کد خبر 1152090
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
ترددهای بین استانی در قرنطینه دو هفته‌ای ۳۶ درصد کاهش یافت

معاون مرکز مدیریت راههای کشور گفت: مشخصات ۱۴۰ هزار خودروی متخلفی که طی دو هفته گذشته ممنوعیت‌های تردد بین استانی را زیرپا گذاشتند، جهت اعمال جرایم به پلیس راهور ارائه شد.

به گزارش مشرق، مژگان جلیلیان، معاون مرکز مدیریت راههای کشور، گفت: مشخصات ۱۴۰ هزار خودروی متخلفی که طی دو هفته گذشته ممنوعیت‌های تردد بین استانی را زیرپا گذاشتند، جهت اعمال جرایم به پلیس راهور ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

تمدید محدودیت‌های تردد درون و برون شهری تهران

وی افزود: طی دو هفته گذشته که منع تردد بین استانی برقرار بود، ترددهای بین استانی خودروها ۳۴ تا ۳۶ درصد کاهش یافت.

آماری که مرکز مدیریت راههای کشور در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار ارائه کرد نشان می‌دهد از یکم تا چهاردهم آذرماه امسال که دو هفته اعمال محدودیت‌های تردد جاده‌ای در پی مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برقرار شد، به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۵۲ هزار و ۵۰۷ تردد روزانه به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید:

دریافت کد پلاک بومی فقط در ۴۵ دقیقه +جزئیات

طی این دو هفته در مجموع ۱۴ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۸ تردد بین استانی رقم خورد که نسبت به دو هفته پایانی آبان امسال و دو هفته نخست آذر سال گذشته به ترتیب کاهش ۳۴ و ۳۶ درصدی اتفاق افتاده است.

این در حالی است که متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته دوم نسبت به هفته اول (۷ تا ۱۴ آذر) ۰.۶ درصد افزایش تردد خودروهای سبک و یک درصد خودروهای سنگین مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:

محدودیت‌های کرونایی جدید چگونه است؟

مجموعاً در بازه اعمال محدودیت‌ها ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار پلاک یکتا تردد جاده‌ای ثبت شد که بر اساس این گزارش، میزان تردد پلاک‌های یکتا (هر پلاک یک بار در نظر گرفته شده باشد) در کل کشور در دو هفته نخست آذر نسبت به دو هفته پیش از اعمال محدودیت‌ها ۲۰ درصد و نسبت به دو هفته نخست آذر سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

بیشترین تردد بین استانی در این دو هفته، مربوط به استان تهران با ۴ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۸۴۵ تردد و رتبه دوم استان البرز با ۴ میلیون و ۹۴ هزار و ۲۵۱ تردد اختصاص داشت.

جاده‌های استان تهران کاهش ۳۱ درصدی تردد نسبت به دو هفته قبل از اعمال محدودیت‌ها و ۳۳ درصدی تردد نسبت به دو هفته نخست آذر ۹۸ را تجربه کرده است.

همچنین جاده‌های استان البرز به ترتیب کاهش تردد ۳۰ و ۳۳ درصدی نسبت به دو هفته پایانی آبان امسال و دو هفته نخست آذر سال قبل را شاهد بوده است.

بیشترین کاهش مجموع ورود و خروج به استان نسبت به دو هفته قبل از محدودیت‌ها، به ترتیب در استان‌های مازندران با کاهش ۵۳ درصدی، گیلان با کاهش ۴۹ درصدی، قم با کاهش ۴۶ درصدی، قزوین با کاهش ۴۳ درصدی و گلستان با کاهش ۴۱ درصدی اتفاق افتاده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس