هلگا اشمید

«هلگا اشمید» دیپلمات ارشد آلمانی و معاون مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا به عنوان رئیس سازمان امنیت و همکاری‌ اروپا (OSCE) منصوب شد.

به گزارش مشرق، «هلگا اشمید» دیپلمات ارشد اروپایی به عنوان رئیس سازمان امنیت و همکاری‌ اروپا (OSCE) منصوب شد.

این دیپلمات آلمانی که از سال ۲۰۱۶ دبیرکل سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا بوده به دلیل مهارت‌های دیپلماتیک خود بخصوص مذاکرات منتهی به امضای توافق برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تقدیر قرار گرفته است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از اشمید به دلیل دستاورهایش تشکر کرد و افزود «استفانو سانینو» دیپلمات ارشد ایتالیایی را به عنوان جانشین او و دبیرکل سرویس اقدامات خارجی این اتحادیه منصوب کرده است.

سانینو از ماه فوریه به عنوان معاون اشمید در امور اقتصادی و جهانی فعال بوده و پیشتر به عنوان سفیر ایتالیا در اسپانیا و نماینده دائم ایتالیا در اتحادیه اروپا خدمت کرده است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا بیش از ۳ هزار کارمند و وظایف گسترده‌ای دارد و مقر آن در شهر وین است. کنترل تسلیحات، مبارزه با تروریسم، مسائل حقوق بشری و فعالیت‌های زیست محیطی جزو فعالیت‌های این سازمان تعریف شده است. این کرسی در چند ماه گذشته به دلیل عدم اجماع ۵۷ کشور عضو این سازمان بر سر یک گزینه مشترک خالی بوده است.

به گزارش نشریه «پالیتیکو» از جمله مسائل امنیتی که در دستور کار اشمید قرار خواهد گرفت، نظارت بر آتش‌بس شکننده در شرق اوکراین و توافق صلح منطقه قره‌باغ کوهستانی خواهد بود.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان از این انتصاب استقبال کرده و گفته بهتر از اشمیت برای تصدی این سمت وجود ندارد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    تبریک به آقای لطیف و آقای نخدچی
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    قابل توجه آقای عراقچی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس