نیاز سالانه مردم ایران به تلفن همراه چقدر است؟/ تولید 20 درصد گوشی هوشمند در داخل کشور - کراپ‌شده

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات از نیاز سالانه کشور به ۱۵ میلیون عدد گوشی هوشمند تلفن همراه خبر داد.

به گزارش مشرق، ستار هاشمی، در بازدید از کارخانه تولید تبلت و موبایل در مراغه اظهار داشت: سالانه در کشور به ۱۲ تا ۱۵ میلیون عدد گوشی هوشمند  تلفن همراه نیاز است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: برنامه ریزی دولت تولید  ۲۰ درصدی این نیاز در کشور است.

وی افزود: با بهره برداری از فاز توسعه این کارخانه برای تولید گوشی هوشمند، بخش زیادی از نیاز کشور در این واحد تولید خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: واحد تولید تبلت سپهبد در مراغه با اشتغال زایی ۸۰ تا ۱۰۰ نفر برای تامین ۵۰۰ هزار تبلت راه اندازی شده است.

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، با بهره برداری از فاز توسعه این کارخانه اشتغال در این واحد ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر قابل افزایش است.

وی افزود: با شیوع کرونا، کارخانه تبلت مراغه می تواند  بخش زیادی از  نیاز کشور به تبلت و گوشی تلفن همراه را تامین کند.

هاشمی افزود: با توجه به ظرفیت دانشگاهی منطقه با استفاده از این ظرفیت می توان این صنعت تولید گوشی هوشمند و تبلت را بومی سازی کرد.

وی، خواستار کیفی سازی محصولات تولید محصولات این کارخانه با استفاده از ظرفیت دانشگاهی دراین کارخانه شد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این بازدید گفت: کارخانه تولید تبلت مراغه تولید خود را شروع کرده و در آینده نزدیک افتتاح می شود.

سیدعلی موسوی حسینی با اشاره به ظرفیت دانشگاهی مراغه در تربیت نیروی انسانی افزود: این واحد نقش خوبی در اشتغال فارغ اتحصیلان دانشگاهی ایفا کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    وزیرارتباطات پارسال قبل از دهه فجر گفته بود گوشی موبایل ایرانی قسطی به فروش میرسونیم ولی مثل خیلی ازوعده ها خالی بندی ازآب دراومد،وزارت ارتباطات زیاد میبنده!
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      0 0
      سلام.وزیر بیشتر در مباحث خاص ورود میکنه،مثل مباحث تلگرام(دیروز در تلویزیون)،مبحث حکم علیه رئیس آپارات(چند ساعت بعد در تلویزیون و دفاع!)،رفع ف ی ل و .. باقی مباحث دیگه به ایشون مربوط نیست،خودش رشد کنند! اگر بد رشد کنن،بازم خوبه،برند ایرانی بدنام میشه و همه میگن خارجی. منتها من یک نظر دارم،حالا که همه چیز خارجی،پس همه مسئولین و کارکنان ما هم خارجی بشن و باقی برن بشین تویه خونه!...مغازه باز کنند و روزگار بگذرونند..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس