به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای ربیعی سخنگوی دولت امروز گفت "مذاکرات برجام، از دیدگاه ما اساسا تمام شده است. تنها مسئله باقی مانده، بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات‌شان مطابق توافق انجام گرفته است؛ این موضوع پیچیده‌ای نیست".

آقای ظریف وزیر خارجه هم امروز  در توییتی به زبان عربی نوشت "برخی کشورهای همسایه از غرب درخواست کرده‌اند که بخشی از روند مذاکره با ایران باشند. ما با غرب در خصوص منطقه مذاکره نمی‌کنیم. مشکل اصلی، مداخله های آنان است".

بسیار خب! اگر برجام، توافق منعقده است و مذاکرات  پایان یافته، و اگر با غربِ مداخله گر درباره منطقه مذاکره نمی کنیم -که هر دو، حرف درستی است- پس آقایان روحانی و واعظی و ظریف و ربیعی و آشنا و...، چرا چند هفته است پالس مذاکره برای بایدن می فرستند و به منتقدان ناسزا می گویند؟!

دو دولت اوباما و ترامپ، برجام را زیر پا گذاشتند و اجرا نکردند. بایدن نیز، هم پیاله اوباما و معاون وی بوده است و قطعا تحریم های نفتی و مالی و بانکی را بر نخواهد داشت. او اگر بخواهد به برجام برگردد، باید تحریم های ویزا، آیسا، سیسادا و کاتسا را لغو کند. اما نه می خواهد و نه می تواند.

بنابراین، مشکل آمریکا، نه مذاکره، بلکه بی ارادگی برای انجام تعهدات است. یا اگر درست تر بگوییم، قصد او از برجام، تداوم فشار و محدود کردن قدرت مانور ایران است، و نه کاستن از فشار تحریم ها. این واقعیت را باید فهمید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    16 1
    ها ا ای از افعال معکوس بیده! اسمش دیپلماسی ویرانگر بیده!!!
  • T GB ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 6
    اگر در داخل موج منفی نفرستن میشه همکار کرد
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      2 0
      البرجامُ ماالبرجام و ماادراک ماالبرجام؟!
  • مهدیان IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 1
    بله اقای ایمانی عزیز مذاکره بد نیست مشکل این برجام!ه
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    4 0
    مذاکره با اهرم ارعاب، فشار، بکش، بکش مخالفان و تطمیع موافقان دیگه چه جور مذاکره تحقیر آمیز و عجیب غریب و پیچیده ایی هستش؟ مذاکره ارباب و رعیت؟ آخرش معلوم است! معمولا مذاکره با قدرت های خود کامه چندان روشن نیست چرا که پیمان شکنی می کنند هر زمان که اراده کنند و وقتی هم کنار می آیند معلوم نیست چه نقشه ایی در سر دارند، هر کشوری باید حساب کار خود کند، متضرر نشود به هر حال آنها تا به حال سعی کرده اند هر چیزی را از مردم ایران دریغ کرده و روزگار مردم ما را به واسطه فریب خوردگان سیاه و تلخ کنند و حتی به شادی و آرامش و خوشبختی آنها رحم نکرده و منابع مالی ملت را به گمک و به واسطه خیانتکاران داخلی دزدیده و به کشورهای خود منتقل کنند و پیوسته با فریبکاری به دنبال شکست و نابودی مردم بوده اند و دعاوی آنها جز به خیانت نینجامیده پس بدون حسن نیت این تحقیر آمیز است و قابل قبول نیست یک کشور وارد مذاکره ایی بشود که از دو سر ببازد؛ یعنی چه مذاکره کند چه نکند تفاوتی در حال و روز مردمش نکند به جز انگشت شماری اشرافی و یک قدرت به کمک فریب خوردگان خودکامگی کند و به تماشای مرگ آن مردم مستاصل بنشیند این شیطانی است و عاقبتی ندارد مقاومت، تعقل و تفکر و دور اندیشی و صبر بر سختی ها، تلاش و مبارزه با مشکلات و امید برای پیروزی تنها راه سعادت مردم ایران است اگر بدخواهان و نادانان و هوسرانان داخلی بگذارند.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    4 2
    امان از دوریی!!!
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 2
    اصولا ما دوست داریم در تمامی مسایل کشور اصلاح طلبان رو به زیر خاک بکشیم حتی اگر کارشون درست باشه
  • رضا IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    عاخه تو عمو جان ، سر پيازى يا ته پياز كه دم به ساعت اظهار نظر ميكنى ؟! مملكت چهار نفر بزرگتر داره ، هركى از خونه قهر ميكنه براى دولت خط و نشون ميكشه . اينها به كنار ، الان دولت دوست و برادر چين هم قد علم كرده براى ايران ، آغايون چرا خود را به ناشنيدن مى زنند ؟! ميگه برجام كافى نيست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس