کد خبر 1151914
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
فکری یک مربی تئوریسین کنار دستش ندارد/ حمایت ناعادلانه، هواداران را به جان هم می‌اندازد

محمد مومنی گفت: وقتی استقلال مهاجمان کوتاه قامت یا قد متوسط مانند قایدی و مطهری دارد اگر رو به ارسال‌های بلند بیاورد شانس رسیدن به توپ را به ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، عدم گلزنی مهاجمان استقلال در 3 بازی اخیر موجب انتقادات زیادی از سوی کارشناسان و هواداران شده که چرا بهترین خط حمله لیگ برتر در فصل گذشته چرا اینقدر موقعیت از دست می دهد. یکی دیگر از موضوعات مورد بحت نبود مدیرعامل در باشگاه استقلال در روزهایی است که باشگاه پرسپولیس با مدیرعامل جدیدش آماده دیدار فینال لیگ قهرمانان 2020 آسیا می شود.


درباره دلایل کمبود گلزنی خط حمله استقلال، وضعیت مدیریتی و شائبه حمایت وزارت ورزش از تیم پرسپولیس حرف زد.
متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

محمد مومنی مهاجم اسبق تیم استقلال

* چرا خط حمله استقلال این روزها گل نمی زند؟

- سرمربی تیم باید روشهایی را تمرین کند که در نهایت به گلزنی ختم شوند و مادامی که این تمرینات در دستور تاکتیکی تیم نباشد مهاجم هرچقدر هم که تکنیکی و خلاق باشد باز هم نمی تواند در فضایی که برایش ایجاد می شود کار کند و به گل برسد. به ویژه در بازیهایی مانند پیکان که تیم روبرویی بسته بازی می کند.

* اما مگر استقلال تاکتیک سانتر از جناحین را اجرا نمی کرد؟

- این تاکتیک به قول اکثر روزنامه ها سیستم دهه شصتی است که البته درست هم می گویند ولی وقتی استقلال مهاجمان کوتاه قامت یا قد متوسط مانند قایدی و مطهری دارد اگر رو به ارسال های بلند بیاورد شانس رسیدن به توپ را به 50 درصد کاهش می دهد چون 50 درصد هم احتمال دارد که مدافع حریف توچ را بزند. بنابراین باید با تاکتیک دیگری هم داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

استفاده همزمان میلیچ و نادری درست نیست

* مهدی قایدی مشکل روحی روانی دارد که گل نمی زند؟

- نه! تاکتیک تیمی استقلال به گونه ای است که او صاحب موقعیت نمی شود. استقلال در کنار فکری یک تئوریسین و طراح تمرین ندارد. قدرت رهبری و مدیریت فکری عالی است ولی با اینکه اطرافیانش همگی افراد بزرگی هستند ولی اجراکننده های قوی نیستند و کاری که می کنند مطابق با بزرگی نام استقلال نیست.

* چرا برای استقلال مدیرعامل انتخاب نمی شود ولی ظرف 24 ساعت پرسپولیس مدیرعامل دار شد؟

- ما هم نمی دانیم موضوع از چه قرار است. اینقدر تداخل کاری از رده های بالا در امور مدیریتی استقلال انجام می شود که این بحث را دشوار می کند. الان مددی با کمک علی نژاد منابع مالی خوب برای پرداخت بدهی به شفر و سایر طلبکاران را پیدا کرده اند ولی مشخص نیست چرا برای انتخاب مدیر اینقدر امروز و فردا می شود.

* اعتراض هواداران استقلال به لغو دیدارهای پرسپولیس و شائبه جانبداری از پرسپولیس در چنین مواقعی را قبول دارید؟

- در این شکی نیست که دوستان ما در پرسپولیس نفوذشان بیشتر است. نمونه اش وقتی که استقلال در ترکیه بود و درخواست کرد بازی سوپرجام را یک هفته عقب بیندازند تا از اردو برگردد ولی هرگز با این موضوع موافقت نشد. مردم اینها را می بینند. نمی توان کبک بود و سر دربرف فرو برد. همانطور که پرسپولیس متعلق به مردم است استقلال هم جایگاه میلیونی و مردمی اش را دارد. قطعا ما هم دوست داریم نماینده ایران در لیگ قهرمانان باعث افتخار ایران شود ولی اگر رفتارها با دو تیم عادلانه بود بحث فرق می کرد.

* چرا معتقدید که این عدالت وجود ندارد؟

- چون این عناد فکری را به وضوح می بینیم. با نگاهی به گذشته نزدیک، متوجه این ناعدالتی ها می شویم. باور می کنیم که آقایان به وضوح به سمت پرسپولیس غش می کنند. شک نداشته باشید که ما به قهرمانی نماینده ایران افتخار می کنیم ولی اگر این رفتارها در قبال استقلال هم باشد آن وقت عدالت اجرا می شود نه اینکه وقتی پرسپولیس در چنین شرایطی قرار می گیرد کل مملکت را بسیج کنیم.

* می دانید انتقاد هواداران به همین مسایل است؟

- قطعا! این تبعیض ها در همه جای دنیا باعث ایجاد نفاق و تفرقه می شود. وگرنه کری خوانی و دو دستگی در همه جمعیت های هواداری وجود دارد اما آنچه باعث ضدیت بین طرفین می شود این رفتارهاست.

* حرف باقی مانده؟

- از هواداران درخواست می کنم طرفدارای شان از محمود فکری را قطع نکنند چون حتم دارم با گذشت زمان شرایط روز به روز بهتر می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس