در تولید 4 قلم کالای اصلی مرتبط با کرونا به خودکفایی رسیدیم

وزیر صمت در پایان نشست کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در چهار قلم کالای مهم مربوط به تجهیزات مبارزه با کرونا که وزارت صمت مسئول بوده است، به تولیدات خوبی رسیده ایم

به گزارش مشرق به نقل از شاتا، "علیرضا رزم حسینی" با بیان این مطلب افزود: در تولید ماسک مازاد داریم و تولیدکنندگان تقاضای صادرات دارند و مجوز صادرات با تقاضای وزارت بهداشت در صورت مازاد نیاز داخلی داده می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه تولید ونتیلاتور نیز دو کارخانه بزرگ درحال تولید و تأمین نیاز وزارت بهداشت هستند و متقاضی صادرات نیز می‌باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در زمینه تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز واحدهای تولیدی آمادگی تولید و تأمین نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند.

رزم حسینی در خصوص تأمین اکسیژن بیمارستان‌ها نیز بیان کرد: فولاد کشور (اصفهان، کرمان، یزد و برخی استان‌های دیگر) بصورت رایگان اکسیژن به بیمارستان‌ها تحویل می‌دهند.

وی اعلام کرد: با همکاری و تعامل همه تولیدکنندگان و دست اندرکاران در تجهیزات مرتبط با کرونا در کشور به خودکفایی رسیدیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صادرات اقلام مرتبط با کرونا گفت: بنابر تقاضای وزارت بهداشت اگر در کالایی مازاد نیاز داخلی داشته باشیم، مجوز صادرات هم خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس