افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان در دوران ترامپ - کراپ‌شده

بررسی‌های جدید یک دانشگاه آمریکایی نشان می‌دهد شمار کشته شدگان غیرنظامی در افغانستان ناشی از حملات هوایی نیروهای آمریکا در زمان رئیس جمهوری «دونالد ترامپ» افزایش چشمگیری یافت.

به گزارش مشرق، بررسی‌های جدید «دانشگاه براون» نشان می‌دهد شمار کشته شدگان غیرنظامی در افغانستان ناشی از حملات هوایی نیروهای آمریکا در زمان رئیس جمهوری «دونالد ترامپ» و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ افزایش یافت.

گزارش «پروژه بررسی هزینه‌های جنگ» دانشگاه براون نشان می‌دهد که شمار غیرنظامیان کشته شده در حملات هوایی آمریکا  از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ حدود ۳۳۰ درصد افزایش یافت.

در این گزارش آمده شده است که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، ۵۸۲ غیرنظامی افغانستانی بابت حملات نیروهای آمریکا و حتی قوای دولتی افغانستان کشته شدند. این رقم از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، ۹۵ درصد افزایش یافت  و سالیانه به طور میانگین ۱۱۳۴ نفر کشته شدند.

سرهنگ «سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکا و افغانستان در بیانیه‌ای این گزارش را رد کرده است.

چندی قبل نیز گزارشی منتشر شد که نشان داد  نیروهای ارتش آمریکا مستقر در افغانستان تنها در ماه سپتامبر  ۱۱۱۳ مورد حمله در این کشور انجام دادند. حملات هوایی آمریکا در افغانستان تاکنون جان زنان و کودکان بسیاری را در این کشور گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس