از کجا معلوم مال امریکاس مال چین نیست دوم تو نزن قرار نیست برا مردم تصمیم بگیری
    • عبدالله مومن IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      31 4
      وقتی واکسن داخلی وجود دارد چرا پولمان را به دشمنی دهیم که سابقه ورود ایدز به کشور ما را دارد؟!
    • یاسر IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      4 27
      واکسن ایرانی تا خرداد اماده نمیشه و هنوز میزان موفقیتش و تست انسانیش مشخص نشده یعنی مردم تا اون موقع کشته بشن؟ چرا چون به همه دنیا شک دارین؟ فرانسه شکی نیست جنایت کرد در خون الوده ولی چه اشکال داره از چین و روسیه وارد شه
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      31 0
      آقای وزیر چه می کنید؟! از واردات واکسن حرف می زنید مگه ما تحریم دارویی نیستیم، چرا واکسن ها رو آزاد کرده اند،
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      31 2
      آقا رضا، بجز ایشون منم واکسن غربی رو عمرأ بزنم، زیاد بی بی سی نگاه نکن برات خوب نیست!!
    • حسین رضا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      15 1
      احسنت.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      20 0
      بنظرم باید مدتی صبر کنیم. دولتی که شعار حول نشید میده، اول خودش این شعار رو اجرا کنه و احساسی نشه. اجازه بدید واکسن فایزر یا هر واکسن دیگه ای تست بشه در کشور های دیگه ، حالا ما یه ماه دیر تر واکسیناسیون رو شروع کنیم. چه کنیم گاهی اوقات باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کرد
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    35 0
    گروه های آسیب پذیر این بار با وکسن های فرانسه تعدادشان کم خواهد شد #فرانسه #ایدز #فابیوس
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    33 0
    الان این کاری که شما دارید برای ورود واکسنهای مشکوک و ردیابی هوشمند انجام میدید اسمش چیه این همون نظم نوین جهانی نیست؟
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      23 1
      استاد این چیزهایی که شما میفرمایید برای فهمیدنش شعور لازمه که در وجود غربگدا و اصلاحاتچی یافت می نشود جانم!!!
    • JP ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 1
      توهم! شما برو انگلیس بزن.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    25 1
    واکسن های خارجی برای مسولان وخانواده هاشون مافقط واکسن ساخت ایران رو خواهیم زد
    • یوسف IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      24 1
      آره! اول مسؤلین دولتی و خانواده هاشون و همه کدخداپرستان واکسن وارداتی رو بزنن!؟ بعد به ملت که رسید ایرانیشو استفاده می کنیم اگه نیاز شد!!
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      26 1
      آقا یوسف، دمت گرم موافقم! هروقت زورکی شد ایرانیشو میزنیم!!
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    25 0
    به ما داروی بیمارهای سرطانی و پروانه ای و دیابت و ... نمیدانند میگفتند تحریمیم و تحریم داروئی کرده بودند حالا میخوان واکسن کرونا بدن میدونید چرا چون این واکسن بنیاد بیل گیتس که برنامه دارن جمعیت جهان رو کاهش بدن جالا چطوری مثل این واکس DNA رو بعد از تزریق دچار تغییر میده و افرادی که سیستم ایمنی بدنشون ضعیفه از بین میبره حالا چرا عجله میکنن این واکسن رو بگیرن و اونا هم سریع دادن داروی امام کاظم خودمون بهترین دارو برای کروناست
    • BE ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      17 0
      آفرین -- این دولت با مافیای غرب خیلی رفیقه -- ان ازبی فرجامش و این هم از تاج ملکه !!
  • GB ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    20 0
    بعد از اسلحه دارو پر سود ترین کالای تجاری است. چون با جان مردم هم در ارتباط است .بسیار استراتژیک و مهم هم هست. بهمین خاطر تولید و تجارت دارو بطور تقریبا کلی در غرب در دست صهیونیست ها است. این صهیونیست هم در سیاست و هم در راس قدرت در همه غرب دخالت می کنند. حتی در انتخاب رواسای جمهور . هیا هو کرونا نیز شای در این ارتباط باشد. کرونا و اغلب بیماری های دیگر را فقط با کاهش التهاب مزمن می توان پیشگیری و از مرگ جلوگیری نمود
  • حسن سلیمی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    16 0
    آمریکا از نقطه نظر نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رو به افوله اما در حوزه حاکمیت سایبری و در مقوله هایی مانند شبکه های اجتماعی و جنگ های اطلاعاتی و رسانه ای هنوز حرف اول رو تو جهان میزنه. به نظر من تولید واکسن کرونا و سناریوهای پس از اون می تونه در جهت تثبیت این حاکمیت برای آمریکا یا هر دولت پنهانی باشه که به فضل الهی نقشه هایشان نقش بر آب است.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    19 0
    لعنت بر امریکا و واکسن اش
  • SE ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    23 0
    واکسهای ارسالی به ایران چه بسا عوامل تغییرات ژنتیکی و مشکلات باروری و وراثتی در ژنوم سلولهای جنسی پدید آورند. دشمنانی که دانشمندان مارا در برابر دیدگان جهانیان ترور میکند، از ترور نسل آینده نخبگان و دانشمندان و کادر درمان و نظامیان ما از طریق واکسن به ظاهر نجات بخش ابایی ندارد
  • FR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    36 0
    یه هم وطنی برای و اکسن ایرانی یه رهکار جالبی داده گفته برای آزمایش واکسن اول مسئولین بزنند اگه ایمن بودملت خوب میشن واگه مردن ملت ایمن میشن
  • FR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    27 0
    اگه الان بود خودش هم از ویروس کرنا میمردخداوند به بشر عقل علم داده تا راه درمان وحل مشکلاتش را با تلاش وکوشش و پیدا کنه برای همین هم بود که گفت احسن الخالقین
    • جواد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      2 0
      آفرین
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    21 0
    به نظر من اول باید رئیس جمهور ووزیراش بزنند تا مردم مطمئن شوند بعد ملت
  • DE ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    18 0
    امید میره که اینبار دیگه از فرانسه فراورده دارویی وارد نکرده باشن. هر چند که از بنفش ها بعید نیست.
  • خلیلی IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    14 0
    بالاخره نفهمیدیم این واکسن تولید میشه یا وارد میشه
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 1
    نياز به توضيح و اعتماد سازي بيشتري هست.
  • حبیب IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    33 0
    اول دستور اکید رئیس جمهور مسئله دارد در ثانی مافیای واردات دارو واز همه مهمتر دارو نمایی که هیچ جا جواب نداده
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 1
    چقدر خوش خیالید واکسن کرونایی یا از روسیه است یا چین که هر دوی اینها هنوز مراحل بالینی واکسن شان کامل نشده و سازمان بهد اشت جهانی هنوز تایید نکرده روسیه وچین به مردم خودشان اهمیت نمیدهند ما که جای خود داریم
    • BE ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      18 1
      سازمان بهد اشت جهانی = مافیای غرب
    • کوهرنگ IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      23 0
      مگه فکر کردی بهداشت جهانی کیان؟همون مزدوران آمریکا هستند مثل مزدوران آژانس انرژی اتمی!داروی ضد کرونای ایرانی را بچسب !
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    13 0
    ما این واکسن نمیزنیم مردن بهتر از اعتماد به ایناس
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    23 0
    باتوجه ب اینکه کاملا برای جهان روشنه که این کرونا ساختگیه حالا برچه اساسی میشه ب واکسنش اعتماد کرد.‌..؟!!!
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    11 0
    خدا به خیر کنه
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 14
    درود بر شرفت دکتر نمکی درد بلات بخوره تو سره کسانی که برایت مانع تراشی میکنه I love you درود بر شرفت که
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    27 0
    اول باید واردکننده ها وخود دولت وشخص رئیس جمهور ومعاونانش وهمچنین وزارت بهداشت و وزیر ومعاونانش در برنامه زنده تلویزیونی که همزمان ازهمه شبکه ها پخش شود ،زیر نظرنظارت گروهی افراد امین وبی طرف وانتخاب شده وتاییدشده توسط هرسه قوه ،تزریق کنن وبعد توزیع بشه!
  • مژگان جعفری خواه یکتا IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    ﷽ باسلام وعرض ادب احترامااینجانب مژگان جعفری خواه یکتابه استحضارمی رساندمسئولین محترم واکسن بیماری کرونانبایدبه خانواده های افرادی که برای دوره آموزش ساخت واکسن بیماری کرونابه خارج ازکشوراعزام شدنداطلاع رسانی کنندودرخانواده هاایجاداسترس ونگرانی نکنندباتشکر فرستنده:مژگان.جعفری.خواه.یکتا ۹۹/۰۹/۲۰ ۰۴:۳۱
  • CA ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    5 1
    آنقدر شلوغش کردند واکسن ما همه دنیا رو شگفت زده می کنه ما که شگفت زده شدیم توانستید اجازه واردات بگیرید ،بقیه اش هم کشک بود
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    24 0
    یادم به خون های ایدزی و موش های آزمایشگاهی افتاد.
  • تسنیم IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    14 0
    پورسانت واردات واکسن در جیب چه کسی میرود؟واکسن مینو محرز هنوز مجوز تست انسانی نگرفته هم جایزه دارد هم بیمه است وهم دیه میدهدوامیوار است که تا خرداد 1400 اماده شود اما واکسن دکتر فخری زاده در حال انجام تست انسانی است
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    28 0
    شایع شده که قصد دارند با ورود ریز تراشه هایی از طریق واکسیناسیون بشریت رو مسخر صهیونیست ها بکنند البته مسئولین ما که درس خونده خارجند ظاهرا قبلاواکسینه شدند چون همه اعمال و رفتارشون در همین جهته!!نظر شماچیه؟
  • حامد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    واکسن های خارجی مخصوصا غربی، خودش بیماری زاست، اگه واسه ما انحصارا آلوده نکنن. خود هیات دولت (و خانواده) از این واکسن تزریق کنن تا بتونن بیان وسط میدون. دست و پای هرکسی که بخواد ایران رو باز هم بیشتر مورد حجمه بیولوژیک قرار بده، بشکنه بدون امکان بهبود!
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    ترامپیسم و دل رحمی به مردم ایران؟؟؟ بایدنیسم و کمک به مردم ایران؟؟؟ پس مردم خودشون چی؟؟؟؟
  • م IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 0
    واکسن ایرانی کرونا انشاالله به زودی تولید میشه وبه کوری چشم دشمنان وبه روکم کنی هم وطنهای غرب زده جواب میده واین موفقیت از لطف خدا وعنایت خاصه امام زمان (عج الله) وازدعای خیر رهبر عزیزمان میباشد
  • یزدی IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 0
    داروهای دیگه تجریم اما این دارویی که هیچ جا ازمایش نشده راحت وارد کشور بشه
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    4 0
    واکسن کرونا ایرانی به حق خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده و تمامی شهیدان ‌و دعای امام زمان ‌ و رهبر عزیزمون به زودی زود ساخته میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس