کد خبر 1152293
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
نفت نمایه

کارشناس مسائل نفتی گفت: سهم صادرات نفت حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه درنظر گرفته شده است که با توجه به دوری ایران از بازارهای رسمی نفت و مازاد عرضه در بازار، تحقق صد در صدی آن در هاله‌ای از ابهام است

به گزارش مشرق، رضا مقیمی، کارشناس مسائل نفتی با اشاره به سهم نفت در  بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در بودجه کشور سهم در آمدهای نفتی، ۲۵ درصد و معادل ۱۹۹ هزار میلیارد تومان است که می‌توان آن را به نشانه‌ای از امیدواری دولت به پایان تحریم‌های نفتی عنوان کرد و از سوی دیگر احتمال پیش فروش نفت نیز وجود دارد امری که به دلیل عدم استقبال جامعه در دور گذشته به سرانجام نرسید.

بیشتر بخوانید:

عرضه فرآورده‌های هیدروکربوری در بورس انرژی

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: سهم صادرات نفت نیز حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در نظر  گرفته شده است که با توجه به دوری ایران از بازارهای رسمی نفت و مازاد عرضه در بازار،  تحقق صد در صدی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی افزود:البته افزایش تقاضا در بازار نفتی متاثر از  عوامل دیگری مانند تولید انبوه واکسن کرونا و بهبود وضعیت اقتصادی در کشورهای پیشرفته است و باید منتظر ماند و بازارهای نفتی به چه میزانی تقاضا برای خرید نفت خواهند داشت.

مقیمی عنوان کرد: در شرایط فعلی و با کاهش‌های اعمال شده از سوی سازمان اوپک پلاس شرایط برای ورود دوباره به بازار نفت و فروش به میزان سابق بسیار سخت شده، برخی از خریداران نفت ایران اقدام به تهیه نفت از کشورهای دیگر، کردند با این وجود مشتریان سنتی ایران شامل چین و  هند می‌توانند جریان ورود ایران را به بازار نفتی تسهیل کنند.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: قیمت نفت در بودجه سال آینده نیز ۴۰ دلار به ازای هر بشکه در نظر گرفته شده است که با توجه به شرایط فعلی و امیدهای فراوان در خصوص کشف واکسن کرونا بسیار به شرایط واقعی بازار نزدیک است.

وی افزود: به طور میانگین سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی ۴۸ درصد بود که این رقم در سال آینده به ۲۰ درصد رسیده است که می‌توان به این تصمیم را ناشی از کمبود نقدینگی دولت عنوان کرد، اما باید در نظر داشت این ارقام می‌تواند در ماه‌های آینده تغییر کند و یا برخلاف پیش بینی برخی از آنها محقق نشود.

مقیمی بیان کرد: با توجه کشف واکسن کرونا و نتایج امیدوار کننده و از سوی دیگر امید به برداشته شدن تحریم‌های نفتی برای سال آینده می‌توان به بازار انرژی امیدوار بود و تاثیرات این مهم بر بازارهای ایران بسیار چشمگیر خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    بهترین گزینه با توجه به تحریم ایران ساخت پالایشگاههای متعدد با سرمایه های سرگردان مردم و پالایش نفت خام و فروش فراورده های نفتی به همسایه ها در قبال دلار نقد می باشد تا هم نقدینگی جامعه جمع گردد و هم ارز مورد نیاز کشور تامین شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس