خطر جدی برای ورزش ایران/ کاهش اوزان وزنه‌برداری در المپیک پاریس + جدول رشته‌ها

با اعلام کمیته بین‌المللی المپیک وزنه‌برداری با کاهش چند وزن در بازی های پاریس مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، کمیته بین‌المللی المپیک در نشست امروز خود که به صورت مجازی برگزار شد در خصوص برنامه‌های بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تصمیم‌گیری کرد.

بر اساس اعلام IOC، چهار رشته موج‌سواری، اسکیت بوردینگ، حرکات موزون و ورزش‌های صعودی در بازی‌های المپیک پاریس حضور خواهند داشت. برای نخستین بار در این بازی‌ها ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان را زنان و ۵۰ درصد مردان تشکیل می‌دهند.

برنامه بازی‌های ۲۰۲۴ برای ۳۲۹ رویداد ورزشی تعیین شده این در حالی است که ۳۳۹ رویداد در بازی‌های المپیک توکیو شرکت می‌کنند.

وزنه‌برداری بیشترین کاهش را در سهمیه‌بندی داشته است و ۴ دسته از برنامه پاریس حذف خواهد شد. در بازی‌های ۲۰۲۴ مسابقات وزنه‌برداری در ۵ دسته زنان و ۵ دسته مردان برگزار می‌شود.

۲۶۰ سهمیه وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۱۶ ریو به ۱۹۶ سهمیه در بازی‌های توکیو رسید، این در حالی است که تعداد سهمیه‌ها در بازی‌های پاریس به ۱۲۰ سهمیه کاهش پیدا کرده است. کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد این برنامه‌ریزی به معنای قطعی بودن حضور وزنه‌برداری در المپیک پاریس نیست.

بوکس رشته دیگری است که با کاهش زیادی از سهمیه در بازی‌های پاریس مواجه شده است. فدراسیون جهانی این رشته در حال حاضر به خاطر مسائلی که داشته در حالت تعلیق به سر می‌برد.
 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس